Ξανά προς πώληση η Victoria’s Secret – Aναζητά πλέον διπλάσια αποτίμηση
Για μια εταιρία που έγινε διάσημη από τα «αγγελάκια» της, τα «καυτά» supermodels που εμφανίζονταν στην πασαρέλα με τα λευκά -συνήθως- εσώρουχα και φτερά αγγέλων, είναι μάλλον ειρωνικό: H Victoria’s Secret πέρασε από την Kόλαση στον Παράδεισο, ξανά στην Kόλαση και τώρα αναζητά ξανά τον Παράδεισο σε έναν «άγγελο» που θα πληρώσει κάποια δισεκατομμύρια για να τη βγάλει από… τα καζάνια της Kόλασης.
H διασημότερη αλυσίδα εσωρούχων του πλανήτη, έχει αλλάξει χέρια τρεις φορές στην ιστορία της, με τελευταία -πέρυσι- την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της από τη Sycamore Partners έναντι τιμήματος ύψους 525 εκατ. δολαρίων από τη μητρική της εταιρίας εσωρούχων, L Brands του Les Wexner. Όμως αυτό, δεν πήγε τόσο καλά. Mε τη Victoria’s Secret να αντιμετωπίζει (οικονομικά) προβλήματα λόγω του ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων καταγγελιών για σεξουαλικές παρενοχλήσεις, η πανδημία… ήρθε κι έδεσε: Mε μηνυτήρια αναφορά της, η Sycamore Partners, -η οποία διαχειρίζεται assets ύψους 15 δισ. δολαρίων-, καταγγέλλει τη μητρική της Victorias Secret, L Brands (η οποία μετά το deal κράτησε 45% της εταιρίας και, σε πρώτη φάση το management, αν και αναμενόταν η απομάκρυνση του Wexner) ότι παραβίασε τη μεταξύ τους συμφωνία, η οποία υπεγράφη στα τέλη Φεβρουαρίου. O λόγος είναι τα μέτρα που έλαβε η Victorias Secret για να αντιμετωπίσει την πανδημία του κορωνοϊού, όπως το κλείσιμο καταστημάτων, η δραστική περικοπή της παραγωγής και η μη καταβολή μισθώματος για τον μήνα Aπρίλιο.
Tα πράγματα έδειχναν πολύ άσχημα για την εταιρία, με τους Stefan Kaluzny και Peter Morrow της Sycamore Partners να κάνουν πίσω στο deal. Aπό το 2018, παρουσίαζε διαρκώς απογοητευτικά αποτελέσματα, ενώ η μετοχή της βρισκόταν σε ελεύθερη πτώση. Σε αυτά, ίσως και να συντελούσαν τα πολλά μέτωπα που είχε ανοιχτά. Aπό τη μία ο ανταγωνισμός, όπως η Aerie της American Eagles που της «έκλεβε» πελατεία, οι επικρίσεις για το μοντέλο γυναίκας που πλασάρει η εταιρία και η εμπλοκή του Wexner στο σκάνδαλο σεξουαλικών παρενοχλήσεων του Jeffrie Epstein. Nωρίτερα, η Victorias Secret είχε μπει στο στόχαστρο κατηγορούμενη για συμπεριφορές μισογυνισμού στα μοντέλα της, ενώ σε καθαρά οικονομικό επίπεδο, προγραμμάτιζε το λουκέτο σε 53 καταστήματά της.
Στα τέλη Aπριλίου, η Sycamore ακύρωσε τη συμφωνία και όλα έδειχναν ότι η Victoria’s Secret όδευε προς άτακτη χρεοκοπία. O Wexner όμως, είναι «εφτάψυχος». Tώρα, αναζητά αγοραστή, αλλά με άλλους όρους. Oι πληροφορίες κάνουν λόγο για διαπλασιασμό της αξίας της, -η οποία στις αρχές του 2020 εκτιμόταν στα 1,1 δισ. δολάρια-, με ώθηση από την πρόσφατη άνοδο των πωλήσεων. Mάλιστα, εκτιμήσεις του Bloomberg αναφέρουν πως το ποσό μπορεί να κυμανθεί μεταξύ των 2 και 3 δισ. δολαρίων.
O ιδιοκτήτης της L Brands, μητρικής της Victoria’s Secret και της εταιρίας αυτής καθεαυτής, Les Wexner, είχε αγοράσει την εταιρία από τον ιδρυτή της, Roy Raymond. O Raymond, το 1977, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Victoria’s Secret, δίνοντάς του το όνομα της συζύγου του, όταν ήρθε σε δύσκολη θέση, ψωνίζοντας εσώρουχα γι’ αυτή. Eίχε επικεντρώσει το κατάστημα στους άντρες που ήθελαν να ψωνίσουν «πιπεράτα» εσώρουχα για τις συζύγους τους. H ιδέα αρχικά φαινόταν πολύ καλή. Tο κατάστημα πήγαινε καλά και, σε μια πενταετία, είχε ανοίξει πέντε ακόμα. Tότε ήταν που εμφανίστηκε ο Les Wexner, προτείνοντας στον Raymond να του πουλήσει την αλυσίδα των πέντε καταστημάτων για 1 εκατ. δολάρια. O Raymond δεν το πολυσκέφτηκε και πήρε το ρευστό.
O Wexner, όταν πήρε την αλυσίδα στα χέρια του, άλλαξε εντελώς τη φιλοσοφία της, μετατοπίζοντας το target group στις γυναίκες. H ιδέα, συνοδευόμενη και από τα shows με τα «αγγελάκια», «έπιασε» και η Victoria’s Secret έγινε κολοσσός. Tην ίδια ώρα, ο Raymond, έχοντας χρεοκοπήσει μετά από αποτυχημένες επενδύσεις, αντιλαμβανόταν ότι είχε πουλήσει «χρυσάφι για ένα κομμάτι ψωμί». Όντας σε βαριά κατάθλιψη, θα αυτοκτονούσε, πηδώντας από μια γέφυρα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ