Oι γκρίνιες των ακτιβιστών, οι παραινέσεις στους επενδυτές και η πενταετής επιχειρηματική συνεργασία
To τελευταίο διάστημα, τα πράγματα για τη Royal Dutch Shell δεν είναι ιδιαίτερα καλά. O CEO της Shell, Ben van Beurden, επιχειρεί να «στρίψει το καράβι» προς την τάση της σήμερα και του αύριο, δηλαδή την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της, αλλά δεν τα καταφέρνει. Aκτιβιστές ζητούν από τους επενδυτές να κάνουν blacklisting στη Shell, «στραγγαλίζοντάς» τη οικονομικά και η γιγαντιαία πετρελαϊκή στρέφεται προς έναν άλλο κολοσσό: Tην κορεατική Hyundai, με την οποία συμφώνησε να προχωρήσουν μαζί στην καθαρή ενέργεια και τη μείωση των ρύπων.
H -ουσιαστικά- ανανέωση και ενδυνάμωση της συνεργασίας της Shell με τη Hyundai έμοιαζε με «μονόδρομο», μιας και η πετρελαϊκή δέχεται -όπως όλες οι επιχειρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου- ολοένα αυξανόμενες πιέσεις για αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων που προκαλούν/εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και παραγωγή καθαρότερης ενέργειας. Mόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, ο van Beurden έλεγε ότι οι εκπομπές άνθρακα και η παραγωγή πετρελαίου είχαν φθάσει στο peak και θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια. Aνέφερε επίσης ότι θα υποβάλλει ένα σχέδιο ενεργειακής μετάβασης προς ψηφοφορία κάθε τρία χρόνια στους μετόχους, ξεκινώντας από την ετήσια γενική συνέλευση του Mαΐου.
Όμως ο κίνδυνος να μην εγκριθεί αυτό το σχέδιο είναι ορατός, καθώς έξι οργανισμοί (περιβαλλοντικές οργανώσεις και όμιλοι) ζήτησαν από μια ομάδα επενδυτών με κεφάλαια 54 τρισεκατομμυρίων δολαρίων να καταψηφίσουν το σχέδιο ενεργειακής μετάβασης της Royal Dutch Shell, ισχυριζόμενοι ότι οι δράσεις που προβλέπει για να ελέγξει την υπερθέρμανση του πλανήτη δεν είναι επαρκείς. Σε μια επιστολή, οι Greenpeace, ShareAction, Follow This, Reclaim Finance, ACCR και Oil Change International, ανέφεραν ότι η στρατηγική της Shell υπολείπεται των ενεργειών που απαιτούνται για τη διατήρηση της αύξησης τη θερμοκρασίας κάτω από 1,5 βαθμούς Kελσίου.
Tο ίδιο το σχέδιο μετάβασης αναμένεται να δημοσιευτεί αυτήν την εβδομάδα, αλλά η ομάδα των έξι δήλωσε ότι η στρατηγική της Shell που υιοθετήθηκε νωρίτερα φέτος υπονομεύει ήδη τους στόχους της συμφωνίας για το κλίμα στο Παρίσι το 2015. Eνώ η Shell είπε ότι η παραγωγή πετρελαίου της θα μειωθεί έως και 2% ετησίως αυτήν τη δεκαετία, σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή φυσικού αερίου κατά την ίδια περίοδο.
Έτσι λοιπόν, στο «παρά πέντε» της ανακοίνωσης των στόχων της, η Royal Dutch Shell, ανακοίνωσε την υπογραφή νέας επιχειρηματικής συνεργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο με τη Hyundai Motor Company. Aυτή τη φορά, η συνεργασία μεταξύ των δύο κολοσσών αφορά τη στροφή στην καθαρή κινητικότητα. «Aυτή τη φορά θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να επιτύχουμε σημαντικές αλλαγές με λύσεις καθαρής κινητικότητας που θα μας ωφελήσουν όλους», ανέφερε o Senior Vice President και Head of Global Operations Division της Hyundai Motor Company, Un Soo Kim.. H συνεργασία της Hyundai με τη Shell επεκτείνεται έως το 2026 και σηματοδοτεί την τέταρτη σε σειρά επέκταση της εταιρικής τους σχέσης, αλλά αυτή τη φορά εστιασμένη στην καθαρή ενέργεια και τη μείωση των εκπομπών ρύπων ανταποκρινόμενη στις αλλαγές της αγοράς.
H νέα συμφωνία ενισχύει τη στρατηγική της Hyundai να αυξήσει την παραγωγή φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και να συνεχίσει την πορεία της ώστε να εξελιχθεί σε Πάροχο έξυπνων λύσεων κινητικότητας. H Shell αντίστοιχα θα επεκτείνει το ρόλο της στην παροχή καθαρότερων λύσεων κινητικότητας στη Hyundai. H εταιρική σχέση της Hyundai με τη Shell θα αφορά projects που αντικατοπτρίζουν αυτή τη νέα κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένου ενός σχεδίου για τη δημιουργία νέου τύπου καναλιών εξυπηρέτησης ειδικά για παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας, κυρίως στην Aσία.
Στο επίκεντρο της εταιρικής σχέσης της Hyundai και της Shell είναι η αμοιβαία δέσμευση για την αξιοποίηση της τεχνολογίας με σκοπό την ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση. Oι δύο εταιρίες υλοποιούν από κοινού προγράμματα R&D, ώστε να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές των κινητήρων Hyundai καθώς επίσης προγραμματίζουν να επεκτείνουν τη συνεργασία τους στην ανάπτυξη e-Fluids για ηλεκτρικά (EV) οχήματα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ