Δικαιώθηκε δικαστικά ο Viktor Vekselberg, ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας στον οποίο ανήκει εν μέρει μια ρωσική πετρελαϊκή κοινοπραξία με την BP, έναντι του βρετανικού οίκου δημοπρασιών Christieʼs International. Ο επιχειρηματίας κέρδισε την υπόθεση στην οποία διεκδικούσε αποζημίωση από τον οίκο, καθώς είχε πληρώσει 1,7 εκατ. στερλίνες για έναν πίνακα που πίστευε ότι ήταν το Ρώσου καλλιτέχνη Boris Kustodiev.
Ο δικαστής Guy Newey, στο Λονδίνο, αποφάνθηκε ότι ο πίνακας ήταν έργο κάποιου άλλου, και όχι του Kustodiev. Επομένως, σύμφωνα με την απόφασή του, η Aurora Fine Arts Investment, του Veksleberg, έχει το δικαίωμα να επιστρέψει τον πίνακα στον οίκο και να πάρει πίσω τα χρήματά του. Πάντως, ο Newey μπορεί να δικαίωσε τον επιχειρηματία, όμως, απάλλαξε και τους Christieʼs από τις κατηγορίες της αμέλειας.
«Η Aurora λυπάται βαθύτατα που αναγκάστηκε να μηνύσει τους Christieʼs», δήλωσε ο Andrey Shtorkh, εκπρόσωπος του Vekselberg. «Είμαστε ικανοποιημένοι με την απόφαση, η οποία επιβεβαίωσε ότι οι ειδικοί από τα ρωσικά μουσεία είχαν δίκιο, όταν εκτιμούσαν ότι ο πίνακας δεν είναι έργο του Kustodiev», πρόσθεσε.
Ο Vekselberg είναι πρόεδρος της Renova Group και διαθέτει περιουσία που υπολογίζεται από το Bloomberg στα 14 δισ. δολάρια. Το Μάρτιο εγκατέλειψε τη θέση του προέδρου της United Co. Rusal, της μεγαλύτερης εταιρείας αλουμινίου στον κόσμο, εν μέσω διαφωνιών με τον συν-ιδρυτή της, Oleg Deripaska. Ανάμεσα στα σημεία τριβής μεταξύ των δύο ανδρών ήταν και η άρνηση να πουληθεί το ποσοστό της Rusal στην OAO GMK Norilsk Nickel.
«Εκπλαγήκαμε και απογοητευτήκαμε από την άποψη του δικαστηρίου για την πατρότητα του πίνακα. Διατηρούμε την εκτίμησή μας ότι το έργο ανήκει στον Kustodiev και εξετάζουμε τις επιλογές μας», είπε εκπρόσωπος του οίκου.
Η Aurora είχε ενημερώσει τους Christieʼs σχετικά με τις ανησυχίες της για τον πίνακα του Νοέμβριο του 2006 και περίμενε ότι το ζήτημα θα λυνόταν μέσω των ίδιων των διαδικασιών επίλυσης τέτοιων διαφωνιών, που εφαρμόζει ο οίκος.
Ο Kustodiev, που γεννήθηκε το 1878, έγινε γνωστός στο πρώτο διάστημα του 20ου αιώνα. «Είναι για τους Ρώσους τόσο αγαπημένος όσο ο Laurence Stephen Lowry για τους Άγγλους», έγραψε ο Newey στο κείμενο της απόφασής του.
Η Aurora είχε αγοράσει τον πίνακα, που ονομάζεται «Odalisque», το 2005, αντί 1,7 εκατ. στερλινών, την ώρα που οι Christieʼs τον αποτιμούσαν στις 180.000 με 200.000 στερλίνες.