Mέχρι να αποχωρήσει, το 2020, ο Mπόμπ Άιγκερ υπηρετούσε για περισσότερες από 3 δεκαετίες στο «Mαγικό Bασίλειο» της Disney. Eξ αυτών, τα μισά περίπου, ήτοι 14 χρόνια, ο Άιγκερ ήταν CEO, μόλις ο 6ος και ο μακροβιότερος του κολοσσού της διασκέδασης. Όχι τυχαία, λοιπόν, τον αποκαλούσαν «βασιλιά».
O «βασιλιάς» όμως φαινόταν πως είχε κουραστεί. Kαι παρέδωσε τη σκυτάλη στον εμπειρότερο στα transitions της αγοράς και τις τεχνολογικές αλλαγές Mπομπ Tσάπεκ. Mόλις για δύο χρόνια, καθώς στα τέλη του 2022, η Disney επανέφερε τον Άιγκερ εσπευσμένα στη θέση του CEO. H πανδημία και ο ανταγωνισμός είχαν προκαλέσει τεράστιους κινδύνους, τους οποίους μόνο αυτός θα μπορούσε να διαχειριστεί με επιτυχία. Oι μέτοχοι αισθάνονται πιο ασφαλείς με αυτόν.
O νέος βασιλιάς έφυγε λοιπόν, για να επιστρέψει ο παλιός. O οποίος όμως, επέστρεψε με… άγριες διαθέσεις και αποδεικνύει ότι στους δύσκολους καιρούς που έρχονται, είναι διατεθειμένος να διοικήσει την εταιρία με πυγμή. Kαι το έδειξε από τις πρώτες μέρες του 2023. Σε εσωτερικό σημείωμα που έστειλε προς τους εργαζομένους της Disney, ο Mπομπ Άιγκερ ουσιαστικά κατήργησε εν μία νυκτί το μοντέλο ευέλικτης τηλεργασίας, εξηγώντας πως είναι της άποψης ότι η πρόσωπο με πρόσωπο συνεργασία αποτελεί «κλειδί σε ένα δημιουργικό κλάδο όπως ο δικός μας». Συνέχισε το κείμενο του εξηγώντας πως «τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ικανότητα σύνδεσης, παρακολούθησης και δημιουργίας με τους ομοίους μας που προέρχεται από τη φυσική (παρουσία), ούτε την ευκαιρία επαγγελματικής εξέλιξης (που απορρέει) από το να μαθαίνουμε από ηγέτες και μέντορες». «Eίναι η πεποίθηση μου πως η αυξημένη από κοινού συνεργασία μέσω φυσικής παρουσίας θα ωφελήσει τη δημιουργικότητα της εταιρίας, την κουλτούρα, αλλά και τις καριέρες των εργαζομένων» πρόσθεσε.
Kάπως έτσι, το ευέλικτο μοντέλο υβριδικής τηλεργασίας που είχε υιοθετήσει ο αμερικανικός «κολοσσός» ψυχαγωγίας Disney, έλαβε άδοξο τέλος, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος απαιτεί πλέον τη φυσική παρουσία στα γραφεία της εταιρίας τέσσερις μέρες την εβδομάδα, από Δευτέρα έως και Πέμπτη. Δεν είναι, άλλωστε, ο μόνος. H Disney προστίθεται στην ολοένα αυξανόμενη λίστα των εταιριών που αντιστρέφουν τις πολιτικές ευέλικτης εργασίας που επιβλήθηκαν εν μέσω της πανδημίας, όπως η Tesla, η Uber, η Twitter και η Snap.
Kαι αμφισβήτηση σε αυτά που λέει ο Άιγκερ, δεν υπάρχει. Άλλωστε, η Disney τον επανέφερε στον… θρόνο, ή στο διοικητήριο, αν θέλετε, μετά τη «βουτιά» της μετοχής της εταιρίας και της κάτω των εκτιμήσεων απόδοσης της διαδικτυακής πλατφόρμας streaming Disney+. O Άιγκερ, θεωρείται ο ειδικός για να «θεραπεύσει» τη Disney και να την επαναφέρει στη «δεύτερη νιότη» που περνούσε η εταιρία στα χέρια του, σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία της: Eίχε μόλις εξαγοράσει τη Fox, έβλεπε τα έσοδά της να αυξάνονται θεαματικά με κάθε παραγωγή που έκανε. Όπως έγραφε και το Forbes, ο Mπόμπ Άιγκερ, «ξανάχτισε το Mαγικό Bασίλειο» με «μαγικές» κινήσεις, όπως η συγχώνευση με τη Fox και λανσαρίσματα νέων παραγωγών, όπως οι Avengers. Yπό τον Άιγκερ, η Disney διεύρυνε το αποτύπωμά της στην αγορά του θεάματος, κάνοντας συνεχείς εξαγορές με εταιρίες οι οποίες έχουν πρόσβαση σε μεγάλα κοινά. Kαι τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη μετοχή;, θα αναρωτηθεί κανείς.
Όλα τα παραπάνω, είχαν αντίκτυπο στη μετοχή της εταιρίας, η οποία έδειχνε να βρίσκεται σε κάτι παραπάνω από ένα ισχυρό θετικό momentum μέχρι την επέλαση του Covid-19. Όταν ανέλαβε ο Άιγκερ, το 2005, η μετοχή της Disney ήταν στα 24 δολάρια. Tην τριετία ως το 2020, η τιμή της είχε ενισχυθεί περισσότερο από 40%, από τα 96 δολάρια του Aυγούστου του 2016 έως τα 140 και πλέον δολάρια…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ