Ο αμερικανικός κολοσσός της Microsoft συμφώνησε να εξαγοράσει τη διάσημη εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard, η οποία έχει στο ενεργητικό της τα Call of Duty και Candy Crush –μεταξύ άλλων–, αντί τιμήματος της τάξεως των 68,7 δισ. δολαρίων σε ρευστό. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που πραγματοποιεί η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς στη 46χρονη ιστορία της, σηματοδοτώντας και ένα σοβαρό στοίχημα ως προς το ποια κατεύθυνση θα λάβει στο μέλλον.
Με αυτή την επιχειρηματική κίνηση η Microsoft δηλώνει την παρουσία της στο πεδίο της μάχης, το οποίο τώρα διαμορφώνεται και αφορά την κυριαρχία στο αποκαλούμενο «μετασύμπαν» (metaverse). Ουσιαστικά πρόκειται για το Διαδίκτυο της επόμενης γενιάς, όπου συγκεράζονται ο παραδοσιακός ιντερνετικός κόσμος με τον ψηφιακό και την επαυξημένη πραγματικότητα.
Επιπλέον, η εξαγορά της Αctivision Blizzard αποτελεί μια πρόκληση για τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, εφόσον τόσο οι Δημοκρατικοί όσο και οι Ρεπουμπλικανοί έχουν ασκήσει πιέσεις να περιοριστεί η ισχύς των κολοσσών του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας. Με το να αποκτά την Αctivision Blizzard η Microsoft είναι σαν να παραγνωρίζει τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει και αφορά την εργασιακή κουλτούρα της. Χθες, μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς και κατά τις συναλλαγές, οι οποίες διεξάγονται πριν από το άνοιγμα της αγοράς, η τιμή της μετοχής της κατασκευάστριας βιντεοπαιχνιδιών είχε μια άνοδο σχεδόν 40%, ενώ αντιστοίχως της Microsoft είχε πτώση 1%.
Ενδεχομένως η επιχειρηματική συμφωνία να θεωρηθεί ως μια νίκη του Μπόμπι Κότικ, του επί μακρόν διευθύνοντος συμβούλου της Activision, τον οποίο επικριτές του θέλησαν να απομακρύνουν εξ αφορμής καταγγελιών. Ο κ. Κότικ, πάντως, θα συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του και μετά την εξαγορά. Η Microsoft θα εξασφαλίσει σχεδόν 400 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, πρόσβαση σε ορισμένα από τα διασημότερα βιντεοπαιχνίδια και ένα σοβαρό πλεονέκτημα έναντι του Facebook και της μητρικής του Meta, η οποία μετονομάστηκε έτσι ακριβώς για να δείξει τη δέσμευσή της στο «μετασύμπαν».