Σε απόρριψη της προσφοράς, ύψους 50 δισ. βρετανικών λιρών (68,4 δισ. δολάρια) της Unilever για τη μονάδα καταναλωτικών αγαθών προχώρησε το σαββατοκύριακο η GlaxoSmithKline, όμως ο φαρμακευτικός κολοσσός φέρεται διατεθειμένος να επανέλθει.
Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg, σύμφωνα με τις οποίες η φαρμακευτική βρίσκεται σε συνομιλίες με τράπεζες για επιπλέον χρηματοδότησης μίας καλύτερης προσφοράς. Η Unilever δεν προχώρησε σε κάποιο σχολιασμό, σε σχετική ερώτηση του Reuters.
Οι μετοχές της Unilever σημείωσαν πτώση κατά 6% το πρωί της Δευτέρας. Αντίθετα, η μετοχή της GSK ενισχύθηκε κατά 5%.
«Η εξαγορά θα δημιουργούσε κλίμακα και μία πλατφόρμα ανάπτυξης του συδυαστικού χαρτοφυλακίου στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία, με περισσότερες ευκαιρίες σε άλλες αναδυόμενες αγορές» ανέφερε η φαρμακευτική.
Και οι τρείς προσφορές υποτιμούν θεμελιωδώς τη μονάδα
Σε ανακοίνωσή της μέσα στο σαββατοκύριακο, η GSK διευκρίνισε πάντως πως και οι τρεις προσφορές που έκανε η Unilever πέρυσι (η τελευταία ήταν στις 20 Δεκεμβρίου) απορρίφθηκαν όλες «στη βάση ότι υποτίμησαν θεμελιωδώς» τη μονάδα και τις μελλοντικές της προοπτικές.
Σημειώνεται πως και οι δύο εταιρείες είχαν επιβεβαιώσει τα σχετικά δημοσιεύματα, με την Unilever να επισημαίνει ότι «η GSK Consumer Healthcare κατέχει ηγετική θέση στο χώρο της υγείας των καταναλωτών και θα ήταν μια ισχυρή στρατηγική προσθήκη καθώς η Unilever συνεχίζει να αναδιαμορφώνει το χαρτοφυλάκιό της».
Ωστόσο, σημείωνε ότι «δεν μπορεί να υπάρξει βεβαιότητα ότι θα επιτευχθεί οποιαδήποτε συμφωνία».
Η GSK από πλευράς της προχωρά στον σχεδιασμό να αποσχίσει τη μονάδα – γνωστή για προϊόντα όπως το παυσίπονο Advil, η οδοντόκρεμα Sensodyne και η Tums – στα μέσα του 2022.
Μετά την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων υγείας της Novartis (το 2015) και της Pfizer (το 2019), η GSK πέτυχε πωλήσεις 9,6 δισ. λιρών (13,1 δισ. δολαρίων) σε ετήσιο επίπεδο το 2021.