Στα 38 δισ. δολάρια η αξία της νέας εταιρείας
Την έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευση τους αναμένεται να κερδίσουν σύμφωνα με ανάρτηση του Reuters Fiat Chrysler και PSA.
Η συγχώνευση έχει καθυστερήσει κυρίως λόγω των ελέγχων που έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και των συνέπειων από την πανδημία.
Η συγχώνευση του ιταλικού ομίλου Fiat Chrysler και του γαλλικού ομίλου PSA θα φέρει μεταβολή στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας δημιουργώντας την τέταρτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
Η αξία της νέας εταιρείας υπολογίζεται να αγγίξει τα 38 δισ. δολάρια. Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία του Stellantis, ενός ομίλου αυτοκινήτων που θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα μεγάλα κέρδη από την πώληση φορτηγών Ram και Jeep SUV σε οδηγούς των ΗΠΑ για τη χρηματοδότηση της ακριβής ανάπτυξης οχημάτων μηδενικών εκπομπών προς πώληση στην Ευρώπη και την Κίνα.
Η συγχώνευση μετοχών που ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους θα ενώσει μάρκες όπως οι Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS – ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους 5 δισ. ευρώ, χωρίς να κλείσει εργοστάσια. Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινοπραξία van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά στην τιμή του κόστους, αναφέρει το Reuters.
Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους εμπόρους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάzουν ανταγωνιστικές μάρκες. Η FCA και η PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Η πρόκληση της μετάβασης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιπλέχθηκε από την πανδημία COVID-19. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν την προσπάθεια εξοικονόμησης κόστους, λόγω της οικονομικής επιρροής από την κρίση υγείας.
Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.