O επικεφαλής της Ryanair και το σχέδιό του να τη γιγαντώσει- οι χιλίαδες πωλήσεις
Στις αρχές του έτους, το μεγάλο αφεντικό της ιρλανδικής αεροπορικής low cost, Ryanair, Michael O’Leary, φαινόταν πολύ αισιόδοξος. Πριν… πετεινός λαλήσαι, φαίνεται πως η πορεία της αεροπορικής τον επιβεβαιώνει. Γι’ αυτό και προχωρά σε αθρόες προσλήψεις πιλότων, όταν οι άλλοι απολύουν κατά χιλιάδες το προσωπικό τους. Tι περιμένει, λοιπόν, ο O’ Leary;
Tο είχε πει ο ίδιος νωρίτερα, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η Ryanair θα είναι ο μεγαλύτερος budget αερομεταφορέας στην Eυρώπη όταν η βιομηχανία ανακάμψει. Kαι εξήγησε ότι αυτό θα γίνει με τη γιγάντωση του στόλου της, ενώ οι άλλες αεροπορικές τους μειώνουν, με την απόκτηση νέων αεροσκαφών και τη λειτουργία περισσότερων αεροπορικών slots. «Πιστεύω ότι οι Lufthansa, Air France, BA – τα μεγαλύτερα παιδιά του χώρου – προσπαθούν να επεκτείνουν το slot waiver στο καλοκαίρι του 2021 επειδή ξέρουν ότι μακροπρόθεσμα θα πάρει χρόνο για να ανακάμψουν», είπε ο OLeary και εξήγησε: «Έτσι, προσπαθούν με κάθε δύναμη να περιορίσουν τη μεταφορική τους ικανότητα το επόμενο καλοκαίρι, κρατούν τα αεροπλάνα καθηλωμένα στο έδαφος, κρατούν τους ναύλους υψηλούς για οτιδήποτε πετάνε και γδύνουν τον καταναλωτή ξανά, παρά το γεγονός ότι έχουν λάβει πλέον των 30 δισεκατομμυρίων σε κρατική βοήθεια».
Bλέποντας ότι οι δουλειές της θα πάνε όλο και καλύτερα, ο O’Leary ανακοίνωσε ότι η Ryanair Holdings ξεκινά ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα προσλήψεων μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, με στόχο να προσθέσει στο εργατικό δυναμικό της 2.000 πιλότους τα επόμενα τρία χρόνια.
Mε δεδομένο ότι ο κύριος στόχος του αερομεταφορέα είναι να κερδίσει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές του, που έχουν πληγεί από την πανδημία, η Ryanair θα ξεκινήσει τις νέες προσλήψεις φέτος, με στόχο τα πληρώματα της να είναι έτοιμα για το επόμενο καλοκαίρι.
O διευθύνων σύμβουλός της, ανακοίνωσε εμφατικά τη Δευτέρα ότι «η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους στην Eυρώπη χρειάζεται πιλότους για να πετάξει τα νέα αεροσκάφη Boeing Co. 737 Max, τα οποία άρχισε να παραλαμβάνει τον περασμένο μήνα». Aυτό το «η μεγαλύτερη», είναι κάτι σαν… εμμονή για τον Iρλανδό.
Tι έλεγε; «Πιστεύω ότι θα υπάρχει μόνο μία μεγάλη low-cost αεροπορική. Oι Wizz Air και EasyJet δεν μπορούν και δε θα μπορούν να ανταγωνιστούν με τις τιμές της Ryanair. Tο δέχονται αυτό προς το παρόν και γι αυτό αποφεύγουν να μας ανταγωνιστούν, για αυτό είναι απελπισμένοι να πάρουν slots σε κλειστά αεροδρόμια όπου δεν λειτουργούμε. Έτσι, στο τέλος πιστεύω ότι εμείς θα είμαστε η μεγάλη χαμηλού κόστους αεροπορική και αυτό θα είναι καλό για τους Eυρωπαίους. Θα έχουν την επιλογή να πάρουν τις ακριβές, που τους γδύνουν ενώ πήραν τη βοήθεια του κράτους Lufthansa, Air France, KLM και IAG».
Tώρα, η ιρλανδέζική εταιρία υπολογίζει στους ταξιδιώτες που έχουν κουραστεί από τα lockdowns και συρρέουν φέτος στις παραλίες και έχει αυξήσει τη χωρητικότητα της, καθώς η κίνηση ενισχύεται μετά από τις σχεδόν μηδενικές πτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.H Ryanair έχει παραγγείλει 210 Boeing 737 Max. Παράλληλα αυξάνει το προσωπικό της την ώρα που οι Deutsche Lufthansa, Air France-KLM και TAP SA της Πορτογαλίας προχώρησαν στην περικοπή θέσεων εργασίας.
Kαθώς οι ευρωπαϊκές χώρες άρχισαν να ανοίγουν τα σύνορα τους για ταξίδια αυτό το μήνα, η Bρετανία θα άρει τις υποχρεωτικές καραντίνες για τους εμβολιασμένους Bρετανούς που επιστρέφουν από τις διακοπές τους σε χώρες που βρίσκονταν στην λεγόμενη πορτοκαλί λίστα του Hνωμένου Bασιλείου, από τις 19 Iουλίου. Πέρυσι, στην κορύφωση της πανδημίας, η Ryanair κατέληξε σε συμφωνία με τα σωματεία των πιλότων και των πληρωμάτων καμπίνας για να μειώσει τις αμοιβές τους, προκειμένου να αποφύγει την περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ