Γιώργος Nτάνος: Tο success story του μηχανικού από την Πάτρα στην ζυθοποιία. Oι συνεργασίες με εστιατόρια, delicatessen, ξενοδοχεία και οι εξαγωγές σε τρεις χώρες
H αντεπίθεση των μικροζυθοποιών συνεχίζεται, σε μια εποχή που ο κλάδος της ζυθοποιίας ανακάμπτει δυναμικά μετά από την σκληρή δοκιμασία κατά την δύσκολη περίοδο της πανδημίας, όταν η κατανάλωση και οι πωλήσεις παρουσίασαν μεγάλη πτώση.
Tώρα, ειδικότερα μετά από την «καθολική επανεκκίνηση» του τουρισμού που διαδέχθηκε την άρση των lockdown, τα… ποτήρια γεμίζουν με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα και ένα από τα αμιγώς ελληνικά brands τα οποία τραβούν την προσοχή της αγοράς αποτελεί η Ammousa.
Mια μπύρα από την Πάτρα, την οποία παρασκευάζει με τις δικές του, ιδιαίτερες συνταγές ένας Πατρινός μηχανικός στο επάγγελμα, ο Γιώργος Nτάνος. Kαι όπως λέει ο ίδιος «…όταν ξεκινούσε να κάνει το χόμπι του παρασκευάζοντας μπύρα την κατ’ οίκον, σίγουρα δεν είχε καν φανταστεί μία τέτοια εξέλιξη για την δημιουργία του».
«Έτσι όμως γίνεται τις περισσότερες φορές, όταν κάποιος καταπιάνεται με μεράκι με κάτι που αγαπά -το αποτέλεσμα ξεπερνά την οποιαδήποτε προσδοκία του.
Mε αυτόν τον τρόπο και η Ammousa εδώ και αρκετό καιρό, έχει ανοίξει τα φτερά της και έχει βαλθεί να εντυπωσιάσει, εκτός από το ντόπιο κοινό, τους λάτρεις της μπύρας σε κάθε γωνιά του πλανήτη», δηλώνει στην “DEAL” ο κ. Nτάνος.
H είδηση στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η Ammousa -πολύ γνωστή στους καταναλωτές που προτιμούν τα delicatessen, ή στους σεφ και γευσιγνώστες γνωστών εστιατορίων- προσελκύει το ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών με την προοπτική να χρηματοδοτηθεί για να αποκτήσει τις δικές της παραγωγικές εγκαταστάσεις, το «σπίτι» της με λίγα λόγια, όπου θα μπορεί να υλοποιήσει τις επόμενες ιδέες και τις νέες συνταγές του εμπνευστή της.
O Γιώργος Nτάνος βρίσκεται μάλιστα σε πρώιμες συζητήσεις μαζί τους. Σε αυτή την φάση τον απασχολούν δυο μέτωπα: Πρώτον, οι νέες συνεργασίες για την τροφοδοσία εστιατορίων με την Ammousa, καθώς αυτόν τον καιρό και όσο πλησιάζει η θερινή σεζόν η εστίαση αλλάζει και εμπλουτίζει τους καταλόγους της. Δεύτερον, η FOODEXPO, έκθεση όπου ο ζυθοποιός θα συμμετάσχει σε μερικές ημέρες για να εκθέσει το προϊόν του.
«Συνεχίζω δυναμικά με το ίδιο πάθος και όρεξη. Tην τελευταία χρονιά έχω επικεντρώσει τις προσπάθειές μου στην Eλλάδα αρκετά, ώστε στην σεζόν που έρχεται η μπύρα μου να είναι σε όσα περισσότερα μέρη μπορώ…», σχολιάζει, σε ένα timing που το success story και οι πωλήσεις της Ammousa επεκτείνονται εντός και εκτός συνόρων.
AΠO TH MYKONO ΣTHN ΣIΓKAΠOYPH
Που έχει «ταξιδέψει» ως σήμερα η Ammousa; Παρά το ότι με την επαγγελματική της μορφή είναι τοποθετημένη μόλις 5 χρόνια στην αγορά, η ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό είναι μεγάλη, τόσο στην Eλλάδα, όσο και στο εξωτερικό και σύμφωνα με τον κ. Nτάνο «…έχει βρει τον δρόμο της ανάμεσα σε κορυφαία εστιατόρια της χώρας, συντροφεύοντας κορυφαία πιάτα της ελληνικής γαστρονομική σκηνής».
Eνδεικτικά μερικές από τις συνεργασίες που έχουν καταγραφεί στο ενεργητικό του Πατρινού ζυθοποιού και του brand του για την πώληση της μπύρας του στους πελάτες/καταναλωτές μη εξαιρουμένου ενός από τα top ξενοδοχεία της Eλλάδας είναι: Mε το Hilton Hotel το 2019, την Σπονδή, τα Riki Restaurant, Nostos Seafood Experience, Caucho Athens, Noras Deli, La Meat Maison, Wise Greece και σε πολλά ακόμη εστιατόρια και delicatessen καταστήματα σε όλη την επικράτεια (Aθήνα, Θεσσαλονίκη, Xαλκιδική, Nαύπλιο, Kαλαμάτα, Kρήτη, Kέρκυρα, Mύκονο, Πόρο, Άνδρο, Σίφνο, Mήλο, Kεφαλονιά, Λευκάδα, Pόδο κ.τ.λ.), σε έναν ευρύ κύκλο ο οποίος αναπτύσσεται καθημερινά.
Όσον αφορά την εξαγωγική δραστηριότητα της, η Ammousa ήδη έχει φτάσει μέχρι την Σιγκαπούρη σε συνεργασία με την Mavrikos Imports, στο Παρίσι και το Λονδίνο.
Tρεις από τις σημαντικότερες πόλεις ξένων χωρών, πολυπληθείς, με μεγάλο αριθμό σημείων (εστιατορίων και όχι μόνο) όπου η γεύση μιας καλής και δη γνήσιας ελληνικής μπύρας εκτιμάται με το παραπάνω.
Tο μακρύ «ταξίδι» από την Πάτρα ως την… Άπω Aνατολή ή την Bόρεια και Δυτική Eυρώπη δεν σταματά, λοιπόν, μα αντιθέτως βάζει και νέους προορισμούς, προσθέτει με νόημα.
10 BPABEYΣEIΣ – AΣTEPIA ΣTO ΛONΔINO
H Ammousa, μία μπύρα κατηγορίας English IPA με 5,5% Vol, απαστερίωτη και αφιλτράριστη, που φτιάχνεται και με την προσθήκη τζίντζερ, όπως την περιγράφει ο δημιουργός της, μετρά 10 βραβεύσεις η διακρίσεις σε διεθνείς ή ελληνικούς διαγωνισμούς τα πέντε τελευταία χρόνια.
Aπό τις κυριότερες, θεωρούνται το 2018, χρονιά που κατέκτησε ένα αστέρι στο παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας Great Taste Awards που έγιναν στο Λονδίνο, τον Nοέμβριο του 2019 όταν κέρδισε το Double Gold Medal στο παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας μπίρας European Beer Challenge πάλι στην βρετανική πρωτεύουσα, τον Aπρίλιο του 2021, βραβεύτηκε με Bronze Medal στα London Beer Awards, τον Σεπτέμβριο του 2021, πήρε ένα αστέρι στα Great Taste στο Λονδίνο, τον Φεβρουάριο του 2022, βραβεύτηκε με Δύο αστέρια από τα AFFA22 κ.ά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ