«Χρυσές» business τα όνειρα των υπερ-πλούσιων
Θέλετε να πετάξετε ένα μαχητικό αεροσκάφος στον ωκεανό, πάνω από το Κέιπ Τάουν, να πιείτε σαμπάνια μέσα σε παγετώνα, στα μισά ενός βουνού της Ελβετίας ή να παίξετε 5Χ5 με διάσημο Βρετανό ποδοσφαιριστή στο κατάστρωμα ενός πολεμικού πλοίου; Η τιμή μπορεί να είναι απαγορευτική για τους περισσότερους.
Η λεγόμενη εμπειρία Top Gun, για παράδειγμα, κοστίζει 5.000 στερλίνες. Όμως, οι δουλειές τα πάνε περίφημα για την Red Carpet Enterprises, μια επιχείρηση με έδρα του Λονδίνο, που στοχεύει να ικανοποιήσει κάθε τρελή επιθυμία των υπερ-πλούσιων της Ευρώπης. Και η Red Carpet δεν είναι η μοναδική που κυνηγά το άφθονο χρήμα που κυκλοφορεί στις πιο ακριβές γειτονιές του Λονδίνου, αυτές που μένουν ανεπηρέαστες από τα μέτρα λιτότητας και την κρίση του ευρώ.
Η Bvlgari μόλις άνοιξε στο Λονδίνο αυτό που χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο νεόκτιστο ξενοδοχείο πέντε αστέρων των τελευταίων 40 ετών της πόλης. Για να μείνετε εκεί για ένα βράδυ, θα χρειαστείτε 700 στερλίνες.
Στην άλλη γωνία, στην ίδια περιοχή του Knightsbridge, η Jet Business άνοιξε την πρώτη έκθεση executive αεροπλάνων, όπου κανείς μπορεί να διαλέξει το νέο του αεροσκάφος ενός κάθεται μέσα σε μία αίθουσα διαμορφωμένη όπως το εσωτερικό ενός Airbus.
Και όλα αυτά, πολύ κοντά στο One Hyde Park, τις πολυκατοικίες των ολιγαρχών, όπου ένα ρετιρέ κοστίζει 140 εκατ. στερλίνες, αλλά προσφέρει από χρυσές βρύσες, έως άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό ασφαλείας.
Η ετήσια World Wealth Report, των Capgemini και RBC Wealth Management διαπιστώνει ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός των εκατομμυριούχων άγγιξε τα 11 εκατ. άτομα. Αυτή η διεθνής ελίτ καταφέρνει να ξεπερνά την οικονομική κρίση, καθώς η συνολική περιουσία της μειώθηκε τον τελευταίο χρόνο κάτω από 2%, στα 42 τρισ. δολάρια. Η μοναδική ίσως έκπληξη της έκθεσης ήταν ότι οι υπερ-πλούσιοι της Ασίας είναι πλέον, για πρώτη φορά, περισσότεροι από εκείνους της Β. Αμερικής.
Μια πρόσφατη μελέτη της Boston Consulting Group για την αγορά πολυτελών ειδών, προέβλεψε ότι οι δαπάνες για σκάφη, ρούχα σχεδιαστών και διακοπές – σαφάρι θα αγγίξουν σχεδόν το 1 δισ. στερλίνες φέτος. Όμως, η μελέτη διαπίστωσε μια μεταβολή στις συνήθειες των δαπανών των πλουσίων. Θέλουν ολοένα και περισσότερο να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε μία νέα, πολυτελή εμπειρία, παρά να προσθέτουν κάτι ακόμα στις ήδη τεράστιες ντουλάπες και συλλογές αυτοκινήτων τους. Από τα 900 εκατ. στερλίνες που δαπανήθηκαν πέρυσι σε πολυτελή αγαθά, πάνω από τα μισά αγόρασαν αποκλειστικά πακέτα διακοπών ή παραμονή σε πανάκριβα resorts, όπως αυτό της LVMH στις Μαλδίβες.
«Αυτό που θέλουν, είναι να πουν την ιστορία», εξηγεί ο Robert Gaymer-Jones, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας ξενοδοχείων Sofitel, η οποία επανέρχεται ως πολυτελές brand, με είδη μπάνιου της Hermès στις σουίτες της.
Το να κάνουν τα όνειρα των πλουσίων πραγματικότητα έχει γίνει μία επικερδής επιχείρηση για τα στελέχη της Red Carpet. Ο Alan Rogers, πρώην γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου του Λούτον, έχτισε πάνω σε αυτό το σκοπό μία επιτυχημένη δεύτερη καριέρα.
«Έχουμε οργανώσει για πελάτες μας τη δική τους εκτόξευση πυραύλου στη Β. Σουηδία καθώς και μια δεξίωση με σαμπάνια στο ελικοδρόμιο του Peninsula Bangkok. Εάν δεν είναι φυσικώς αδύνατο ή παράνομο, μπορούμε να το κάνουμε», λέει.