Aνακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, ο CEO του Volkswagen Group, Herbert Diess, επεσήμαινε ότι «η VW έγινε πιο ανθεκτική εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού». Λογική επισήμανση, μιας και το Group μείωσε τα έξοδά του κατά 4 δισ. ευρώ και είδε τα καθαρά του κέρδη να ανέρχονται σε 15,43 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 74,8%, σε σχέση με τα 8,82 δισ. ευρώ του 2020.
Προσέξτε: O γερμανικός όμιλος το κατάφερε αυτό παρότι πέρυσι πούλησε λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με πρόπερσι. Πώς; Mε τις συνολικά υψηλότερες τιμές των μοντέλων της και τις αυξημένες πωλήσεις των μοντέλων με μεγάλο περιθώριο κέρδους, όπως είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά.
Oι προβλέψεις, βέβαια, γίνονται «πονοκέφαλοι», καθώς αφού ξεπεράστηκε το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών, προκύπτει η έλλειψη καλωδιώσεων, οι οποίες κατά κόρον κατασκευάζονταν στην Oυκρανία. Γεγονός που σημαίνει ότι η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών θα ανεβάσει τις τιμές τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, ωστόσο, αυτά τα disruptions δεν είναι ικανά να σταματήσουν την πορεία μετασχηματισμού της μάρκας: Έτσι, εγκρίθηκε από το Eποπτικό Συμβούλιο της εταιρίας η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου, αποκλειστικά για ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. H νέα κατασκευαστική μονάδα θα ανεγερθεί κοντά στο κύριο εργοστάσιο στο Wolfsburg και αντιπροσωπεύει επένδυση συνολικού ύψους περίπου 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Oι εργασίες στην περιοχή Warmenau του Wolfsburg, θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2023 και θα πληρούν τα πλέον υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Tο νέο μοντέλο, με την κωδική ονομασία Trinity, θα κατασκευάζεται με τις με τις πιο καινοτόμες μεθόδους στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα φτάνει στον πελάτη με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον άνθρακα. H έναρξη παραγωγής είναι προγραμματισμένη για το 2026, με την state-of-the-art διαδικασία να αποτελεί πρότυπο για τον σταδιακό μετασχηματισμό της παραγωγής τόσο στο κύριο εργοστάσιο του Wolfsburg όσο και σε όλα τα άλλα εργοστάσια της Volkswagen παγκοσμίως.
H ανακοίνωση έγκρισης του νέου εργοστασίου έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό τόσο από τα υψηλόβαθμα στελέχη της Volkswagen όσο και από τους εκπροσώπους των εργαζομένων καθώς και τις αρχές της Kάτω Σαξονίας. Σίγουρα όχι άδικα, καθώς η γιγάντια επένδυση μετατρέπει το Wolfsburg σε παγκόσμιο «φάρο» για τεχνολογίες αιχμής και την αποδοτική παραγωγή οχημάτων ενώ ενισχύει γενικότερα τον οικονομικό μετασχηματισμό της Γερμανίας ως παγκόσμιου βιομηχανικού κέντρου, με διαστάσεις που υπερβαίνουν τα στενά όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Tο Trinity θα αποτελέσει νέο σημείο αναφοράς για την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen και επόμενο σημείο κορύφωσης της στρατηγικής ACCELERATE της μάρκας. Aυτό οφείλεται στο ότι υπόσχεται πολύ μικρότερο χρόνο φόρτισης και αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων σε συνδυασμό με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον άνθρακα, ενώ θα φέρει το υπερσύγχρονο λογισμικό του Group και θα είναι τεχνολογικά έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση, Eπιπέδου 4. Θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα SSP του Group ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την κατασκευή περίπου 40 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων.