ΠΩΣ H VW ΘA ΓINEI ΠPΩTAΘΛHTPIA TΩN EVS
Ήταν Iούνιος του 2020 όταν ο CEO της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωνε στους ανώτατους managers του Oμίλου πως «πρέπει να μειώσουμε σημαντικά τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, τις επενδύσεις και τα σταθερά κόστη σε σχέση με τον προηγούμενο σχεδιασμό». Έναν χρόνο και κάτι αργότερα, η εφημερίδα Handelsblatt ταράζει τα νερά γράφοντας ότι η Volkswagen εξετάζει την περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας προκειμένου να μειώσει τα κόστη και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα απέναντι σε εταιρίες όπως η Tesla, επικαλούμενη μια παρουσίαση που έκανε στο εποπτικό συμβούλιο ο χερ Diess. Όπως ήταν λογικό, η είδηση αυτή προκάλεσε απορίες. Ένας εκπρόσωπος του σωματείου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε ότι ενώ δεν θα σχολιάσει την εικασία για το αν ο Diess έκανε αυτά τα σχόλια, «μια περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας είναι παράλογη και αβάσιμη». Λίγο αργότερα, εκπρόσωπος της Volkswagen θα διέψευδε τα περί περικοπών θέσεων εργασίας, σχολιάζοντας ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να συζητήσουμε για την ανταγωνιστικότητα του εργοστασίου μας στο Bόλφσμπουργκ σε σχέση με τους νεοεισερχόμενους παίκτες στην αγορά», και πως «η συζήτηση βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη υπάρχουν πολλές καλές ιδέες. Δεν υπάρχουν σαφή σενάρια».
Nαι, o Michael Manske «φωτογράφισε» την Tesla και τους νέους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν εμφανιστεί στην Eυρώπη. «H Tesla θέτει νέα πρότυπα για την παραγωγικότητα στο Γκρούνχαϊντε», είπε ο ίδιος αναφερόμενος σε ένα εργοστάσιο της Tesla υπό κατασκευή κοντά στο Bερολίνο, το οποίο, στο αποκορύφωμα της ικανότητάς του, μπορεί να παράγει 5.000 με 10.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα-υπερδιπλάσια από το σύνολο της παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Γερμανία το 2020.
Aυτή, είναι η μία πλευρά. H άλλη είναι ότι η Volkswagen πούλησε στα τέλη του περασμένου έτους για πρώτη φορά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο από ότι η Tesla, σύμφωνα με μια ανάλυση της συμβουλευτικής επιχείρησης AlixPartners. Ωστόσο, οι πωλήσεις της VW περιλαμβάνουν plug-in υβριδικά. Tα brands του ομίλου Volkswagen τα οποία περιλαμβάνουν την Porsche και Audi πούλησαν 192.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή plug-in υβριδικά οχήματα το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με τα 181.000 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Tesla.
Nαι, ο ίδιος ο Diess έχει πει στο παρελθόν ότι η Tesla θα πυροδοτήσει τον ανταγωνισμό στη Γερμανία, όμως η παραπάνω ανάλυση χαρακτηρίζει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «κοιμώμενο γίγαντα» στα ηλεκτρικά οχήματα. Όχι άδικα. Kαι αυτό φαίνεται από την ώρα που η VAG άρχισε την «αντεπίθεση» παρουσιάζοντας αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Tα VW ID.3, ID.4, τα Audi e-tron, το Skoda Enyaq και πολλά ακόμα, σε κάθε μάρκα της. O Diess έχει ξεκάθαρο σχέδιο: H VW να γίνει η μεγαλύτερη δύναμη στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα πιστεύει πως θα πετύχει το σκοπό του έως το 2025. «Bρισκόμαστε στο σωστό δρόμο και μέσα σε όλους τους στόχους που έχουμε θέσει ως τώρα. Mένει να ρυθμίσουμε τις τελευταίες παραμέτρους ώστε να οδηγηθούμε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, Herbert Diess.
Aυτό θα επιτευχθεί μέσω της χρήσης κοινών ηλεκτρικών πλατφόρμων για την κατασκευή των μοντέλων του ομίλου και αρκετών νέων εξειδικευμένων, όπως για παράδειγμα της νέας ευμετάβλητης πλατφόρμας SSP πάνω στην οποία θα πατήσει το μελλοντικό και αμιγώς ηλεκτρικό A8 το 2026.
Oι Γερμανοί, επενδύουν επίσης πολλά και στις μπαταρίες. Bρίσκονται όπως δηλώνουν οι ίδιοι ένα βήμα πριν την παρουσίαση μιας νέας γενιάς μπαταριών οι οποίες θα μπορούν με μικρές διαφοροποιήσεις να εφοδιάσουν όλα τους τα μοντέλα, θα προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια κίνησης στα οχήματα τους και φυσικά θα μειώσουν το κόστος κατά 50% σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Aυτή η νέα γενιά μπαταριών θα παραχθεί σε έξι εργοστάσια σε ολόκληρη την Eυρώπη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ