Ρεκόρ στην τέχνη παρά τη λιτότητα Πικάσο και Τζιακομέτι προσελκύουν ακόμη το φιλότεχνο κοινό.
«Ο πίνακας του 1932 “Nude, Green Leaves and Bust” πουλήθηκε για 106,5 εκατ. δολάρια σε εκδήλωση των Christie’s στη Νέα Υόρκη» Η εποχή της λιτότητας υπήρξε μια τουλάχιστον καλή περίοδος για την παγκόσμια αγορά της τέχνης. Για τον Picasso, η χρονιά που κλείνει έφερε ένα νέο ρεκόρ για την πώληση έργου σε δημοπρασία, όταν ο πίνακας του 1932 “Nude, Green Leaves and Bust” πουλήθηκε για 106,5 εκατ. δολάρια σε εκδήλωση των Christie’s στη Νέα Υόρκη, το Μάιο.
Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο υψηλής ποιότητας, αν και γνώστες της δουλειάς του, όπως ο βιογράφος του, John Richardson, θεωρούν καλύτερο το “Nude in Black Armchair”, το οποίο ο καλλιτέχνης ζωγράφισε μόλις μία ημέρα αργότερα.
Όσο για ένα ακόμα μεγάλο όνομα, τον Giacometti, και αυτός πέτυχε το δικό του –έστω και παρ’ ολίγον- ρεκόρ μέσα στο 2010. Το μπρούτζινο γλυπτό “Walking Man I” πουλήθηκε αντί 103,4 εκατ. δολαρίων από τον οίκο Sotheby’s στο Λονδίνο, στις 3 Φεβρουαρίου. Μεταφρασμένη σε δολάρια (καθώς η δημοπρασία έγινε σε στερλίνες), η τιμή απείχε ελάχιστο από το ακριβότερο έργο που είχε πουληθεί σε δημοπρασία έως τότε, που ήταν ένα ακόμα έργο του Picasso, που το 2004 είχε προσελκύσει μια προσφορά – ρεκόρ ύψους 104,2 εκατ. δολαρίων. Ο ίδιος ο Giacometti ήταν στην εποχή του έντονα ανταγωνιστικός απέναντι στον Picasso.
Από τους εν ζωή καλλιτέχνες, η φετινή χρονιά ήταν πολύ καλή για τον James Turrell, του οποίου η εντυπωσιακή έκθεση που διοργάνωσε η γκαλερί Gagosian στο Λονδίνο, περιελάμβανε μία μεγάλη λευκή σφαίρα, στην οποία έμπαιναν ένας – ένας οι επισκέπτες για να απολαύσουν ένα πρωτότυπο έργο ήχου και φωτός.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες της χρονιάς, η σύγχρονη τέχνη κατάφερε το 2010 να αναπτυχθεί και να κερδίσει έδαφος ακόμα και στις πιο παράδοξες γωνιές του πλανήτη. Στη Ρώμη, στις 30 Μαΐου άνοιξε το νέο Μουσείο Τέχνης του 21ου Αιώνα ή MAXXI, για να κερδίσει το βραβείο RIBA Stirling τον Οκτώβριο. Την τελευταία ημέρα του χρόνου ανοίγει στην Ντόχα, την πρωτεύουσα του Κατάρ, το Αραβικό Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης.
Με την παγκόσμια οικονομία να αναπτύσσεται και πάλι, σε πείσμα των δημοσιονομικών προβλημάτων της Ευρωζώνης, οι εύποροι συλλέκτες ανοίγουν και πάλι τα πορτοφόλια τους, προϊδεάζοντας για μια χρονιά που χωρίς αμφιβολία, θα καταρρίψει και νέα ρεκόρ.