Κινδυνεύει να χρεοκοπήσει η ιταλική αεροπορική εταιρία Alitalia, σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο και εξετάζεται το ενδεχόμενο εξαγοράς μεγαλύτερου μεριδίου του μετοχικού της κεφαλαίου από την γαλλική Air France.
Το 2008, η Alitalia είχε πωληθεί σε όμιλο 21 ιταλών επιχειρηματιών, έπειτα από παρέμβαση της τότε κυβέρνησης του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Η πρόταση εξαγοράς της από τον όμιλο Air France-KLM είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση του κεντροδεξιού πρώην πρωθυπουργού και από την πλειονότητα των συνδικάτων, που ζητούσαν να μπορέσει να παραμείνει η εταιρία σε ιταλικά χέρια.
Ο άλλοτε εθνικός αερομεταφορέας της Ιταλίας δεν θεωρείται πλέον βιώσιμος και αν ο όμιλος Air France-KLM δεν υποβάλλει πρόταση για αύξηση κεφαλαίου, είναι πολύ πιθανό η εταιρία να κηρύξει πτώχευση.
Η γαλλική εταιρία φέρεται να μην θέλει να επιβαρυνθεί με τα χρέη της Alitalia, τα οποία τον περασμένο Ιούλιο κατά στοιχεία της Τράπεζας της Ιταλίας ανέρχονταν σε 577 εκατομμύρια ευρώ και φέρεται να έχει ζητήσει από την ιταλική κυβέρνηση της Ρώμης την δέσμευση ότι πρόκειται να καλύψει το παθητικό της.
Στην παρούσα φάση, η συμμαχία Air France-KLM έχει στην ιδιοκτησία της το 25% του κεφαλαίου της ιταλικής εταιρίας. Ακολουθεί η οικογένεια Ρίβα —μεγάλο μέρος της περιουσίας της οποίας κατασχέθηκε από την δικαιοσύνη για την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσαν χαλυβουργεία— με ποσοστό 10,60% και μια εταιρία του ομίλου Benetton καθώς και η τράπεζα Intesa San Paolo, με 8,90% αμφότερες.
Σύμφωνα με το περιοδικό Panorama, το κόστος του ταμείου ανεργίας, των συνταξιοδοτήσεων μέρους του προσωπικού της Αlitalia και της διαχείρισης προβληματικών τομέων του ομίλου που το ιταλικό δημόσιο έχει αναλάβει από το 2008 μέχρι σήμερα, ξεπερνά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός Ενρίκο Λέτα ανακοίνωσε ότι πρόκειται να μιλήσει στην βουλή την ερχόμενη Τρίτη σχετικά με την εξαγορά εταιρίας τηλεπικοινωνιών της Telecom Italia από την ισπανική Telefonica. Θεωρείται πιθανό να επεκταθεί στην κρίσιμη κατάσταση της Alitalia και στις δυνατότητες διάσωσής της.