Οι δεκάδες πτωχεύσεις στον κλάδο λιανικών πωλήσεων που καταγράφηκαν το 2020 αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό χρεοκοπιών από το 2009, στη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Μάλιστα οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα δεινά δεν έχουν τελειώσει.
Συγκεκριμένα η S&P Global Market Intelligence καταμέτρησε 49 χρεοκοπίες στον χώρο της λιανικής συμπεριλαμβανομένων της μητρικής της Ann Taylor, Ascena Retail Group, του εμπορικού κέντρου ειδών πολυτελείας Neiman Marcus, της εταιρείας οικιακών ειδών Sur La Table και της Brooks Brothers Group.
Το «κερασάκι στην τούρτα» ο κορωνοϊός
Ο κορωνοϊός ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» για πολλούς δοκιμαζόμενους λιανοπωλητές. Οι εταιρείες που ήδη δυσκολεύονταν να ακολουθήσουν τις τάσεις, να επενδύσουν στις απαιτούμενες ψηφιακές αναβαθμίσεις και να στραφούν στη σύγχρονη εμπειρία καταναλωτή, δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν την πρόσθετη πίεση των κλειστών καταστημάτων, τη μαζική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τα πρωτόκολλα ασφαλείας και άλλες παράπλευρες συνέπειες του κορωνοϊού.
Chadha: Ήρθε πιο γρήγορα αυτό που θα συνέβαινε
«Η πανδημία επιτάχυνε αυτό που θα συνέβαινε σε λίγα χρόνια», λέει ο Mickey Chadha, αντιπρόεδρος της Moody’s.
Εκτός από το κλείσιμο των καταστημάτων εξαιτίας της χρεοκοπίας και της αναδιάρθρωσης, πολλοί λιανοπωλητές αξιοποίησαν την περίοδο της πανδημίας για να αναδιοργανώσουν το δίκτυο των καταστημάτων τους. Η Gap και η Children’s Place είναι δύο από τις εταιρείες που έχουν πει ότι θα προσαρμόσουν το μέγεθος του δικτύου τους.