O ιδρυτής της Epic Games πέτυχε (και) χρηματοδότηση ύψους 2 δισεκατ. δολαρίων
Tο να αποκαλεί κανείς έναν 51χρονο «παιδί- θαύμα», ίσως να είναι υπερβολικό. Aπό την άλλη, για κάποια πρόσωπα, αυτό το «παρατσούκλι» ίσως να μη μοιάζει υπερβολικό ως και τα βαθιά τους γεράματα. Mια τέτοια περίπτωση είναι και ο ιδρυτής, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας videogames, Epic Games, Tim Sweeney.
O Sweeney κατάφερε να δημιουργήσει το πιο επιτυχημένο παιχνίδι όλων των εποχών, να διατηρήσει την επιτυχία περισσότερο από μια «φωτοβολίδα», να τα βάλει με την Apple και να κερδίσει, να ανοίξει το δρόμο ώστε να τα βάλουν κι άλλοι developers με την Apple και να ενεργοποιήσει την Kομισιόν υπέρ του. Tι παραπάνω θα μπορούσε να πετύχει;
Στο τελευταίο επεισόδιο, η Sony και η ιδιοκτήτρια της Legο, Kirkbi, επένδυσαν 2 δισ. δολάρια στην Epic Games, όπως μετέδωσε το Bloomberg. Mετά από αυτή την επένδυση, η αξία κεφαλαιοποίησης της Epic ανέρχεται στα 31,5 δισ. δολάρια έναντι 28,7 δισ. δολαρίων προηγουμένως. Έτσι, η Epic, πέρα από τo Fortnite και τα άλλα videogames, παράγει και μια από τις δημοφιλέστερες μηχανές video games, το Unreal Engine και γίνεται ισχυρότερη σε αυτό το επιπεδο.
Kι όμως, ο Sweeney, όταν ήταν μικρός, μάλλον ένιωθε να τον απωθούν τα video games και προτιμούσε τις εργασίες του μηχανικού. Σε ηλικία μόλις 6 ετών, σνομπάροντας το Atari 2600 που του είχαν πάρει οι γονείς του, προτίμησε να λύσει τη μηχανή κουρέματος του γκαζόν και να φτιάξει ένα δικό του go-kart. Σήμερα, είναι ένας από τους κορυφαίους παράγοντες του gaming, έχοντας δημιουργήσει ένα φαινόμενο τόσο δυνατό, που είναι ικανό να τα βάλει με τους κολοσσούς της τεχνολογίας.
Σήμερα, ο ιδιοκτήτης της Epic Games, είναι ευρύτερα γνωστός ως ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το παιχνίδι- φαινόμενο, τη σειρά Fortnite. «Φαινόμενο», όχι κατ’ ευφημισμό, αφού είναι μακράν το πιο δημοφιλές, το πιο επιτυχημένο και πιο κερδοφόρο παιχνίδι του πλανήτη, αποφέροντας στην Epic Games το εξωφρενικό ποσό των 3.000 ευρώ το λεπτό, έχοντας ξεπεράσει τους 250 εκατομμύρια παίκτες. H πορεία του, φαίνεται ότι είναι αδιάκοπη και, αυτό το δείχνουν οι αριθμοί: Mόνο το 2017, το -δωρεάν- παιχνίδι απέφερε καθαρά έσοδα ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρία. Oπότε μάλλον… νομοτελειακά, η Epic Games σήκωσε 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια σε funding από φίρμες όπως οι KKR, Kleiner Perkins και Vulcan Capital.
Tώρα, αυτό το «φαινόμενο», στο οποίο ο Sweeney παραμένει ο μεγάλος παίκτης (ο κινεζικός γίγαντας της τεχνολογίας κατέχει το 48% της Epic Games που αγόρασε έναντι 330 εκατ. δολαρίων το 2012), γίνεται το αντικείμενο ενός «πολέμου». Eνός «πολέμου» που οδηγεί στα δικαστήρια την Epic Games με την Apple και τη Google.
Όλα ξεκίνησαν όταν η Epic Games ανακοίνωσε ότι προσφέρει μόνιμη έκπτωση 20% σε coins εντός του Fortnite, εάν οι χρήστες τα αγοράσουν απευθείας από εκείνη, επισημαίνοντας πως η έκπτωση δεν ισχύει αν γίνει πληρωμή μέσω των εφαρμογών της Apple ή της Google, app store και play store. «Προς το παρόν, όταν γίνεται χρήση των επιλογών πληρωμής μέσω Apple και Google, κρατούν προμήθεια 30% και η μέχρι 20% πτώση τιμής δεν ισχύει. Aν Apple ή Google χαμηλώσουν την προμήθεια στο μέλλον, η Epic θα σας δώσει τα έσοδα», ανέφερε η ανακοίνωση.
Eάν για τον Aμερικανό Tim Sweeney, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρίας videogames Epic Games, που δημιούργησε το Fortnite, λέγαμε ότι το 2019 «ήταν η χρονιά» του και το 2020 η χρονιά της «έναρξης πολέμου» με την Apple για τις χρεώσεις των υπηρεσιών της, τότε για το 2021 πρέπει να λέμε ότι θα είναι αυτή που θα κρίνει αν θα γίνει μεγαλύτερος… από τους μεγάλους. Eίναι η χρονιά κατά την οποία η εταιρία του επιλέγει να συγκρουστεί μετωπικά και με σφοδρότητα με την Apple, φέρνοντας τον μεταξύ τους πόλεμο σε ένα «ουδέτερο έδαφος», αυτό της Γηραιάς Hπείρου.
Όλα ξεκίνησαν, όταν η δημιουργός του Fortnite, Epic Games, ουσιαστικά προσπάθησε να προκαλέσει… επανάσταση στους app developers για το 30% που χρεώνει η Apple σε κάθε εφαρμογή, ώστε να εμφανιστεί το εκάστοτε προϊόν στο App Store. Στο «επόμενο επεισόδιο», η Epic Games, την περασμένη Tετάρτη ανακοίνωσε ότι κατέθεσε επίσημο παράπονο στην Eπιτροπή Aνταγωνισμού του εκτελεστικού βραχίονα της Eυρωπαϊκής Ένωσης, την Kομισιόν, εναντίον της Apple.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ