Μία υπηρεσία που θα επιτρέπει πληρωμές μέσω tweets για τους πελάτες της στις ΗΠΑ ξεκινά η American Express. Οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών της εταιρείας θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα ειδικό hashtag στο Twitter για να δώσουν εντολές πληρωμών μέσω των λογαριασμών τους.
Για να υποστηριχθεί η υπηρεσία αυτή, σε πρώτη φάση θα παρέχονται εκπτώσεις σε αγορές από εταιρείες όπως η Amazon, η Sony και η Microsoft.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η American Express εισέρχεται στο χώρο των social media, καθώς ήδη λειτουργεί ένα πρόγραμμα εκπτώσεων άνευ κουπονιών μέσω του Foursquare σε ΗΠΑ και Μ.Βρετανία, ενώ παρέχει ειδικά προνόμια και σε χρήστες που «τουϊτάρουν» hashtags που προωθούνται, τα οποία παρουσιάζονται από το λογαριασμό της στο Twitter.
Για να μπορεί ένας χρήστης να χρησιμοποιήσει τη νέα αυτή υπηρεσία «purchase-by-tweet», πρέπει πρώτα να συνδέσει το λογαριασμό του στο Twitter με την κάρτα του, μέσω ειδικής εφαρμογής. Στην συνέχεια, πρέπει να πάει στη σελίδα της εταιρείας στο Twitter και να επιλέξει τα «Favourites» για να δει τι αντικείμενα είναι προς πώληση, καθώς και τα σχετικά hashtags.
Στη συνέχεια, αποστέλλει ένα αρχικό tweet για να ξεκινήσει τη διαδικασία και, αν όλα είναι εντάξει, λαμβάνει ένα μήνυμα επιβεβαίωσης από την American Express. Αυτό περιλαμβάνει ένα νέο hashtag, το οποίο πρέπει να «ανεβεί» σε ένα νέο tweet από το χρήστη εντός διαστήματος 15 λεπτών για να εγκριθεί η αγορά. Οι χρήστες προειδοποιούνται πως υπάρχει το ενδεχόμενο εξάντλησης των προς πώληση αντικειμένων, κάτι που ακυρώνει τη διαδικασία.
Αν και φαίνεται πως είναι αρκετοί αυτοί που αντιμετωπίζουν την υπηρεσία αυτή με σκεπτικισμό, ως «υπερβολική», η American Express είναι αισιόδοξη, ενώ στο Twitter βρίσκονται ενώπιον μίας πηγής εσόδων, εάν το Twitter λαμβάνει ένα ποσοστό των κερδών από τις αγορές που γίνονται με αυτό τον τρόπο.
Αξίζει να σημειωθεί πως η δημοφιλής υπηρεσία microblogging, που πλέον διαθέτει πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, έχει ανεβάσει τις τιμές στα «promoted trends» της (τα οποία προβάλλονται σε μεγάλο αριθμό χρηστών, που αναζητούν τα θέματα τα οποία προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον) στα 200.000 δολάρια την ημέρα.
Τα έσοδα του Twitter μέσα στο 2012 υπολογίζονται στα 350 εκατομμύρια δολάρια, και αναμένεται ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί- ίσως και διπλασιαστεί- μέσα στο 2013, καθώς το ενδιαφέρον των διαφημιστών αυξάνεται.
Πέρα από το Twitter και το Foursquare, η American Express εξετάζει το ενδεχόμενο παρουσίασης παρεμφερών συστημάτων και στο Facebook και το Xbox Live της Microsoft.