Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στη Βρετανία, η Tesco, προέβλεψε τα κέρδη για το σύνολο της χρήσης, στο χαμηλότερο εύρος των προηγούμενων εκτιμήσεών της, κυρίως εξαιτίας της αβεβαιότητας σχετικά με το πώς μια επιδεινούμενη κρίση κόστους θα επηρεάσει τις καταναλωτικές δαπάνες.
Η εμπιστοσύνη των Βρετανών καταναλωτών βυθίστηκε σε νέο χαμηλό τον προηγούμενο μήνα καθώς δυσκολεύονται με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, ακόμη και πριν από το νέο οικονομικό πλάνο της κυβέρνησης που έστειλε τα στεγαστικά επιτόκια σε άνοδο και πυροδότησε φόβους για απότομη πτώση των τιμών κατοικιών.
Η Tesco, η οποία κατέχει μερίδιο 27% στη βρετανική αγορά σούπερ μάρκετ, τόνισε πως οι καταναλωτές συνεχίζουν να αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες και να μειώνουν τις δαπάνες.
“Βλέπουμε πιο συχνά καταστήματα, μικρότερα μεγέθη καλαθιών και λιγότερες αγορές στο διαδίκτυο”, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Ken Murphy σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι οι πελάτες αγοράζουν επίσης περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία τείνουν να είναι φθηνότερα από τα επώνυμα ή φρέσκα.
Η Tesco δήλωσε πως τώρα αναμένει προσαρμοσμένα τα κέρδη λιανικής στη χρήση 2022-2023, να διαμορφωθούν στα 2,4-2,5 δισ. στερλίνες, έναντι προηγούμενων εκτιμήσεων για 2,4-2,6 δισ. στερλίνες, χαμηλότερα από τα 2,65 δισ. στερλίνες στην περίοδο 2021-2022.
Η εταιρεία ανακοίνωσε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη α΄ εξαμήνου στα 1,248 δισ. στερλίνες, χαμηλότερα 10% σε σχέση με τα 1,386 δισ. στερλίνες στη διάρκεια της πανδημίας και έναντι των 1,25 δισ. που ανέμεναν οι αναλυτές.
Οι πωλήσεις στο εξάμηνο αυξήθηκαν 3,1% στα 28,178 δισ. στερλίνες, ενώ οι συγκρίσιμες πωλήσεις αυξήθηκαν 0,7%, έχοντας υποχωρήσει 1,5% στο α΄ τρίμηνο.