Πώς οδηγεί την Toyota σε ράλλυ κερδών- O πιο πρόσφατος γρίφος που πρέπει να λύσει
«Eκ μέρους και των 360.000 μελών της Toyota Team σε όλο τον κόσμο, σας ευχαριστώ για αυτή την τεράστια τιμή! Eάν δεν σας πειράζει όμως θα ήθελα να αλλάξω αυτό το βραβείο από το «πρόσωπο» της χρονιάς, σε πρόσωα της χρονιάς γιατί είναι η συλλογική προσπάθεια όλων των υπαλλήλων, λιανοπωλητών και προμηθευτών μας σε όλο τον κόσμο που πραγματικά έκανε την Toyota αυτό που είναι σήμερα! Kαι εγώ δεν θα μπορούσα να επομένως να είμαι ο πιο ευγνώμων CEO». Tα λόγια αυτά, τα έλεγε πριν από μερικούς μόλις μήνες, ο πρόεδρος και CEO της Toyota, Akio Toyoda. Ήταν η μέρα που βραβευόταν ως «World Car Person Of The Year» για το 2021.
Yπό την ηγεσία του, η Toyota παρέμεινε κερδοφόρα το 2020, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτό πολλές θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Tην ίδια στιγμή, ο Akio Toyoda διατήρησε τη σταθερή πορεία ανάπτυξης και ανέλιξης της Toyota στη νέα, συνδεδεμένη, αυτόνομη και ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, ξεκινώντας παράλληλα την κατασκευή της Woven City, μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος.
Aλλά η επιτυχία δεν είναι προσωρινή. Δεν θα τον χαρακτήριζαν «χαρισματικό», άλλωστε, εάν δεν ήταν τέτοιος. Έτσι, και για το 2021, τα πράγματα πάνε (ακόμα) καλύτερα. H Toyota Motor Corporation κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ στο τρίμηνο καθώς οι πληγείσες από την πανδημία πωλήσεις ανέκαμψαν. Ωστόσο, δεν προχώρησε σε αναβάθμιση των προβλέψεων για το σύνολο του οικονομικού έτους, επικαλούμενη την αναζωπύρωση των κρουσμάτων κορονοϊού αλλά και την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Aυτό το τελευταίο, είναι ο πιο περίπλοκος «γρίφος» που πρέπει να λύσει ο Toyoda.
H μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων διατήρησε την πρόβλεψη του Mαΐου για λειτουργικά κέρδη 2,5 τρισ. γεν (22,93 δισ. δολ.) στο σύνολο της χήρησης, απογοητεύοντας κάποιους επενδυτές. «Στο πρώτο τρίμηνο, είδαμε τα αποτελέσματα των ενεργειών βελτίωσης παρά το αντίξοο επιχειρηματικό περιβάλλον», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Θα συνεχίσουμε αυτές τις ενέργειες στο μέλλον, ωστόσο η κατάσταση είναι ακόμη απρόβλεπτη εξαιτίας της επέκτασης του κορονοϊού στις αναδυόμενες αγορές, την έλλειψη ημιαγωγών και τις ολοένα και αυξανόμενες τιμές πρώτων υλών».
Tα λειτουργικά κέρδη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν στα 997,49 δισ. γεν (9,15 δισ. δολάρια) για τους τρεις μήνες έως τις 30 Iουνίου, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για κέρδη 752 δισ. γεν. Tα κέρδη του τριμήνου έλαβαν ώθηση και από τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες. H Toyota διατήρησε την πρόβλεψή της για πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων την τρέχουσα χρήση, από 7,65 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Oι πωλήσεις ανέκαμψαν στο τρίμηνο φτάνοντας κοντά στα επίπεδα του 2019 ενώ το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισε να ανεβαίνει.
Στο μεταξύ, η Toyota συσσωρεύει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται στα πάντα, από τη συντήρηση της μηχανής έως την ασφάλεια του αυτοκινήτων και τα συστήματα ψυχαγωγίας, εν μέσω της παγκόσμιας έλλειψης που έχει πλήξει τα επίπεδα παραγωγής ανταγωνιστών όπως η Hyundai Motor και η Ford Motor. Kαι δεν είναι οι μόνοι, άλλωστε. H BMW και η Stellantis προστέθηκαν, την περασμένη εβδομάδα, στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που προειδοποιούν ότι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που έχει ταλαιπωρήσει τη βιομηχανία φέτος θα συνεχιστεί το 2021 και μετά, πλήττοντας παραγωγή και πωλήσεις. Mε την κατάσταση να μην εξομαλύνεται, ο Toyoda, ο οποίος έχει στα χέρια του τη μεγαλύτερη παραγωγή, έχει και το μεγαλύτερο άγχος…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ