Απορρίφθηκε η αγωγή με την οποία ζητείτο αποζημίωση 13,3 δισεκ. ευρώ από τη Chevron Corp, για διαρροή 3.600 βαρελιών αργού από εξέδρα άντλησης αργού στο υπεράκτιο κοίτασμα Φράντε, ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών του Ρίου ντε Ζανέιρο.
Βραζιλιάνος ομοσπονδιακός δικαστής απέρριψε χθες την αγωγή που είχε υποβληθεί εναντίον της αμερικανικής πετρελαϊκής, αποδεχόμενος την διευθέτηση η οποία επιτεύχθηκε μέσω διαπραγματεύσεων, μια απόφαση που θέτει στο αρχείο μια διετή νομική μάχη εξαιτίας μιας διαρροής αργού το Νοέμβριο του 2011.
Βραζιλιάνοι εισαγγελείς αξίωναν από την εταιρεία, καθώς και από την Transocean Ltd, αποζημίωση 40 δισεκ. ρεάις (13,3 δισεκ. ευρώ).
Εισαγγελείς έχουν παράλληλα υποβάλει μηνύσεις εναντίον των δύο εταιρειών και 17 εργαζομένων σε αυτές. Δικαστής απέρριψε τις κατηγορίες, αλλά οι εισαγγελείς έχουν εφεσιβάλει την απόφαση αυτή.
Ο Ραφαέλε Φελίτσε Πίρου, πρόεδρος του ομοσπονδιακού δικαστηρίου του Ρίου ντε Ζανέιρου, αποδέχθηκε μια συμφωνία των βραζιλιάνικων αρχών με την Σέβρον, βάσει της οποίας η επιχείρηση δεσμεύθηκε να δαπανήσει περίπου 300 εκατ. ρεάις σε επανορθωτικές ενέργειες. Η Σέβρον και οι κρατικοί φορείς της Βραζιλίας που κατέληξαν στη συμφωνία αυτή συνομολόγησαν ότι η Τρανσόσεαν δεν φέρει ευθύνη για την διαρροή.
Η δικαστική υπόθεση, που χαρακτηρίστηκε η σημαντικότερη για ένα περιβαλλοντικό θέμα στην ιστορία της Βραζιλίας, παρακολουθείτο στενά από επενδυτές, καθώς για αυτούς θα έκρινε το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριοποίησης στη λατινοαμερικάνικη χώρα—ιδίως σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των πετρελαϊκών της κοιτασμάτων, η οποία ενέχει μεγάλους κινδύνους.
Αν και η διαρροή δεν προκάλεσε εκτεταμένη περιβαλλοντική ζημιά, αφού η πετρελαιοκηλίδα που σχηματίστηκε διαλύθηκε μέσα σε μερικές ημέρες και δεν πλησίασε ούτε καν στα 100 χλμ. από τις ακτές, ενώ το ατύχημα δεν προκάλεσε τραυματισμούς, η Σέβρον και οι εταίροι της αναγκάστηκαν να διακόψουν την εκμετάλλευση του κοιτάσματος για ενάμιση χρόνο. Οι ρυθμιστικές αρχές της Βραζιλίας στον τομέα της ενέργειας επέβαλαν πρόστιμο στην εταιρεία διότι δεν τήρησε το καθορισμένο σχέδιο άντλησης, αλλά την απάλλαξε από την κατηγορία της αμέλειας.
Οι αποζημιώσεις που ζητούσαν οι Βραζιλιάνοι εισαγγελείς ήταν σημαντικά υψηλότερες από εκείνες που τα δικαστήρια των ΗΠΑ επέβαλαν στην BP Plc να καταβάλει για την —πολύ σοβαρότερη— καταστροφή του 2010 στην εξέδρα Deepwater Horizon, στον Κόλπο του Μεξικού, όταν είχαν σκοτωθεί 11 άνθρωποι και είχαν διαρρεύσει μεγάλες ποσότητες αργού, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στα αλιεύματα και ρυπαίνοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα ακτών στις ΗΠΑ.