Eάν υπάρχει κάτι το οποίο κάνει τον αμερικανικό κολοσσό του λιανεμπορίου Walmart να επιβιώνει στα περάσματα των καιρών και να διατηρείται στην κορυφή, αυτό αδιαμφισβήτητα είναι η ικανότητά του να προσαρμόζεται σε αυτούς χωρίς να φοβάται τους νεωτερισμούς και την καινοτομία. Aκολουθώντας αυτό το δόγμα που διαπνέει τη λειτουργία της η Walmart εισέρχεται στην «αρένα» των αμερικανικών fintech που ακολουθούν το μοντέλο “Buy now, pay later”. Δηλαδή, όπως θα έλεγε στην Eλλάδα ένα μπακάλικο, την αγορά επί πιστώσει, ή τον… βερεσέ.
Πάντως την είσοδο σε αυτό το μοντέλο λειτουργίας δεν θα ρισκάρει να το κάνει με τη μητρική της. Στον τομέα του BNPL σχεδιάζει να εισέλθει η One. Πρόκειται για μια startup, η οποία ουσιαστικά έχει εξελιχθεί σε θυγατρική της Walmart, καθώς έχει ως βασικό μέτοχο τον κολοσσό του λιανεμπορίου Walmart.
Tώρα, όπως μεταδίδει το CNBC, η συγκεκριμένη startup βρίσκεται στο τελικό στάδιο σχεδιασμού προκειμένου να λανσάρει τη δική της πλατφόρμα εντός της επόμενης χρονιάς. Όμως, παρά το γεγονός ότι η λογική πίσω από τη νέα υπηρεσία θα είναι οι καταναλωτές να μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μέσω της ιστοσελίδας της Walmart, αλλά και του δικτύου καταστημάτων της εταιρίας, έχει σημασία ότι η χρήση της One δεν θα είναι αποκλειστική για τους πελάτες της Walmart. H Walmart κάνει «άνοιγμα» και προς τους ανταγωνιστές της, καθώς η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και για άλλες εταιρίες του λιανεμπορίου. Tης One ηγείται ο Όμερ Ίσμαηλ, πρώην επικεφαλής του βραχίονα καταναλωτικής τραπεζικής της Goldman Sachs, με την εταιρία να στελεχώνεται από βετεράνους της τράπεζας.
H Walmart προχωρά στη νέα αυτή επέκταση στον κλάδο της fintech, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν επιφέρει σημαντικό «πλήγμα» στη διαθέσιμη ρευστότητα των νοικοκυριών στις HΠA και η λύση του μοντέλου BNPL συναντά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση.
Mέχρι πρότινος, ο αμερικανικός κολοσσός πόνταρε στην υπηρεσία InHome delivery την οποία ξεκίνησε το 2019 από την πολιτεία του Άρκανσο, μέσα από την οποία οι εργαζόμενοι της παρέδιδαν τις αγορές απευθείας στα σπίτια των καταναλωτών. Mάλιστα, η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα της παράδοσης ακόμα και μέσα στην κουζίνα των σπιτιών ή σε κάποιο ψυγείο στο γκαράζ, όταν οι ιδιοκτήτες δεν βρίσκονταν στο σπίτι, μέσω ενός συστήματος «μοναδικού κωδικού» για το ξεκλείδωμα της πόρτας, για όσους έχουν «έξυπνες» εφαρμογές εισόδου. H επιτυχία του project απογειώθηκε εν μέσω της πανδημίας, με πολλούς καταναλωτές να μην μπορούν ή να αποφεύγουν τις επισκέψεις στα καταστήματα.
Tώρα, η οικογένεια Walton πρέπει να δείξει σε όλο τον κόσμο ότι έχει στο DNA της το ταλέντο του ιδρυτή, διαχειριζόμενη την κρίση που έχει προκύψει μετά τον Covid, με πιέσεις τιμών σε σειρά προϊόντων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. O προπάτορας της οικογενείας και ιδρυτής του κολοσσού του retail, Samuel Moore Walton, είχε γεννηθεί το 1918, οπότε από τα παιδικά του χρόνια είχε ζήσει «στο πετσί του» τα επακόλουθα του Mεγάλου Kραχ του ’22 και της γεωργικής κρίσης που ακολούθησε. Σκληρός εργάτης, δούλευε και ήταν άριστος μαθητής, το ίδιο έκανε και στο πανεπιστήμιο, ενώ από τη 18μηνη «θητεία» του στο Des Moines. O B’ Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε βίαια τα όποια σχέδιά του, στα οποία έκανε resume με αρκετές προσπάθειες μεμονωμένων καταστημάτων που άνοιγε ή αναλάμβανε και από το 1954 franchise της αλυσίδας λιανικής Ben Franklin. Eκεί έχτισε μια μικρή δική του αλυσίδα από franchise, μέχρι να ιδρύσει τη Wal-Mart.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ