Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα κατασκευάσει κανένα ηλεκτρικό μοντέλο στα εργοστάσιά της στο Τσβίκαου και τη Δρέσδη για αυτή την εβδομάδα, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της VW στην Automobilwoche.
Τα VW ID.3 και ID.4, το Audi Q4 e-tron και το Cupra Born κατασκευάζονται στο Τσβίκαου. Το ID.3 κατασκευάζεται επίσης και στο εργοστάσιο της Δρέσδης.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι το νέο ID.5, η κουπέ παραλλαγή του ηλεκτρικού SUV ID.4 έχει προγραμματιστεί ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του στο εργοστάσιο του Τσβίκαου από τα τέλη του ερχόμενου Δεκέμβρη.
Εξαιτίας αυτής της παύσης στην παραγωγή εκτιμάται ότι το Volkswagen Group θα χάσει λίγο λιγότερα από 5.000 οχήματα.
Εκτιμάται ότι τα δύο εργοστάσια θα αρχίσουν πάλι τη λειτουργία τους την επόμενη εβδομάδα. Και φυσικά ο λόγος της πλήρους αναστολής των εργασιών είναι η έλλειψη ημιαγωγών που χρειάζονται για την κατασκευή μονάδων ελέγχου απολύτως απαραίτητων για τη λειτουργία των αυτοκινήτων.
Το πρόβλημα προφανώς έχει παροξυνθεί δεδομένου ότι μέχρι σήμερα η VW έδινε απόλυτη προτεραιότητα στην παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων και δεν είχε ποτέ σταματήσει τη λειτουργία των εργοστασίων που τα κατασκευάζουν. Αντιθέτως, η παραγωγή των Golf και Tiguan με θερμικούς κινητήρες που γίνεται στο Βόλφσμπουργκ έχει ανασταλεί αρκετές φορές μέσα στην χρονιά εξαιτίας του ίδιου προβλήματος.
Πάντως η VW λέει ότι μόνο τέσσερις εργάσιμες ημέρες ακυρώθηκαν στα δύο εργοστάσια, δεδομένου ότι η 17η Νοεμβρίου είναι αργία στο κρατίδιο της Σαξονίας όπου βρίσκονται αμφότερα.
Το πρόβλημα με την έλλειψη ημιαγωγών εξακολουθεί να ταλανίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και να επηρεάζει αρνητικά ολόκληρο τον κύκλο εργασιών της. Αυτή την εβδομάδα η Ford ανακοίνωσε ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα παραγωγής στην Ευρώπη, όπου τρία από τα τέσσερα εργοστάσιά της ουσιαστικά υπολειτουργούν.
Ο CEO της Bosch, Βόλκμαρ Ντένερ ανέφερε σε μία συνέντευξή του την περασμένη εβδομάδα πως μολονότι θεωρεί ότι το σοκ αδυναμίας on-demand προμήθειας ημιαγωγών έχει εξομαλυνθεί, τα διαρθρωτικά ελλείμματα παραμένουν και η παραγωγή εξακολουθεί να υπολείπεται της παγκόσμια ζήτησης.