Στην κορυφή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας με πωλήσεις 9,75 εκ. αυτοκινήτων
Το 2012 ήταν η χρονιά της μεγάλης δικαίωσης και επιστροφής της Toyota Motors. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να ανακάμψει από τις φυσικές καταστροφές και τις ανακλήσεις – ρεκόρ, που έπληξαν τη φήμη της, και να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από την General Motors και τη Volkswagen, ανακτώντας το θρόνο της στην κορυφή του κλάδου.
Οι πωλήσεις της Toyota παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 23%, στα επίπεδα ρεκόρ των 9,75 εκατ. αυτοκινήτων. Η GM πούλησε 9,29 εκατ. αυτοκίνητα και η Volkswagen 9,07 εκατομμύρια.
Τώρα, η Toyota ποντάρει στην αμερικανική ζήτηση για νε επιτύχει την πρόβλεψή της για πωλήσεις 9,91 εκατ. αυτοκινήτων φέτος. Και έχει για βοηθό της το αδύναμο γιεν, που την καθιστά πιο ανταγωνιστική έναντι της Hyundai, από τη Ν. Κορέα, αλλά και την προβλεπόμενη ανάκαμψη της Κίνας.
«Η Toyota έχει ανακάμψει πλήρως από το σεισμό και τις φυσικές καταστροφές που την έπληξαν ένα χρόνο νωρίτερα. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Toyota, θα συνεχίσουν να ευνοούνται από την εξαιρετικά δυνατή αμερικανική αγορά», εκτιμά ο Satoshi Yuzaki, της Takagi Securities.
Το 2008, η Toyota είχε καταφέρει να δώσει τέλος στην επί 77 χρόνια κυριαρχία της General Motors και να πάρει τη θέση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου. Κράτησε αυτό τον τίτλο έως το 2011, όταν οι φυσικές καταστροφές σε Ιαπωνία και Ταϊλάνδη προκάλεσαν σοβαρές διαταραχές στην παραγωγή της. Τώρα, βρίσκεται και πάλι στην κορυφή.
Όλα αυτά, τα οφείλει στον Akio Toyoda, ο οποίος τον Ιούνιο του 2009 έγινε πρόεδρος της εταιρείας που ο παππούς του είχε ιδρύσει, το 1937. Τότε, η εταιρεία πάσχιζε να ξεπεράσει τις μεγαλύτερες ετήσιες ζημιές στην ιστορία της και τις υποβαθμίσεις της πιστοληπτικής της ικανότητας από τη Moody’s και την Standard & Poor’s. Η παγκόσμια ύφεση είχε προκαλέσει τη μείωση της αμερικανικής ζήτησης για αυτοκίνητα κατά 35%, και οι ΗΠΑ ήταν η μεγαλύτερη ξένη αγορά για την Toyota.
Όμως, οι παραγγελίες αυτοκινήτων ανέκαμψαν το 2012, καθώς η ύφεση υποχώρησε και η εταιρεία κυκλοφόρησε νέα μοντέλα. Ο Toyoda προσπάθησε να διευρύνει την παρουσία της αυτοκινητοβιομηχανίας πέραν των best seller της, Camry και Prius. Στόχος της είναι να κατασκευάσει αυτοκίνητα που είναι πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση.
Φέτος, θα κυκλοφορήσει το νέο μοντέλο του Corolla, που για το 2012 ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές αυτοκίνητό της στις ΗΠΑ, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Golf της VW και το Civic της Honda.
Επίσης, θα αρχίσει μια συνεργασία με την BMW, για την παραγωγή μεσαίων σπορ αυτοκινήτων, ενώ θα συνεργαστεί και με άλλες εταιρείες, για τη δημιουργία νέων τεχνολογιών.
Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν παρά να αποτυπωθούν και στο χρηματιστηριακό ταμπλό. Το επενδυτικό κλίμα απέναντι στην Toyota βελτιώνεται, καθώς το γιεν υποχωρεί έναντι όλων των μεγάλων νομισμάτων. Πάνω από 10 αναλυτές αναβάθμισαν τις εκτιμήσεις τους για τα κέρδη της εταιρείας, το τελευταίο διάστημα.
Αλλά και ο Toyoda, δήλωσε ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν φως στο τέλος του τούνελ με το γιεν. Πριν από 15 μήνες, ο 56χρονος επιχειρηματίας προειδοποιούσε ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδύνευαν ακόμα και με κατάρρευση, καθώς το νόμισμα ενισχυόταν στο μεταπολεμικό υψηλό του 75,35.