Έπεσαν οι πωλήσεις κρασιών στα 160 εκατ. δολ.
«Τα Lafite συνεχίζουν την πτώση που άρχισε στα μέσα του 2011, με τις καλύτερες σοδειές, (2000, 2005), να υποχωρούν πάνω από 25% σε σχέση με τα υψηλά τους»
Κατά ένα τέταρτο μειώθηκαν οι πωλήσεις κρασιών των πέντε μεγάλων οίκων δημοπρασιών, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν στα 160 εκατ. δολάρια. Οι χαμηλότερες τιμές, σε συνδυασμό με την επιφυλακτικότητα των επενδυτών, διαμόρφωσαν το κλίμα στην αγορά.
Συγκεκριμένα, τις νέες συνθήκες διαμορφώνει η πτώση στις τιμές των καλύτερων Chateau Lafite-Rothschild, καθώς και η μειωμένη ζήτηση από τους Κινέζους επενδυτές, οι οποίοι εστιάζουν περισσότερο στα κρασιά Burgundy.
Έτσι, τα Lafite συνεχίζουν την πτώση που άρχισε στα μέσα του 2011, με τις καλύτερες σοδειές, όπως αυτές του 2000 και του 2005, να υποχωρούν πάνω από 25% σε σχέση με τα υψηλά τους. Η στροφή των αγοραστών από τα πιο ακριβά Bordeaux στους παραγωγούς δεύτερης κατηγορίας, σε λιγότερο καλές χρονιές ή σε ανταγωνιστικές περιοχές όπως τα κρασιά της Βουργουνδίας και της Καλιφόρνια, συμβάλλει στην πτώση.
«Η αγορά των Bordeaux έχει υποχωρήσει από τα υψηλά που σημείωσε πριν από ένα ή δύο χρόνια. Έχει σταθεροποιηθεί. Τα Bordeaux είναι πιο ευάλωτα, λόγω των μεγάλων ποσοτήτων που παράγονται. Τέτοιες διακυμάνσεις δεν υπάρχουν σε άλλα κομμάτια της αγοράς, εκτός και εάν υπάρξει μια μεγάλη οικονομική κρίση», εξηγεί ο John Kapon, επικεφαλής της Acker Merrall & Condit.
H Acker κέρδισε την πρώτη θέση των πωλήσεων, μεταξύ των οίκων δημοπρασιών, στα σπάνια κρασιά, με 46,5 εκατ. δολάρια. Ακολούθησαν οι Christie’s International με 35 εκατ. δολάρια, Sotheby’s με 34,2 εκατ. δολάρια, Zachys με 30,3 εκατ. δολάρια και Hart Davis Hart Wine Co με 15 εκατ. δολάρια.
Το Χονγκ Κονγκ παρέμεινε η πρώτη αγορά, καθώς εκεί πραγματοποιήθηκε το 47% των πωλήσεων, αξίας 75 εκατ. δολαρίων. Οι ΗΠΑ ακολουθούν με το 35% των πωλήσεων και η Ευρώπη με το 18%.
Το σύνολο των πωλήσεων των 160 εκατ. δολαρίων, που πραγματοποίησαν οι πέντε πρώτοι οίκοι, είναι μειωμένο σε σχέση με τα 220 εκατ. δολάρια των πωλήσεων που είχαν επιτευχθεί στο ίδιο περσινό διάστημα. Στο σύνολο του 2011, οι δημοπρασίες σπάνιων κρασιών είχαν διαμορφωθεί στα 405 εκατ. δολάρια και το 2010, στα 350 εκατ. δολάρια.
«Η αλλαγή στην αγορά είναι προφανώς η πτώση των Bordeaux», σύμφωνα με τον Paul Hart, διευθύνοντα σύμβουλο της Hart Davis Hart. «Αυτή είναι η συνολική εικόνα. Παρότι είδαμε μείωση στην αξία των πωλήσεων, υπήρξε αύξηση στον αριθμό των αγοραστών και των υποψήφιων αγοραστών».