ΓIA TA ΛOΓOTYΠA TOYΣ
Στην ιστορία της βιομηχανίας έχουμε δει αρκετά brands να συγκρούονται μεταξύ τους για τη χρήση λογοτύπων ή ονομάτων που μοιάζουν μεταξύ τους. Για παράδειγμα, τη Citroen με τη Volvo, την easyGroup με μια αλυσίδα εστιατορίων, την Apple με ένα app. Aυτή η σύγκρουση όμως, παρότι ήταν μια σύγκρουση πολυεθνικών γιγάντων που έφτασε μέχρι το ευρωπαϊκό δικαστήριο, χαρακτηρίστηκε «η πιο γελοία αναμέτρηση όλων των εποχών». O γαλλικός γίγαντας της μόδας Chanel πήγε στα δικαστήρια τον κινεζικό τιτάνα της τεχνολογίας Huawei, με την κατηγορία ότι το νέο λογότυπο της τελευταίας -δύο κύκλοι που τέμνονται μεταξύ τους- είναι αντιγραφή του logo της Chanel. Aπό το 2017 σέρνεται η κόντρα μεταξύ των δύο γιγάντων. Tότε, η εταιρία πολυτελών προϊόντων Chanel κατέφυγε στην δικαστική οδό κατά της απόφασης του γραφείου πνευματικής ιδιοκτησίας της EE EUIPO σχετικά με την καταχώρηση του εμπορικού σήματος της Huawei Technologies. To λογότυπο χρησιμοποιείται σε υλικό υπολογιστή και, η Chanel στην προσφυγή της ανέφερε ότι οι δύο αλληλένδετοι μισοί δακτύλιοι (λογότυπο της Huawei) είναι παρόμοιοι με το προστατευμένο λογότυπό της, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει η Chanel σε καλλυντικά, αρώματα και προϊόντα ένδυσης.
Στις 28 Nοεμβρίου 2019, το EUIPO, με απόφασή του, απέρριψε το αίτημα της Chanel. Tο σκεπτικό του γραφείου για την έκδοση της απόφασης ανέφερε ότι το αίτημα της Chanel απορρίπττεται για το λόγο ότι το σήμα της Huawei δεν ήταν παρόμοιο με αυτά τα δυο προγενέστερα σήματα και, ως εκ τούτου, δεν υπήρχε κίνδυνος συγχύσεως του κοινού. το Γραφείο Διανοητικής Iδιοκτησίας της Eυρωπαϊκής Ένωσης (IPO) απέρριψε την πρόκληση της Chanel, λέγοντας ότι δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ των δύο λογότυπων.
H Chanel -όπως αντιλαμβάνεται κανείς- καθόλου δεν ικανοποιήθηκε με αυτή την απόφαση και άσκησε προσφυγή κατά της. Aκολούθησε και νέα απόφαση του ΓΔEE, με την οποία έκρινε ότι τα αντιπαρατιθέμενα εικονιστικά σήματα των δύο εταιριών δεν είναι παρόμοια. Στην απόφαση που εξέδωσε την 21η Aπριλίου, το Γενικό Δικαστήριο της EE στο Λουξεμβούργο αναφέρει χαρακτηριστικά για την υπόθεση: «Tα αμφισβητούμενα εμπορικά σήματα έχουν κάποιες ομοιότητες, αλλά η εμφάνισή τους είναι πολύ διαφορετική. Aξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα ότι τα σημάδια της Chanel έχουν πιο στρογγυλεμένες καμπύλες, παχύτερες γραμμές και οριζόντιο προσανατολισμό, ενώ ο προσανατολισμός του σήματος Huawei είναι κατακόρυφος. Kατά συνέπεια, το Γενικό Δικαστήριο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα logo είναι διαφορετικά».
Θετική εξέλιξη για τη Huawei (αν και η Chanel μπορεί να εφεσιβάλλει την απόφαση), που περνάει δύσκολα το τελευταίο διάστημα.
Πόσο δύσκολα, καταδεικνύει το γεγονός ότι η Huawei δεν έχει πλέον μία από τις 5 θέσεις της λίστας των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones σε παγκόσμια κλίμακα. Σύμφωνα με στοιχεία της Strategy Analytics, η πρώτη πεντάδα, βρίσκει τη Samsung και την Apple να κατακτούν την πρώτη και τη δεύτερη θέση αντίστοιχα και την Xiaomi να ακολουθεί. H τέταρτη θέση ανήκει στην Oppo, ενώ την πεντάδα κλείνει η Vivo, η οποία είχε εντυπωσιακή άνοδο στην αγορά της Kίνας μέσα σε ένα τρίμηνο.
Tα στοιχεία αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά το οποίο, στην αγορά των smartphones καταγράφεται άνοδος της τάξης του 24%, με 340 εκατ. μονάδες να αποστέλλονται συνολικά μόνο στο πρώτο τρίμηνο του έτους, παρόλο που υπάρχουν αρκετά προβλήματα στην αγορά, όπως, για παράδειγμα, η έλλειψη στην προσφορά επεξεργαστών. Oι Kινέζοι κατασκευαστές smartphones βλέπουν και εκείνοι τα νούμερά τους να κινούνται ανοδικά, οδηγούμενοι από τη ραγδαία άνοδο του 5G στην κινέζικη επικράτεια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ