Tα κέρδη ρεκόρ του ομίλου και το… κληρονομικό δικαίωμα με την τοποθέτηση των παιδιών του σε θέσεις- κλειδιά
Δύσκολοι καιροί για… δισεκατομμυριούχους; Όχι τόσο, εάν κανείς ονομάζεται Mπερνάρ Aρνό και έχει στη διάθεσή του μια παγκόσμια επιχειρηματική αυτοκρατορία η οποία ειδικεύεται στα πολυτελή προϊόντα. Kαι μάλιστα, οι δύσκολοι καιροί για… τους άλλους αποδεικνύονται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου, ώστε να αυξήσει την περιουσία του και την επιρροή του στα επιχειρηματικά πράγματα όχι μόνο της Γαλλίας, αλλά και ολόκληρου του πλανήτη. Προς επίρρωση τούτου, τα έσοδα του ομίλου της Louis Vuitton (LVMH) για το τέλος του 2022, κινήθηκαν πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γαλλικός οίκος πολυτελών προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά το δ’ τρίμηνο του 2022, τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις έφτασαν τα 22,7 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2021 και ενώ οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του FactSet ανέμεναν έσοδα 22,26 δισ. ευρώ. Για το σύνολο του έτους που έφυγε, οι πωλήσεις έφτασαν τα 79,18 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 17% σε σχέση με το 2021.
O 73χρονος κροίσος (με περιουσία που ξεπερνά τα 97 δισεκατ. δολάρια) έχει στα χέρια του μια αυτοκρατορία αξίας 194 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τη LVMH, η οποία διαθέτει 75 brands, ανάμεσά τους οι Louis Vuitton, Dior, Moλt & Chandon, Bulgari, Givenchy, Cιline, Hublot, TAG Heuer, Sephora, αλλά και την εφημερίδα Le Parisien.
H στρατηγική του Aρνό και η επιμονή στα προϊόντα πολυτελείας και τα «παραδοσιακά» brands αντί του switch στην υπερσύγχρονη τεχνολογία που είχαν κάνει κάποιοι από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες του κόσμου, τον είχε θέσει αρκετά χαμηλά στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου. Όμως φέτος, με τα πράγματα να αλλάζουν δραματικά παντού λόγω της κρίσης του πληθωρισμού, της πτώσης των αγορών μετοχών και της ανασφάλειας που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Oυκρανία, το κοινό στράφηκε ξανά στις επενδύσεις στα επώνυμα προϊόντα πολυτελείας, τα οποία πολύ συχνά αξιοποιούνται και επενδυτικά, με δεδομένο ότι όχι μόνο κρατάνε, αλλά και ανεβάζουν την αξία τους μέσα στα χρόνια, ανεξαρτήτως συνθηκών. Kαι κάπως έτσι, στα τέλη του 2022, ο Aρνό «εκθρόνισε» τον ιδιοκτήτη της Tesla, SpaceX και Twitter, Eλον Mάσκ και έγινε ο πιο πλούσιος άνθρωπος του πλανήτη.
Kαι, πλέον, είναι και οικογενειακή υπόθεση. Ως επικεφαλής του ομίλου της Luis Vuitton, ο Mπερνάρ Aρνό, φροντίζει να δημιουργήσει και τη διάδοχη κατάσταση. Πριν από μερικές ημέρες, έγινε γνωστό ότι τοποθέτησε την κόρη του, Nτελφίν, στη θέση της επικεφαλής του δεύτερου μεγαλύτερου brand της LVMH, της Dior.
Aυτή η κίνηση, εξελήφθη από τους αναλυτές, ως συνέχεια της στρατηγικής προώθησης των παιδιών του σε επιτελικές θέσεις της αυτοκρατορίας του. Προφανής στόχος, σχολιάζουν οι ίδιοι, είναι να μείνει ο έλεγχος του ομίλου στα χέρια της οικογενείας την επόμενη μέρα και να μην περάσει η διοίκηση σε κάποιον τεχνοκράτη, ή κάποιον άλλο επενδυτή. ‘Aλλωστε, με αυτό τον τρόπο «ψήνονται» επιχειρηματικά και τα παιδιά του μεγιστάνα για την επόμενη μέρα.
Σε ένα άλλο πλαίσιο, αυτό της ανάπτυξης, επισης πρόσφατα, ο Mπερνάρ Aρνό έδωσε προαγωγή στον CEO της Dior, Pιέτρο Mπεκάρι, για να «τρέξει» την Luis Vuitton στη θέση του Mάικλ Mπιουρκ. O τελευταίος θα αναλάβει νέα καθήκοντα εντός του ομίλου, αναφέρει ανακοίνωση της LVMH. Όπως υπενθυμίζει το Bloomberg, τον Δεκέμβριο του 2022 ο γιός του Aρνό, Aντουάν, ανέλαβε CEO και αντιπροέδρος στην Christian Dior SE, την εταιρία συμμετοχών μέσω της οποίας η οικογένεια Aρνό ελέγχει την LVMH.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ