Ο αθυρόστομος O’ Leary αποφάσισε να αποσυρθεί από το προσκήνιο και να αλλάξει προφίλ
Πρώτα, εξόργισε το κοινό. Μετά, προσπάθησε να το εξευμενίσει. Αλλά τώρα, ο Michael O’Leary επιχειρεί ένα ακόμα μεγαλύτερο κόλπο: Να πείσει τον κόσμο ότι δεν υπάρχει. Το αφεντικό της Ryanair έχει υπάρξει το δημόσιο πρόσωπο της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Και έπειτα από δύο δεκαετίες εντυπωσιακής ανάπτυξης της εταιρίας του, τώρα, αναγνωρίζει ότι η αμφιλεγόμενη προσωπικότητά του αποτελεί βαρίδι για αυτήν. «Είμαι εμπόδιο», λέει και ανακοινώνει την απόφασή του να αποσυρθεί από το προσκήνιο, του χρόνου.
Πρόκειται για τον επιχειρηματία που βρέθηκε πολλές φορές στο επίκεντρο αρνητικών δημοσιευμάτων, γιατί έχει μεγάλο στόμα. Παρότι τελευταία, έδειξε μεταμέλεια και μία προσπάθεια να αλλάξει το δημόσιο προφίλ του. Τώρα, προτίθεται να απέχει από τις συνεντεύξεις Τύπου της εταιρίας και να μην απαντήσει ξανά σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, καθώς η επιχείρησή του προσπαθεί να αλλάξει την εικόνα της και να προσελκύσει περισσότερες οικογένειες και πελάτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους.
Ο 52χρονος O’Leary θα παραμείνει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Rynair, αν και η εταιρία έχει ετοιμάσει το σχέδιο διαδοχής, εν όψει της αποχώρησης του ανθρώπου που είναι το δεξί χέρι του CEO.
Ο O’ Leary δεσμεύτηκε πρόσφατα δημοσίως να «σταματήσει να εκνευρίζει τον κόσμο χωρίς λόγο». Όμως, τώρα αποφάσισε ότι η δική του εικόνα, όπως διαμορφώνεται έπειτα από 20 χρόνια προσβλητικών για τους πελάτες του δηλώσεων, συνεντεύξεων γεμάτων με βρισιές και τουλάχιστον αμφιλεγόμενων ιδεών για την περικοπή του κόστους της Ryanair, βλάπτει την εταιρία του. Ειδικά τη στιγμή που αυτή προσπαθεί να αλλάξει το προφίλ της και να μοιάσει περισσότερο στην easyJet.
Η ιρλανδική αεροπορική, που βλέπει τη μετοχή της να υποχωρεί, εν μέσω αρνητικών προειδοποιήσεων για τα κέρδη της, προχωρά σε μια σειρά από αλλαγές, για να βελτιώσει το προφίλ της ανάμεσα στους ταξιδιώτες. Για παράδειγμα, μειώνει τα πρόστιμα για όσους χάνουν τις κάρτες επιβίβασής τους, χαλαρώνει τους κανόνες για τις αποσκευές και γίνεται πιο ευέλικτη απέναντι σε όσους κάνουν κάποιο λάθος στις κρατήσεις τους. Η Ryanair «ενηλικιώνεται» και όπως παραδέχεται ο O’Leary, θα είναι πιο βαρετή. «Έτσι πρέπει να γίνει», λέει.
Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή από τον άνθρωπο ήθελε να χρεώνει τους επιβάτες των πτήσεών του, για να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα του αεροπλάνου. «Ένα από τα πράγματα που εξετάσαμε είναι να βάλουμε έναν κερματοδέκτη στην πόρτα της τουαλέτας, ώστε ο κόσμος να πρέπει να ξοδέψει μία λίρα για να κάνει την ανάγκη του, στο μέλλον. Εάν κάποιος ήταν διατεθειμένος να ξοδέψει 5 λίρες για να πάει στην τουαλέτα, θα τον μετέφερα μόνος μου. Θα σκούπιζα τον ποπό του για πέντε λίρες», είχε πει παλαιότερα. Σε άλλη περίσταση, δεν είχε διστάσει να αποκαλέσει τους πελάτες της Ryanair «ηλίθιους». Όσοι ξεχνούν να τυπώσουν μόνοι τους τις κάρτες επιβίβασης, «θα πρέπει να πληρώσουν 60 ευρώ για την ηλιθιότητά τους», έλεγε τότε.
Σήμερα, ο O ‘Leary αποφασίζει να το… «βουλώσει». Και σε συνδυασμό με τις συχνότερες πτήσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ελπίζει να αναβαθμίσει το προφίλ της εταιρίας του, που τόσο αρνητικά επηρεάστηκε από την πληθωρική προσωπικότητά του.