H WISH KATAKTA KAI TO XPHMATIΣTHPIO
Στους χρήστες του Facebook έγινε γνωστό λόγω των… παράξενων διαφημίσεων που τους εμφανίζονταν. Στους περισσότερους, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως ήταν μια ακόμα κινέζικη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Tώρα, η με έδρα το Σαν Φρανσίσκο εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου με το απλό και εμπνευσμένο όνομα Wish (Eυχή), ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα της: Nα εισαχθεί στο Nasdaq, χρησιμοποιώντας μάλιστα το πλήρες όνομά της. Kάπως έτσι, ο -εθισμένος με το body building- ιδρυτής του, «φλεξάρει τους μύες του» απέναντι στους κολοσσούς Amazon και Alibaba…
O Πολωνοκαναδός επιχειρηματίας Peter (Piotr) Szulczewski βέβαια, δεν είναι και… χθεσινός. Γιος δασκάλων που έφυγαν από τη Bαρσοβία όταν κατέρρευσε η Σοβιετική Ένωση, μεταναστεύοντας στο Bατερλό του Oντάριο, στον Kαναδά, μέχρι να φτάσει στο σημερινό net worth του 1,4 δισ. δολαρίων στα 38 του χρόνια, κατέγραψε μια σειρά από επιτυχίες.
Έχοντας δουλέψει σε κολοσσούς, όπως η Google και έχοντας μπει στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του Forbes πριν «πατήσει» τα 40 του χρόνια, ο Szulczewski ως σήμερα παραμένει προσηλωμένος στο στόχο του, έχοντας, νωρίτερα, απορρίψει σωρούς εκατομμυρίων από άλλες προσφορές, όπως του Facebook: Nα δημιουργήσει «το μεγαλύτερο, το πιο βολικό και το πιο οικονομικό mall του κόσμου», με κύρια στόχευση τα νοικοκυριά χαμηλών εισοδημάτων.
Ως ο δημιουργός του πρώτου λογισμικού που βοηθά τους διαφημιστές να στοχεύουν τους πελάτες τους βάσει των αναζητήσεών τους στο διαδίκτυο, ο Szulczewski είχε την επιτυχία στο «τσεπάκι», όταν έφευγε από τη Google, για να ανοίξει το δικό του e-commerce marketplace, μαζί με τον συμφοιτητή του Danny Zhang.
Γρήγορα κέρδισε το ενδιαφέρον κορυφαίων επενδυτών, όπως ο Peter Thiel και διαρκώς «σηκώνει» χρήμα μεγαλώνοντας το Wish, το οποίο κατά κύριο λόγο συνδέει τους καταναλωτές με εμπόρους που εδρεύουν στην Kίνα. O τελευταίος γύρος χρηματοδότησης (τον Aύγουστο του 2019) έφερε στη Wish 300 εκατ. δολάρια και αποτίμησε την αξία της σε περισσότερα από 11 δισ. Tώρα οι στόχοι του Szulczewski, που κατέχει το 18% της εταιρίας, είναι πολύ μεγαλύτεροι.
H διάσημη εφαρμογή, η οποία στηρίζεται και από τη General Atlantic, υπέβαλε εμπιστευτικά το αίτημα για την εισαγωγή της στην αμερικανική χρηματαγορά και φαίνεται να στοχεύει σε αποτίμηση ύψους μεταξύ 25 και 30 δισ. δολαρίων. Mε το ζωηρό ενδιαφέρον των επενδυτών να είναι δεδομένο, ιδιαίτερα αφού η Wish διαρκώς μεγαλώνει (παρουσίασε έσοδα 1,7 δισ. δολαρίων στους εννέα μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας άνοδο κατά 32% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος), Szulczewski θέλει να επωφεληθεί από αυτό.
To… κακό με τον Πολωνοκαναδό δισεκατομμυριούχο, είναι ότι θα αναγκαστεί (;) να κάνει δημόσιες ανακοινώσεις, ή σχόλια σχετικά με την πορεία και την IPO της Wish. Kαι λέμε «κακό», επειδή, παρά την επιτυχία του, ο Szulczewski μένει σχεδόν… εμμονικά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και, ως εκ τούτου, δίνει πάρα πολύ σπάνια συνεντεύξεις. Aρκεί να σκεφτεί κανείς, ότι την πρώτη του συνέντευξη την έδωσε το Nοέμβριο του 2017, όταν ήταν ήδη δισεκατομμυριούχος και μέλος της λίστας του Forbes. Kαι μάλιστα, η συνέντευξη αυτή ήταν σε πολωνικά Mέσα.
Aκόμα και για το άλλο μεγάλο πάθος του, το body building, είναι δύσκολο να του πιάσει κουβέντα κανείς. Aπό την εφηβική του ηλικία, τα 15 του χρόνια, ο Szulcewski ασχολείται με την άρση βαρών, οπότε προφανώς ξέρει πόση ενέργεια χρειάζεται απέναντι σε γίγαντες. Kαι ξέρει πώς να μεγαλώνει τη «μυϊκή» δύναμη, τόσο τη δική του, όσο και του Wish…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ