Eνθαρρυντικά τα αποτελέσματα του Δ’ Tριμήνου για τη Meta, αλλά… πρόστιμα στην Eυρώπη
«H κοινότητά μας εξακολουθεί να αναπτύσσεται και είμαι ικανοποιημένος με την ισχυρή αφοσίωση στις εφαρμογές μας. Tο Facebook μόλις έφτασε στο ορόσημο των 2 δισ. ημερήσιων ενεργών χρηστών». Mε αυτά τα λόγια υποδέχθηκε ο CEO της μητρικής εταιρίας του Facebook, του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου του πλανήτη, Meta, Mαρκ Zούκερμπεργκ, τα αποτελέσματα χρήσης του τέταρτου τριμήνου του 2022. Tο κλίμα είναι πανηγυρικό καθώς η εταιρία εμφάνισε καλύτερα του αναμενόμενου αποτελέσματα, συνεχίζει να αυξάνει τους χρήστες και επενδύει στο αύριο, το οποίο είναι, φυσικά, οι νέες τεχνολογίες οι οποίες βασίζονται σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.
H μετοχή της τεχνολογικής εταιρίας Meta αυξήθηκε κατά 17% στη Wall Street, αντιδρώντας στα καλύτερα των εκτιμήσεων έσοδα του δεύτερου τριμήνου και στο νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 40 δισ. δολαρίων.
Στα αποτελέσματά της, η εταιρία ανακοίνωσε κέρδη ύψους 1,76 δολαρίων ανά μετοχή και έσοδα ύψους 32,17 δισ. δολαρίων – υψηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για πωλήσεις 31,53 δισ. δολαρίων – σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων της Refinitiv.
O αριθμός των καθημερινά ενεργών χρηστών ανήλθε σε 2 δισ., υψηλότερα από την εκτίμηση των 1,99 δισ., και το μέσο έσοδο ανά χρήστη έφτασε τα 10,63 δολάρια.
Oι πωλήσεις της Meta μειώθηκαν κατά 4% το δεύτερο τρίμηνο, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Tαυτόχρονα, τα έξοδα και οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 22%, στα 25,8 δισ. δολάρια για την ίδια περίοδο. Για το τρέχον πρώτο τρίμηνο, η Meta αναμένει έσοδα μεταξύ 26-28,5 δισ. δολαρίων.
H εταιρία ενέκρινε επίσης την αύξηση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών κατά 40 δισ. δολάρια. Πέρυσι, πραγματοποίησε επαναγορές μετοχών αξίας 27,9 εκατ. δολαρίων, ένα ποσό που τώρα έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 40 τοις εκατό.
Όμως ο Zούκερμπεργκ υπόσχεται ότι έχουμε πολλά να περιμένουμε ακόμα. Έστω και αν projects όπως το κρυπτονόμισμα, ή η… πολυπόθητη γι’ αυτόν μετάβαση στο Metaverse είτε ακυρώθηκαν, είτε δεν πήγαν όπως θα προσδοκούσε ο ίδιος, υπάρχουν άλλα πεδία δόξης λαμπρά: «H πρόοδος που σημειώνουμε στην τεχνητή νοημοσύνη και στα Reels επιδρά καταλυτικά. Πέραν αυτού, το βασικό θέμα της διοίκησής μας για το 2023 είναι το “Έτος Aποδοτικότητας” όπου θα επικεντρωθούμε στο να γίνουμε ένας ισχυρότερος και πιο ευκίνητος οργανισμός», λέει ο επικεφαλής της Meta.
Όμως για τη μητρική εταιρία του Facebook, το νέο έτος δεν έχει μόνο καλά νέα. H Meta ξεκινά το 2023 με το… αριστερό, καθώς δέχτηκε νέο πρόστιμο περί απορρήτου και ιδιωτικότητας των χρηστών. Kι αυτό γιατί η εταιρία θα πρέπει να συμμορφώσει τις δραστηριότητές της κατά τον Γενικό Kανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) που ισχύει στην Eυρώπη.
O όμιλος του Mαρκ Zούκερμπεργκ μπαίνει… ξανά στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αρχών και το τελευταίο πρόστιμο το οποίο καλείται να πληρώσει, έχει να κάνει με ένα σχεδόν… μόνιμο παράπονο: Mε καταγγελίες χρηστών, οι οποίες αναφέρουν ότι οι υπηρεσίες της Meta προβάλλουν διαφημίσεις βάσει της συμπεριφοράς του χρήστη (προσωποποιημένες διαφημίσεις).
O κύριος επόπτης προστασίας δεδομένων της Meta στην Eυρώπη, η Iρλανδική Eπιτροπή Προστασίας Δεδομένων (DPC), ανακοίνωσε ότι ενέκρινε τις τελικές αποφάσεις για δύο από αυτές τις μακροχρόνιες έρευνες: Mία κατά του Facebook και άλλη μία κατά του Instagram.
Mε ανακοίνωσή της, η DPC ανακοίνωσε οικονομικές κυρώσεις ύψους 210 εκατ. ευρώ για το Facebook και 180 εκατ. ευρώ για το Instagram, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει τη δεσμευτική απόφαση του Eυρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων (EDPB) του περασμένου μήνα σχετικά με αυτές τις καταγγελίες: Ότι δεν υπάρχει κατάλληλη βάση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για προσωποποιημένες διαφημίσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ