Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ εξέδωσε την Παρασκευή πρόχειρες οδηγίες συμμόρφωσης για το προτεινόμενο ανώτατο όριο στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, εστιάζοντας στην τεκμηρίωση που χρειάζεται ο ιδιωτικός τομέας για να συμμορφωθεί με το πρόγραμμα, αναφέρει το Bloomberg.
Οι οδηγίες που εκδόθηκαν από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών, προβλέπουν ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρείες του έργο της επιβολής του ανώτατου ορίου ζητώντας πιστοποίηση ότι το ρωσικό πετρέλαιο πωλείται σε τιμή ή κάτω από τιμή που καθορίζεται από τις ΗΠΑ μαζί με άλλα μέλη τoυ G7. Οι οδηγίες απευθύνονται στις ασφαλιστικές εταιρείες και τις χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις που διευκολύνουν το διεθνές εμπόριο πετρελαίου.
Το ανώτατο όριο πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή έως τις 5 Δεκεμβρίου για το αργό πετρέλαιο και έως τις 5 Φεβρουαρίου για τα πετρελαιοειδή, σύμφωνα με την εφαρμογή της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υπηρεσίες που σχετίζονται με το θαλάσσιο πετρέλαιο και τα διυλισμένα προϊόντα.
Το πρόγραμμα “θα στηρίζεται σε μια διαδικασία τήρησης αρχείων και βεβαίωσης που θα επιτρέπει σε κάθε μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού του θαλάσσιου ρωσικού πετρελαίου να αποδεικνύει ή να επιβεβαιώνει ότι το πετρέλαιο έχει αγοραστεί με ή κάτω από το ανώτατο όριο τιμών”, αναφέρει η OFAC στην ανακοίνωσή της, προσθέτοντας τις ακόλουθες λεπτομέρειες:
“Οι φορείς που έχουν τακτικά άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για τις τιμές στο πλαίσιο της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως οι μεσίτες εμπορευμάτων και τα διυλιστήρια, θα πρέπει να διατηρούν και να μοιράζονται, ανάλογα με τις ανάγκες, έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το θαλάσσιο ρωσικό πετρέλαιο αγοράστηκε με ή κάτω από το ανώτατο όριο τιμών”.
Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες τιμών θα πρέπει να τις ζητούν, και αν δεν μπορούν να λάβουν πληροφορίες τιμών “θα πρέπει να ζητούν βεβαιώσεις πελατών στις οποίες ο πελάτης δεσμεύεται να μην αγοράζει θαλάσσιο ρωσικό πετρέλαιο πάνω από το ανώτατο όριο τιμών”.
“Αυτή η διαδικασία τήρησης αρχείων και βεβαίωσης έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει ένα “ασφαλές λιμάνι” για τους παρόχους υπηρεσιών από την ευθύνη για παραβίαση των κυρώσεων”, δήλωσε η OFAC.
Η δήλωση προειδοποίησε επίσης τους παρόχους υπηρεσιών να προσέχουν για ορισμένες “κόκκινες σημαίες” που υποδεικνύουν πιθανές παραβιάσεις του ανώτατου ορίου τιμών, συμπεριλαμβανομένης της άρνησης ή της απροθυμίας παροχής πληροφοριών σχετικά με τις τιμές, ασυνήθιστα ευνοϊκών όρων πληρωμής και ενδείξεων για παραποιημένα ναυτιλιακά έγγραφα.
Η καθοδήγηση ήρθε λίγες ώρες αφότου αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η Ρωσία θα έχει οικονομικό κίνητρο να συμμετάσχει.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Wally Adeyemo τόνισε την Παρασκευή ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της G-7 αντιπροσωπεύουν το 90% της παγκόσμιας ναυτασφάλισης, μαζί με την πλειοψηφία των υπηρεσιών χρηματοδότησης και πληρωμών για την αγορά.
Είπε επίσης ότι η G-7 εργάζεται για να καταστήσει απλή τη συμμόρφωση των εταιρειών με το ανώτατο όριο τιμών του πετρελαίου, ενώ παράλληλα επιβάλλει συνέπειες εάν προσπαθήσουν να το παρακάμψουν. Ο συνάδελφός του στο Υπουργείο Οικονομικών Ben Harris δήλωσε: “Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να διευκολύνουμε αυτό το εμπόριο”.