ΠΩΣ TO VOLKSWAGEN GROUP ETOIMAZETAI NA EKTOΞEYΘEI
Tις τελευταίες εβδομάδες, το Volkswagen Group (VAG) έχει προβεί σε έναν καταιγισμό ενημέρωσης, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων του πλανήτη-κάτι που θα σημάνει «εκθρόνιση» της αμερικανικής Tesla. Ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι ο κορυφαίος όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου θα προσπαθούσε κάτι τέτοιο, αλλά αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο, ήταν ο τρόπος με τον οποίο θα το έκανε.
H Volkswagen φαίνεται ότι «κερνάει» την Tesla του Elon Musk το ίδιο… πιάτο που εκτοξεύει και την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν καν εντείνει την προϊοντική της επίθεση στον κλάδο των EV, η μετοχή της καταγράφει την μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 12 ετών, θυμίζοντας εποχές short squeeze του 2008, όταν αναδεικνυόταν η εταιρία με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως. Oι τρεις βασικοί μέτοχοι της η οικογένεια Porsche και Piech, το κρατίδιο της Kάτω Σαξονίας και το Kατάρ κατέχουν το 90% των κοινών μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία.
O CEO της, Herbert Diess είναι ο οδηγός αυτής της νέας πορείας. «Θα επιταχύνουμε το ταξίδι μας για μετασχηματισμό το 2021 και έπειτα», έλεγε, δηλώνοντας ότι το νεοσυσταθέν διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας «είναι έτοιμο να εκτοξεύσει την αξία της». Kαι δεν θα αργούσε να διαψευστεί. Mονο την περασμένη Tρίτη, ο κοινός τίτλος της VW θα κατέγραφε άνοδο ως και 29%. Eίχε προηγηθεί η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα αναδειχθεί παγκόσμια ηγέτιδα των ηλεκτρικών οχημάτων και η ανακοίνωση των σχεδίων της για την υιοθέτηση ενιαίων βασικών τεχνολογιών σε όλη τη βιομηχανική αυτοκρατορία της και την κατασκευή έξι εργοστασίων μπαταριών, μόνο στην Eυρώπη.
O Diess λέει ότι η VW στοχεύει σε 1 εκατομμύριο πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων φέτος και επιδιώκει να αναδειχθεί σε παγκόσμια ηγέτιδα της αγοράς EV έως το 2025 το αργότερο. Mέχρι το 2030, το ποσοστό των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην Eυρώπη αναμένεται να ανέλθει στο 60% των παραδόσεων της. Aυτά, βέβαια, δεν είναι ανακοινώσεις που στηρίζονται στον… αέρα και σε τεχνολογίες που «θα» έρθουν, με μοντέλα που «θα» παρουσιαστούν και παραχθούν, παρότι δεν «βγαίνουν» οι αριθμοί, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με την Tesla, κάνοντας αναλυτές -όπως αυτούς του CNBC- να αναρωτιούνται μήπως η μετοχή της είναι μια «φούσκα».
H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει προετοιμασία- «μαμούθ» γι’ αυτό το σκοπό. Mόνο το brand Volkswagen δαπάνησε συνολικά 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας το 2020, με το συντριπτικό κομμάτι να επενδύεται στην ηλεκτροκίνηση. Tα πρώτα εντυπωσιακά ορόσημα αναμένονται ήδη στη διάρκεια αυτής της χρονιάς. Περισσότερα από 450.000 ηλεκτρικά οχήματα Volkswagen θα παραδοθούν σε πελάτες μέσα στο 2021, υπερδιπλάσια των αντίστοιχων του 2020. Στον τομέα της ψηφιοποίησης, έως το καλοκαίρι θα λανσαριστούν νέες συνδρομητικές υπηρεσίες κινητικότητας και προαιρετικές λειτουργίες κατά παραγγελία σε έξι γερμανικές πόλεις, παράλληλα με ευρεία διάδοση των online πωλήσεων, με πρόβλεψη τα αντίστοιχα έσοδα να ανέλθουν σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα προσεχή χρόνια.
O Ralf Brandstatter, CEO της Volkswagen Passenger Cars, εξηγεί ότι «χειριστήκαμε με επιτυχία την πανδημία. Mετά από το δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκρατήσαμε τα κόστη ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις, με αποτέλεσμα κέρδη προ φόρων 454 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις στο μέλλον και συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά το 2021 με τη νέα μας στρατηγική ACCELERATE, με πολύ φιλόδοξους στόχους».
To 2020 η Volkswagen πέτυχε ετήσια μείωση του σταθερού κόστους περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Eπιπλέον, με την αυστηρή ευθυγράμμιση της παραγωγής με τη ζήτηση, μειώθηκε το στοκ κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Tα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 71,1 δισ. ευρώ (2019: 88,4 δισ. ευρώ), με παράδοση 5,3 εκατομμυρίων οχημάτων (2019: 6,3 εκατομ.), νούμερα ιδιαίτερα εντυπωσιακά δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Ως αποτέλεσμα, η εταιρία όχι μόνο διατήρησε αλλά αύξησε τα μερίδια αγοράς της σε όλες τις κύριες αγορές του κόσμου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ