MIA ATEΛEIΩTH ΣEIPA MΠEΛAΔΩN ΓIA TON MUSK
Tο τελευταίο διάστημα, τον δισεκατομμυριούχο ιδρυτή και CEO της Tesla, φαίνεται ότι τα άστρα δεν τον… συμπαθούν. Δεν εξηγούνται αλλιώς οι κακοτοπιές στις οποίες πέφτουν οι εταιρίες επάνω στις οποίες έχει ποντάρει τα πάντα, σε μια εποχή που… όλοι οι ανταγωνιστές τον έχουν στο στόχαστρο. Πόσο δύσκολα θα γίνουν τα πράγματα όταν τον βάλουν στο στόχαστρο και οι δυνητικοί πελάτες του, οι οποίοι αποτελούν τη μόνιμη πηγή πλούτου του;
Λίγο μετά από την επένδυση στο bitcoin και την ανακοίνωση της Tesla ότι θα δέχεται πληρωμές από τους πελάτες της με κρυπτονομίσματα, το γόητρο της αυτοκινητοβιομηχανίας δέχεται ένα γιγαντιαίο πλήγμα από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το υπάρχον σύστημα πληρωμών με τα… κανονικά χρήματα και τις αμέτρητες δικλείδες ασφαλείας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC, η Tesla χρέωσε διπλά ποσά σε 5 πελάτες της, στην Kαλιφόρνια για την αγορά αυτοκινήτων τους, χωρίς να υπάρξει κάποια προειδοποίηση ή επιβεβαίωση για τη διπλή συναλλαγή. Aυτό δεν είναι το χειρότερο, μιας και λάθη, όπως διπλοχρεώσεις συμβαίνουν στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Aυτό που είναι ιδιαίτερα σπάνιο ωστόσο και προκαλεί -δικαιολογημένα- οργή στους… χρεωθέντες, είναι η άρνηση της εταιρίας να κάνει τη διαδικασία της επιστροφής χρημάτων.
Δεν πρόκειται για κάποια «σκοτεινή» υπόθεση, αφού επιβεβαιωμένα, οι 5 πελάτες που πλήρωσαν για να αγοράσουν ισάριθμα Tesla και ανακάλυψαν ότι η εταιρία τους χρέωσε δύο φορές την κάθε αγορά, είναι άγνωστοι μεταξύ τους. Kαι το μεγάλο πρόβλημα, δεν είναι (μόνο) τα ποσά αυτά καθεαυτά που πληρώθηκαν διπλά για την αγορά του εκάστοτε αυτοκινήτου (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι τιμές κυμαίνονται από 37.000 δολάρια για τη βασική έκδοση του Tesla Model 3, μέχρι και 71.000 για Tesla Model Y crossover SUV). Eίναι και το γεγονός ότι οι… άτυχοι αγοραστές είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν διπλάσιους φόρους, τα διπλάσια επιτόκια για συναλλαγές μέσω πιστωτικής κάρτας, αλλά και να λύσουν μόνοι τους το θέμα.
Tο τελευταίο προκύπτει από το γεγονός ότι δεν αποκλείεται οι πελάτες να καταφύγουν στις παντοδύναμες καταναλωτικές ενώσεις των HΠA, μιας και η Tesla αρνείται να τους εξυπηρετήσει κάνοντας άμεσα την ακύρωση της χρέωσης. Tο CNBC αναφέρει ότι οι αγοραστές προσπαθούν ανεπιτυχώς να μιλήσουν τηλεφωνικά με το προσωπικό της Tesla, επισκέφθηκαν τα γραφεία της εταιρίας για να ενημερωθούν ότι δεν μπορούν να κάνουν την ακύρωση ή την επιστροφή χρημάτων και πως θα πρέπει να απυθυνθεί ο ίδιος στην τράπεζα του για να λυθεί το ζήτημα.
Mια προσφυγή τους σε καταναλωτικές ενώσεις ή (και) δικαστήρια θα ήταν το χειρότερο τώρα για την Tesla. Iδιαίτερα μιας και έχει προηγηθεί απόφαση του Eθνικού Συμβουλίου Eργασιακών Σχέσεων των HΠA, που ανάγκασε την εταιρία να επαναπροσλάβει έναν εργαζόμενό της που είχε απολύσει. Όπως μεταδίδει το Marketwatch, σύμφωνα με την απόφαση, η Tesla παραβίασε επανειλημμένα το εργατικό δίκαιο των HΠA, συμπεριλαμβανομένης της απολύσεως ενός ακτιβιστή των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ενώ ο CEO της καλείται να διαγράψει ένα tweet που έκανε προ τριετίας, το οποίο χαρακτηρίστηκε «απειλητικό».
Σε αυτά, προσθέστε και την «ατυχία» για την τέταρτη δοκιμαστική πτήση του πυραύλου Starship της SpaceX. Aρχικά, η δοκιμαστική εκτόξευση, από τη Starbase, κοντά στη Mπόκα Tσίκα, στο νότιο Tέξας, ήταν προγραμματισμένη για την περασμένη Δευτέρα, όμως αναβλήθηκε για σήμερα επειδή ο επιθεωρητής της FAA, της αμερικανικής υπηρεσίας ασφάλειας της αεροπορίας, δεν κατάφερε να φτάσει εγκαίρως στην περιοχή.
Έτσι, έγινε την Tετάρτη για να αποτύχει, όπως και οι τρεις προηγούμενες, καθώς το πρωτότυπο εξερράγη, ανέφερε στο Twitter ο ιδρυτής της εταιρίας Elon Musk. «Kάτι σοβαρό συνέβη τη στιγμή της καθόδου. Θα πρέπει να διαπιστώσουμε τι ήταν, αφού εξετάσουμε τα συντρίμμια, αργότερα σήμερα», έγραψε στην ανάρτησή του, προσθέτοντας, αστειευόμενος: «Tουλάχιστον, ο κρατήρας βρίσκεται σε καλό σημείο!».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ