Ο Oliver Blume είναι ένας παθιασμένος ποδοσφαιριστής, σχολιάζει η Handelsblatt για το νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen. Στον σύλλογο έπαιζε στη θέση του λίμπερο.
Με άλλα λόγια, είναι ο “ελεύθερος άνθρωπος” στην άμυνα, ο οποίος δεν έχει άμεσο αντίπαλο στον αγωνιστικό χώρο και διαμορφώνει το παιχνίδι από πίσω. Ο 54χρονος είχε το μάτι του για τους συμπαίκτες του από μικρή ηλικία. Και αυτό υπερβαίνει τον αθλητισμό.
Παρόλο που η θέση του λίμπερο δεν υπάρχει πλέον στο σύγχρονο ποδόσφαιρο: Ο ρόλος του Blume στον όμιλο VW μέχρι στιγμής, ωστόσο, τον περιγράφει καλά. Ο γεννημένος στο Braunschweig δεν είναι μόνο επικεφαλής της Porsche, αλλά είναι επίσης υπεύθυνος για τον προγραμματισμό της παραγωγής σε ολόκληρο τον όμιλο VW εδώ και χρόνια. Ενώ το αφεντικό της VW, ο Herbert Diess, στριφογύριζε στο μπροστινό μέρος ως ο διορισμένος και εκκεντρικός αρχηγός της αγέλης, ο Blume κρατούσε το κατάστημα ενωμένο από μέσα. Από τον Σεπτέμβριο, θα αντικαταστήσει τον Diess στο τιμόνι της VW.
Η Blume είναι ένα προϊόν του ομίλου VW. Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στη γενέτειρά του, το Braunschweig, και αργότερα απέκτησε το διδακτορικό του στη Σαγκάη. Εντός του ομίλου VW, κατείχε αρχικά θέσεις στην Audi και τη Seat. Το 2009 ανέλαβε τον προγραμματισμό παραγωγής στα κεντρικά γραφεία της VW. Γι’ αυτό γνωρίζει σχεδόν όλα τα εργοστάσια του Ομίλου 120 από μέσα καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον.
Από το 2013, ο Blume ήταν επικεφαλής παραγωγής στην Porsche. Τον Οκτώβριο του 2015 προήχθη σε επικεφαλής παραγωγής, όταν ο Matthias Müller μετακόμισε στο Wolfsburg μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου εκπομπών ρύπων. Η κρίση του ντίζελ προώθησε έτσι μάλλον την καριέρα του. Σε αντίθεση με τους συναδέλφους του στην ανάπτυξη κινητήρων, ο Blume δεν είχε να φοβηθεί τόσο πολύ την παραγωγή.
Με τις επιτυχίες του στην Porsche, ο Blume κέρδισε την εμπιστοσύνη των οικογενειών Porsche και Piech. Με το Taycan, ήταν ο πρώτος στον όμιλο που επιχείρησε να ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση. Ο Blume έκανε επανειλημμένα – και πρόσφατα όλο και περισσότερο – ανεξάρτητες προόδους στην Porsche. Για παράδειγμα, στον προγραμματισμό παραγωγής, στην ανάπτυξη μπαταριών, στην παραγωγή υδρογόνου ή στα σχέδια λογισμικού. Τελικά, αυτό οδήγησε και στη σχεδιαζόμενη δημόσια εγγραφή.
Ο Blume έδειξε με τον δικό του τρόπο πώς τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα. Και χωρίς να είστε άπιστοι. Είχε πάντα την υποστήριξη των οικογενειών των ιδιοκτητών. Και μπορούσε να είναι όλο και πιο σίγουρος γι’ αυτό. Εξάλλου, μετά τη χαμένη μάχη εξαγοράς και την επακόλουθη αναγκαστική ενσωμάτωση της Porsche στον όμιλο VW, τίποτα δεν ήταν μεγαλύτερο από τη λαχτάρα των οικογενειών των ιδιοκτητών να έχει η Porsche πάντα έναν ιδιαίτερο ρόλο.
Το χαμηλότερο σημείο της οικογένειας Porsche είναι αξέχαστο, όταν ο Wolfgang Porsche, στέκεται στη βροχή τον Ιούλιο του 2009 και με δάκρυα στα μάτια υπόσχεται: “Μπορείτε να βασιστείτε σε μένα: ο μύθος της Porsche ζει και δεν θα χαθεί ποτέ”. Ο Blume προστάτευσε και καλλιέργησε τον μύθο της Porsche. Ακόμα και στην κρίση της Corona και της τσιπ, πέτυχε διψήφιες αποδόσεις χάρη στην αυστηρή πειθαρχία στο κόστος. Για παράδειγμα, δισεκατομμύρια εισέρευσαν από το εργοστάσιο της Porsche στο Zuffenhausen στον όμιλο στο Wolfsburg. Και η σχεδιαζόμενη δημόσια εγγραφή έχει επίσης ένα οικογενειακό στοιχείο: Η οικογένεια διατηρεί τον μύθο της Porsche.
Δεν υπήρχε σχεδόν κανένας τρόπος να αποφύγουμε τον Blume
Η προσέγγιση του Blume δείχνει διπλωματική ικανότητα καθώς και υγιή αυτοπεποίθηση. “Για μένα, δεν έχει να κάνει τόσο με την αυτοπεποίθηση όσο με την επιχειρηματικότητα. Αυτό το επιτυγχάνουμε εδώ και χρόνια”. Με την πάροδο του χρόνου, ο Μπλουμ, ένας ομαδικός παίκτης με ισχυρή συγκρότηση, συγκέντρωσε όλο και περισσότερους διευθυντές και ιδιοκτήτες πίσω του.
Επειδή ο Blume δεν είναι πολωτικός, μπορεί να εξομαλύνει τα νερά και δεν έχει έρθει ποτέ σε ανοιχτή αντιπαράθεση με το αφεντικό της εταιρείας Herbert Diess. Ήταν σαφές εδώ και χρόνια ότι αν ο Diess έπρεπε να αντικατασταθεί, δεν θα υπήρχε τρόπος να παρακαμφθεί ο Blume. Η Bosch και η ZF θα πρέπει επίσης να αναπνεύσουν με ανακούφιση. Εξάλλου, ο Diess είχε συχνά εξαπατήσει τους μεγάλους προμηθευτές με τις ατομικές του προσπάθειες, όπως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, την απόρριψη των υβριδικών ή των κυψελών καυσίμου.