Σε συμφωνία, για συμμετοχή της κοινοπραξίας των εταιρειών που εκμεταλλεύονται το κοίτασμα φυσικού αερίου Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν στη χρηματοδότηση λειτουργικών δαπανών του αγωγού TAP, που θα διασχίσει και την Ελλάδα, κατέληξαν οι μέτοχοι του αγωγού και η κοινοπραξία -μια συμφωνία που ενισχύει τις πιθανότητες του ΤΑΡ να επικρατήσει στον διαγωνισμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς τις ευρωπαϊκές χώρες.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης option για τη συμμετοχή των μετόχων της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ στον TAP, σε ποσοστό έως και 50%, εφόσον ο συγκεκριμένος αγωγός επιλεγεί για το άνοιγμα του λεγόμενου νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου. Στην κοινοπραξια Σαχ Ντενίζ συμμετέχουν η εταιρεία ΒΡ, η κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν SOCAR και η Τοtal.
Ο αγωγός TAP, σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας. Για την κατασκευή του εκκρεμεί η σχετική πολιτική συμφωνία. Σε μια προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών, ο υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Αβραμόπουλος, είχε συναντηθεί προσφάτως με τον Ιταλό ομόλογό του, Τζούλιο Τέρτσι, και συζήτησαν και για τον αγωγό ΤΑΡ, το συνολικό κόστος κατασκευής του οποίου ανέρχεται σε 25-27 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το 1,5 δισ. δολάρια αφορά στο ελληνικό κομμάτι.
Το ανταγωνιστικό σχέδιο είναι ο αγωγός «Ναμπούκο», που διέρχεται εκτός Ελλάδας, μέσω Τουρκίας και Ανατολικών Βαλκανίων και καταλήγει στην Αυστρία.
Η επιλογή του σχεδίου που θα τροφοδοτηθεί από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ αναμένεται από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος έως τα μέσα του 2013.
Στην κοινοπραξία μετέχουν οι BP SOCAR και Total, ενώ μέτοχοι του TAP μέχρι στιγμής είναι η ελβετική EGL (ποσοστό 42,5%), η νορβηγική Statoil (42,5%) και η γερμανική E.ON Ruhrgas (15%). Αρκετοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι αναγκαία η συμμετοχή ιταλικής ενεργειακής εταιρείας στον ΤΑΡ. Η ιταλική ENEL έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο συμμετοχής της στον αγωγό, δεν έχει όμως ακόμη δεσμευθεί με συγκεκριμένη προσφορά.