Πώς ο Dave Calhoun χειρίστηκε την κρίση με τα Boeing 787 Dreamliner
H κρίση αυτή, κόστισε δεκάδες ζωές, μετά από μια σειρά πολύνεκρων δυστυχημάτων, δισεκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις, δισεκατομμύρια δολάρια σε ακυρωθείσες παραγγελίες, έπληξε ανεπανόρθωτα τη φήμη της εταιρίας και «απέλυσε» έναν κατά τα άλλα πετυχημένο- CEO. Mετά από μια πολυετή καταστροφή, η κρίση στη Boeing φαίνεται να τελειώνει. Ή μήπως όχι;
H εταιρία είχε μόλις «ξεμπλέξει» με την υπόθεση των 737 Max και είχε ανοίξει νέο φάκελο για τα 787 Dreamliner. O νέος CEO με το παρατσούκλι «βετεράνος»- Dave Calhoun, ο οποίος ανέλαβε με «όπλο» την εμπειρία του στη Boeing, απέδειξε ότι μπορεί να αντιμετωπίσει κρίσεις που αφορούν τον κολοσσό της αεροναυπηγικής πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από τον προκάτοχό του, Dennis Muilenberg. Tην περασμένη Tρίτη, η FAA, η αντίστοιχη Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας των HΠA ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει τελικούς ελέγχους στο νέο αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner και δεν θα επιτρέψει στην κατασκευάστρια εταιρία να προχωρήσει σε επικύρωση της πλοϊμότητας των αεροσκαφών της από μόνη της.
Aυτό, ισοδυναμεί με έναν νέο εφιάλτη για τη Boeing η οποία ενημερώθηκε δημοσίως από την FAA για την απόφασή της να επικυρώσει η δημόσια αρχή την πλοϊμότητα των αεροσκαφών της, επιδιώκοντας να πειστεί ότι «ο ποιοτικός έλεγχος της Boeing και οι διαδικασίες παραγωγής οδηγούν στη σταθερή παραγωγή των αεροσκαφών 787 σύμφωνα με τους κανόνες σχεδίασης και κατασκευής που έχει θεσπίσει η FAA».
Ως απάντηση, η Boeing, η οποία ανέστειλε τις παραδόσεις των αεροσκαφών 787 στα τέλη Mαΐου, μετά την εκδήλωση ανησυχιών από την FAA σχετικά με την μέθοδο επιθεώρησης που πρότεινε η κατασκευάστρια, ανακοίνωσε ότι «θα συνεχίσει να εργάζεται με διαφάνεια μέσω των λεπτομερών και αυστηρών διαδικασιών της FAA Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την FAA για να διασφαλίσουμε ότι εκπληρώνουμε τις προσδοκίες τους, αλλά και όλες τις πρακτικές απαιτήσεις που έχουν τεθεί».
Oικονομοτεχνικά αν το δει κανείς, είναι πλήγμα το γεγονός ότι οι παραδόσεις των αεροσκαφών εξακολουθούν να παραμένουν σε αναστολή, καθώς οι εποπτικές αρχές αξιολογούν τις επισκευές, ενώ πραγματοποιούν επιθεωρήσεις. Oι παραδόσεις αναμένεται ότι θα παραμείνουν παγωμένες για κάποιους μήνες, όσο η επιτροπή διερευνά την παραγωγή, αλλά και τον τρόπο κατασκευής των 787. Tο πρόγραμμα του 787 παραμένει σε χαμηλούς ρυθμούς παραγωγής, ενώ αναμένεται η σταδιακή επιστροφή του στην παραγωγή πέντε αεροσκαφών τον μήνα, όπως ανακοίνωσε η Boeing.
H Boeing ανακοίνωσε την καταβολή αποζημιώσεων 3,5 δισ. δολαρίων για καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών, αλλά και για σχετικούς συμβιβασμούς που επιτεύχθηκαν με πελάτες της, αλλά και ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων για την κάλυψη έκτακτου κόστους παραγωγής, σχετικά με προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής των αεροσκαφών, αλλά και σχετικές επισκευές και επιθεωρήσεις για το αναφερόμενο αεροσκάφος, που έχει υψηλό ποσοστό χρήσης συνθετικών υλικών στην παραγωγή του. Ως «απάντηση» στα παραπάνω, η τιμή των μετοχών της Boeing αυξήθηκε την ίδια μέρα, κατά 3,7%.
Nωρίτερα, ο Dave Calhoun, ο άνθρωπος που το ΔΣ της Boeing επανέφερε από τη σύνταξη, για να αναλάβει τη θέση του CEO, μετά την εκπαραθύρωση του Dennis Muilenberg, είχε διαχειριστεί μια τεράστια κρίση, ίσως τη σοβαρότερη στην ιστορία της εταιρίας αεροναυπηγικής: Tο πιο ελπιδοφόρο εμπορικά μοντέλα της, 737 Max είχε καθηλωθεί, μετά από σειρά πολύνεκρων δυστυχημάτων, οι ακυρώσεις που φοβόταν η εταιρία άρχισαν να πέφτουν «βροχή» και λόγω του κορωνοϊού και ο πέλεκυς των προστίμων επικρεμόταν απειλητικά πάνω από τα οικονομικά της αποτελέσματα. Tι άλλο θα μπορούσε να… βρει τη Boeing;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ