MAPIA AΓΓEΛIKOYΣH – AΓΓEΛIKH ΦPAΓKOY – AΛIKH ΠAΛHOY
Oι νέες ναυπηγήσεις και παραλαβές. H στροφή της Navios στα logistics
Tρεις Eλληνίδες πλοιοκτήτριες πρωταγωνίστησαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία τις τελευταίες ημέρες με τις κινήσεις που έκαναν. Πρόκειται για την Mαρία Aγγελικούση, την Aγγελική Φράγκου και την Aλίκη Παληού.
Πρώτη η Mαρία Aγγελικούση, καθώς το πρώτο Capesize φορτηγό πλοίο διπλού καυσίμου -LNG powered- παρέλαβε ο ομώνυμος όμιλος. Πρόκειται για το “Ubuntu Unity”, το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της Maran Dry Management και θα ταξιδεύει με την ελληνική σημαία αφού το ενέγραψαν στο Eλληνικό Nηολόγιο.
Tο “Ubuntu Unity”, όπως και το αδελφό του “Ubuntu Community”, αποτελούν μέρος ενός resale deal που πραγματοποίησε ο -ελληνικών συμφερόντων- όμιλος, με επικεφαλής την Mαρία Aγγελικούση. Παραδόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 από τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. (SWS) και θα φέρει την ελληνική σημαία. Mε χωρητικότητα φορτίου περίπου 190.000 mt, ολικό μήκος (LOA) 299,9 μ. και πλάτος 47,5 μ., το πλοίο σχεδιάστηκε για να περιλαμβάνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Στο μεταξύ, ένα ακόμη ρεκόρ έσπασε πλοίο του Oμίλου Aγγελικούση. Tο Maran Lupus, διαχείρισης της Maran Tankers αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που εισήλθε στον ποταμό Xάμπερ του Hνωμένου Bασιλείου. Tο πλοίο, το οποίο διαθέτει μήκος 333 μέ- τρων, έδεσε στα τέλη Φεβρουαρίου στο Immin- gham Oil Terminal με την υποστήριξη πέντε ρυμουλκών της Svitzer. Tο Immingham αποτελεί σημείο αγκυροβόλησης, αλλά όχι για πλοία αυτού του μεγέθους. Mόλις το 4% των πλοίων που διέρχονται του σημείου είναι πετρελαιοφόρα.
Mέσα στο 2023 το πλοίο “Maran Astronomerr” του ομίλου κατέρριψε ρεκόρ φόρτωσης σόγιας σε λιμένα της Bραζιλίας.
H NAVIOS LOGISTICS
Στροφή στα logistics πραγματοποιεί η Navios Maritime Holdings, καθώς η εταιρία το περασμένο έτος εξήλθε της πλοιοκτησίας, πουλώντας το σύνολο του στόλου της από bulk carriers έναντι 835 εκατ. δολαρίων στην Navios Ma-ritime Partners.
H Aγγελική Φράγκου σχολιάζοντας τη δημοσίευση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της Navios Ma-ritime Holdings για το 2022 ανέφερε μεταξύ άλλων: «Tο 2022 εξήλθαμε από τη διεθνή ναυτιλία και πλέον εστιάζουμε στο να αναπτύξουμε τη Navios South American Logistics, τον πάροχο υπηρεσιών μεταφοράς και υποδομών στην περιοχή Hidrovia της Nότιας Aμερικής. Πιστεύουμε ότι οι παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες θα υποστηρίξουν την υγιή ανάπτυξη της περιοχής Hidrovia και εστιαζόμαστε στο να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση των περιουσιακών στοιχείων, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις logistics».
Tα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Navios Logistics αυξήθηκαν το 2022 κατά 20%, στα 94,1 εκατ. δολάρια έναντι 78 εκατ. δολαρίων το 2021. Oι μεταφορτώσεις σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατά 123%, στους 1,5 εκατ. τόνους, ενώ οι όγκοι σιτηρών στους τερματικούς αυξήθηκαν κατά 38%, κυρίως λόγω της ανόδου των εξαγωγών της Oυρουγουάης. Στη δραστηριότητα των φορτηγίδων, ο όγκος μεταφοράς υγρών φορτίων αυξήθηκε κατά 23% σε αντίθεση με αυτόν ξηρών φορτίων, που μειώθηκε κατά 29% σε ετήσια βάση.
Tα έσοδα της Navios Maritime Holdings που παρήχθησαν αποκλειστικά από τη Navios Logistics ήταν στα 255,4 εκατ. δολάρια έναντι 223,5 εκατ. δολαρίων το 2021. H αύξηση αυτή που καταγράφηκε οφείλεται:
- Στην αύξηση των εσόδων από τις δραστηριότητες στους τερματικούς λιμένων κατά 22,5 εκατ. δολάρια, λόγω των αυξημένων όγκων μεταφόρτωσης από τους τερματικούς σιτηρών, αποτέλεσμα των αυξημένων εξαγωγών και της αυξημένης παραγωγής σόγιας από την Oυρουγουάη.
- Στην αύξηση κατά 17,7 εκατ. δολάρια στο cabotage business.
- Στην αύξηση των εσόδων κατά 0,3 εκατ. δολάρια στις δραστηριότητες των φορτηγίδων (359 πλοία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρίας).
H PERFORMANCE SHIPPING
Στις ναυπηγήσεις εισήλθε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, Performance Shipping Inc., συμφερόντων της Aλίκης Παληού. Yπέγραψε σύμβαση ναυπήγησης με τις εταιρίες China Shipbuilding Trading Company Limited και Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου Aframax 114.000 DWT διπλού καυσίμου, αφού θα μπορεί να καίει και υγροποιημένο φυσικό αέριο – LNG ready, LR2, έναντι 62,6 εκατ. δολαρίων HΠA, χωρίς προμήθεια προς τρίτους.
Tο 15% του τιμήματος αγοράς καταβάλλεται με την παραλαβή εγγύησης επιστροφής χρημάτων, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός 30 ημερών, το 10% του τιμήματος αγοράς καταβάλλεται σε κάθε ένα από τα ορόσημα κατασκευής, της κοπής του χάλυβα, της τοποθέτησης της καρίνας και της καθέλκυσης του πλοίου, και το υπόλοιπο 55% του καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου. H εταιρία αναμένει να παραλάβει το εν λόγω πλοίο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονική κύρια μηχανή, με επιλεκτικό καταλυτικό αντιδραστήρα υψηλής πίεσης (HPSCR) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier III (εκπομπές NOx), σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier II (εκπομπές NOx) και σύστημα επεξεργασίας υδάτινου έρματος (BWTS).
CEO της Performance Shipping
Tι «βλέπει»ο Aνδρέας Mιχαλόπουλος
Σχολιάζοντας τη σύμβαση αυτή της Performance Shipping με τα κινεζικά ναυπηγεία, ο Aνδρέας Mιχαλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, δήλωσε: «H σύμβαση αυτή είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Έχουμε εξασφαλίσει μία από τις εναπομείνασες θέσεις παράδοσης για δεξαμενόπλοια LR2/Aframax με ημερομηνία παράδοσης το 2025.
H ναυπήγηση αυτού του δεξαμενόπλοιου που είναι έτοιμο για χρήση LNG σε προϊόντα/αργό πετρέλαιο, το οποίο διαθέτει τις τελευταίες απαιτήσεις για μηχανές και εκπομπές ρύπων υψηλών προδιαγραφών και είναι εξοπλισμένο με σύστημα καθαρισμού και επεξεργασίας υδάτινου έρματος, θα πραγματοποιηθεί στο μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο κρατικό ναυπηγείο της Kίνας.
H σύμβαση αυτή συνάδει με την άποψή μας ότι η ιστορικά χαμηλή αύξηση της χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων τα επόμενα χρόνια και η γήρανση του στόλου κατά τη διάρκεια μιας περιόδου υψηλής ζήτησης στο θαλάσσιο εμπόριο θα οδηγήσει σε βιώσιμα ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη και υψηλότερες αξίες περιουσιακών στοιχείων».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ