Εντολή για αλλαγή πολιτικής όσον αφορά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων έδωσε σήμερα στην Google η γαλλική Εθνική Επιτροπή για την Πληροφορική και τις Ελευθερίες (CNIL).
Η CNIL ανακοίνωσε πως η πολιτική της Google Inc για τα προσωπικά δεδομένα παραβιάζει γαλλικούς νόμους και έδωσε στην αμερικανική εταιρεία τρεις μήνες για να κάνει αλλαγές ή να της επιβληθεί πρόστιμο μέχρι 150.000 ευρώκαι ένα δεύτερο 300.000 ευρώ αν και στη συνέχεια δεν αναλάβει δράση.
Η κίνηση της CNIL είναι το αποτέλεσμα μιας διένεξης με την κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο internet και πάροχο υπηρεσιών email. Η γαλλική επιτροπή ανακοίνωσε πως η Ισπανία, η Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ολλανδία σχεδιάζουν να αναλάβουν ανάλογη δράση μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή στην Google προστίμων συνολικού ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
«Ως το τέλος Ιουλίου, όλες οι αρχές στο πλαίσιο της δύναμης κρούσης της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων θα έχουν αναλάβει δράση εναντίον της Google», δήλωσε η πρόεδρος της CNIL Ιζαμπέλ Φαλκ-Πιεροτέν.
Η Google, η οποία έχει δηλώσει επανειλημμένα πως η προσέγγισή της στα δεδομένα των χρηστών γίνεται με σεβασμό των ευρωπαϊκών νόμων, ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται με τις αρχές στη Γαλλία και αλλού.
Η γαλλική Επιτροπή ζητάει κυρίως από την Google να γνωστοποιήσει μέσα σε τρεις μήνες τη «σκοπιμότητα» της συγκέντρωσης των προσωπικών δεδομένων από την επιχείρηση όταν ένας χρήστης του internet χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της ή τη μηχανή αναζήτησής της, καθώς οι πληροφορίες σχετικά με το θέμα αυτό είναι σήμερα «υπερβολικά αόριστες».
Ο όμιλος της Google πρέπει επίσης να ορίσει μια «διάρκεια διατήρησης» των δεδομένων αυτών και να ενεργήσει με τρόπο ώστε να δημιουργηθεί μια νομική βάση για να αποφευχθεί «ένας εν δυνάμει απεριόριστος συνδυασμός των δεδομένων των χρηστών».
Η CNIL ζητεί επίσης οι χρήστες να «ενημερώνονται» και να χρειάζεται να δίνουν εκ των προτέρων τη συμφωνία τους «πριν εγκατασταθούν στα τερματικά τους τα κούκις», αυτοί οι μικροί φάκελοι-κατάσκοποι που ακολουθούν τα ίχνη του χρήστη του internet και επιτρέπουν τη στοχευμένη διαφήμιση.