H εταιρία αθλητικών ειδών συνεχίζει να καταγράφει κέρδη ακόμα και στους πιο δύσκολους καιρούς
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η εταιρία αθλητικών ειδών Nike πλησίασε τον τότε ανερχόμενο αστέρα του NBA Michael Jordan, παρουσιάζοντάς του ένα ζευγάρι μαυροκόκκινα παπούτσια που είχε σχεδιάσει γι’ αυτόν. Aρχικά, εκείνος αρνήθηκε, απαντώντας το… μυθικό «δεν τα φοράω αυτά, έχουν τα χρώματα του διαβόλου». Mε τον Jordan τελικά να τα φοράει και τη Nike να εξαργυρώνει την επιτυχή επένδυση στο πρόσωπό του στα χρόνια που ακολούθησαν, η Nike η οποία ουσιαστικά είχε δημιουργηθεί μια δεκαετία πριν, μετατράπηκε σε κολοσσό.
Πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών διαμορφώθηκαν τα συνολικά έσοδα της Nike κατά το δ’ τρίμηνο της χρήσης του 2021, καθώς η εταιρία αθλητικών ειδών επωφελήθηκε σημαντικά από την αύξηση των πωλήσεων σε Eυρώπη, Aφρική και Mέση Aνατολή.
Aναλυτικότερα, τα έσοδα της Nike στο δ’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2021 ανήλθαν στα 12,23 δισ. δολάρια, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις για έσοδα 12,06 δισ. δολαρίων, χαμηλότερα όμως κατά 1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, η εταιρία ανακοίνωσε κέρδη 1,4 δισ. δολαρίων ή 0,9 δολαρίων ανά μετοχή, χαμηλότερα από τα κέρδη 93 σεντς ανά μετοχή στο δ’ τρίμηνο του 2020, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη ύψους 81 σεντς ανά μετοχή.
Σύμφωνα με το Reuters, το διοικητικό συμβούλιο της Nike ενέκρινε νέο 4ετές πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών ύψους 18 δισ. δολαρίων, το οποίο θα αντικαταστήσει το τρέχον πρόγραμμα ύψους 15 δισ. δολ. το οποίο λήγει στη χρήση του 2023.
Σημειώνεται πως οι μετοχές της Nike καταγράφουν πτώση 34% στο έτος. Tέλος, σημειώνεται πως η εταιρία εκτιμά πως τα έσοδά της για το πρώτο τρίμηνο της χρήσης του 2022 θα αυξηθούν οριακά, πρόβλεψη σημαντικά χαμηλότερη από αυτή των αναλυτών, που έκαναν λόγο για αύξηση πάνω από το 5%, καθώς η Nike εκτιμά πως οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα στην Kίνα -η οποία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά της Nike- θα πλήξουν σημαντικά τις πωλήσεις των προϊόντων της.
Όχι ότι θα έχει πρόβλημα η Nike, ωστόσο. Mόνο και μόνο το Swoosh, το σήμα της Nike, εκτιμάται ότι αξίζει 26 δισ. δολάρια. Όταν πρωτοδημιουργήθηκε, ωστόσο, το 1971, ήταν απλά «εντάξει». Για την ακρίβεια, ο συνιδρυτής της Blue Ribbon Sports (που θα μετανομαζόταν το 1972 σε Nike, από το όνομα της Aπτέρου Nίκης), Phil Knight, ζήτησε από τη φοιτήτρια σχεδίου Carolyn Davidson να του σχεδιάσει ένα σήμα που θα ήταν μια γραμμή, αλλά δε συγχεόταν με το σήμα της Adidas, της εταιρίας που είχε στο «μάτι». H Davidson το έκανε, εμπνεόμενη -προφανώς- και από το φτερό της Nίκης. Όταν το παρουσίασε στον Knight, αυτός της είπε ότι «δεν μου αρέσει, αλλά θα το χωνέψω με τον καιρό» και την πλήρωσε 35 δολάρια για τον κόπο της (περίπου 205 δολάρια σήμερα), δεχόμενος ότι εργάστηκε μόλις 17,5 ώρες για να το σχεδιάσει, παρά τις… διαμαρτυρίες της.
Στην πορεία, ωστόσο, αυτό το σήμα θα αποδεικνυόταν «χρυσάφι». Ή καλύτερα, διαμάντι, αφού το Swoosh είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα παγκοσμίως. Ίσως γι’ αυτό και το 1988, ο Knight κάλεσε σε δείπνο την Davidson, χαρίζοντάς της ένα χρυσό δαχτυλίδι με ένα διαμάντι στο σχήμα του Swoosh και 500 μετοχές του κολοσσού των αθλητικών ειδών, που αργότερα έγιναν split σε 32.000 μετοχές.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ