Οι τιμές τους αυξάνονται λόγω της ζήτησης
«Ο Peter Mullin αγόρασε μια Bugatti που του κόστισε περισσότερα από 30 εκατ. δολάρια»
Σκεφτείτε το καλά πριν επενδύσετε σε ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο, δηλώνει ο άνθρωπος που αγόρασε το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου, μια Bugatti που του κόστισε περισσότερα από 30 εκατ. δολάρια.
Ο 71χρονος Peter Mullin, ιδρυτής του Mullin Automotive Museum, διατηρεί μια συλλογή 65 αυτοκινήτων, αποκλειστικά αφιερωμένη στις θρυλικές γαλλικές μάρκες. Το 2010 αγόρασε το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου, ένα Type57SC Atlantic του 1936.
«Όσοι δεν ασχολούνται με τα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να θεωρήσουν ότι αυτή είναι μια καλή επένδυση για τα χρήματά τους. Οι πιθανότητες του να διαλέξουν το λάθος αυτοκίνητο ή ακόμα και ένα πλαστό, είναι πολύ μεγάλες. Θα πρέπει να αγοράζετε ένα αυτοκίνητο γιατί το αγαπήσατε. Εάν έχετε αγοράσει κάτι καλό, το οποίο δεν έχει κατασκευαστεί σε 30.000 κομμάτια, τότε η αξία του μάλλον θα αυξηθεί. Όμως, αυτός δεν θα πρέπει να είναι ο λόγος μιας αγοράς», εξηγεί.
Οι τιμές των πιο σπάνιων κλασικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί, εξαιτίας της ζήτησης από συλλέκτες όπως είναι ο Mullin. Ο δείκτης Historic Automobile Group International (HAGI), που παρακολουθεί την αγορά σπάνιων αυτοκινήτων, έχει σημειώσει μέση ετήσια άνοδο 12,5% από το2008 έως το 2011.
Νέοι επενδυτές αντιμετωπίζουν τα σπάνια αυτοκίνητα σαν μια εναλλακτική των χρηματαγορών, οι οποίες το τελευταίο διάστημα είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητες. Όμως, ενώ τα πιο σπάνια αυτοκίνητα πωλούνται ακόμα ακριβότερα στις ιδιωτικές αγοραπωλησίες, από ό,τι στις δημοπρασίες, τα μέτρια μοντέλα παραμένουν απούλητα, ή προσελκύουν χαμηλότερες προσφορές.
Ο Mullin, για παράδειγμα, είναι πολύ υπερήφανος για την Bugatti του. «Είναι η Mona Lisa των αυτοκινήτων», λέει. Πραγματικά, στο μουσείο όπου εκτίθεται, το αυτοκίνητο προσελκύει πλήθη θαυμαστών, που σπεύδουν να πάρουν μια φωτογραφία.
Ο Mullin δεν θέλει να αποκαλύψει ακριβώς πόσα πλήρωσε για το αυτοκίνητο, μία φουτουριστική δημιουργία του γιου του Ettore Bugatti, Jean. Το αυτοκίνητο του πούλησε η οικογένεια του Αμερικανού συλλέκτη Peter D. Williamson, ενός νευρολόγου που απεβίωσε το 2008. «Όταν αγόρασα το αυτοκίνητο, εκπλήρωσα ένα όνειρο ζωής», λέει ο Mullin.
Η καλιφορνέζικη εταιρεία δημοπρασιών κλασικών αυτοκινήτων Gooding & Co, που έκλεισε την αγοραπωλησία, αρκείται να πει ότι η τιμή πώλησης ήταν στο εύρος των 30-40 εκατ. δολαρίων.
Υπάρχει, όμως, άλλο αυτοκίνητο που να αξίζει μια θέση στην ίδια κατηγορίας «Η Ferrari 250 GTO είναι το μοναδικό που πλησιάζει. Μία από αυτές έχει πουληθεί για περισσότερα από 20 εκατ. δολάρια», λέει ο Mullin.