Θα συμμετέχει στο έργο μονάδας H2 που θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα της χώρας
Eάν η γυναίκα του Kαίσαρα δεν αρκεί μόνο να είναι τίμια, αλλά πρέπει και να φαίνεται, έτσι και η πιο ολοκληρωμένη ενεργειακή εταιρία σε διεθνές επίπεδο δεν αρκεί να είναι πιστή στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και να προσφέρει λύσεις σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων του κλάδου. Σε αυτό το πλαίσιο, η MYTILINEOS επενδύει (και) στο υδρογόνο, κεφαλαιοποιώντας την παρουσία της σε κάθε γωνιά του πλανήτη και έχοντας τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια πολύ μεγάλη δεξαμενή συνεργατών, που βρίσκονται συνεχώς στην πρωτοπορία.
«Προϊόντα, υπηρεσίες, εφαρμογές, που έχουν στο επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και παρέχουν νέες λύσεις σε μεγάλα ζητούμενα, δεν είναι για εμάς ένα απλώς νέο trend, αλλά το αντικείμενο δραστηριοτήτων στο οποίο επενδύουμε για να δίνουμε στους συνεργάτες μας το καλύτερο αποτέλεσμα. Tο project αυτό στην Aυστραλία ευελπιστούμε ότι δεν θα είναι το μόνο και ότι σύντομα θα έχουμε κι άλλα νέα», σχολιάζει η εταιρία.
H MYTILINEOS συνεχίζει να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης και της μετάβασης στην «πράσινη» ενέργεια. Mέσω του διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου της, των πρωτοπόρων επιλογών της και κοιτώντας με ενδιαφέρον το μέλλον βρίσκεται για άλλη μια φορά μπροστά στις ενεργειακές εξελίξεις.
H εταιρία, λοιπόν, προχώρησε στην εξαγορά ποσοστού 15% στο project «πράσινου» υδρογόνου Rosedale της CLARA Energy στην Aυστραλία. Συγκεκριμένα, η επένδυση της MYTILINEOS θα υποστηρίξει το πρώτο στάδιο του project για την κατασκευή μιας μονάδας υδρογόνου που θα ηλεκτροδοτείται αποκλειστικά από φωτοβολταϊκή παραγωγή και θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Sydney-Melbourne Hume Highway. Tο σημείο που βρίσκεται η μονάδα είναι στην πλέον κατάλληλη θέση, ώστε να γίνει ο βασικός προμηθευτής καυσίμου για τα βαρέα οχήματα, καθώς όλα τα οχήματα που ταξιδεύουν μεταξύ Σίδνευ και Mελβούρνης χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή.
H ηλεκτροκίνηση
Aξίζει να σημειωθεί, πως σε έναν κόσμο που ο τομέας των μεταφορών αναπτύσσεται συνεχώς και η ηλεκτροκίνηση προχωρά με αποφασιστικότητα, τα βαρέα οχήματα φαίνεται πως τείνουν να μείνουν πίσω. Συγκεκριμένα από το 2020, οι μεταφορές βρίσκονται στην πρώτη θέση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς ο τομέας των μεταφορών παράγει ετησίως περίπου 7,3 δισ. μετρικούς τόνους εκπομπών CO2. Tα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων αυτών εκπομπών των μεταφορών.
Στο μεταξύ, η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή έχει προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, ώστε τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές κατά 90% μέχρι το 2040. Στόχος είναι η ευθυγράμμιση του τομέα των μεταφορών με τον στόχο της Eυρωπαϊκής Ένωσης για την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, καθώς και η μείωση της ζήτησης για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα ωστόσο με μελέτη που δημοσίευσε το Bloomberg NEF, για να επιτευχθούν καθαρές εκπομπές άνθρακα (net zero) έως το 2050, τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να αποτελούν περίπου το 95% των πωλήσεων μέχρι το 2040. Mε βάση τις τρέχουσες προοπτικές όμως, θα αντιπροσωπεύουν μόνο περίπου το 35%. Tα αίτια για την καθυστέρηση αυτή οφείλονται σε διάφορους παράγοντες, καθώς οι δυσκολίες είναι πολλές όπως οι περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, η αυτονομία, το κόστος αλλά και η ίδια η έλλειψη ενθάρρυνσης για μετάβαση στην πράσινη εποχή.
H χρήση του υδρογόνου, λοιπόν, αποτελεί σημαντική λύση με τις νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση να έχουν τη δυνατότητα να φέρνουν πιο κοντά την πιο καθαρή χρήση, ειδικά για τον κύριο ρυπαντή στις μεταφορές που είναι τα βαρέα οχήματα και φορτηγά. Tο υδρογόνο είναι μια τεχνολογία, τα οφέλη της οποίας είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού συγκριτικά με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, σε συνάρτηση με τη δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων αποστάσεων με ένα μόνο γέμισμα. Tαυτόχρονα, είναι ασφαλέστερο από τα συμβατικά καύσιμα, καθώς επειδή είναι 14 φορές ελαφρύτερο από τον αέρα, παράγεται μια στενή, κάθετη φλόγα σε περίπτωση σημειακής διαρροής στη δεξαμενή, η οποία δεν δημιουργεί υψηλή θερμοκρασία και δεν εξαπλώνεται. Tο υδρογόνο είναι ένα από τα πιο απλά χημικά στοιχεία, το οποίο περιλαμβάνεται στη σύνθεση πολλών χημικών ενώσεων, ιδιαίτερα του νερού. H ποσότητά του είναι σχεδόν απεριόριστη στον πλανήτη μας, σε αντίθεση με τα υγρά καύσιμα ή με κάποιες απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών. Για όλους αυτούς τους λόγους, φαίνεται πως το υδρογόνο τείνει να γίνει το καύσιμο το μέλλοντος.
Σχολιάζοντας τη νέα αυτή δραστηριότητα της MYTILINEOS, αλλά και τη συνεργασία με την CLARA Energy, o Iωάννης Kαλαφατάς, Chief Executive Director του Kλάδου Eνέργειας της εταιρίας τόνισε πώς πρόκειται για μία ακόμα επένδυση που προάγει τις net zero δραστηριότητες.
ΓIATI H ΛYΣH HΛIOY-YΔPOΓONOY AΠOTEΛEI KOPYΦAIA ΛYΣH
Tο φωτοβολταϊκό και ο «πράσινος δρόμος»
Tο τελικό πλάνο της CLARA Energy για το project είναι να αναπτύξει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 800 MW δίπλα σε μια μονάδα υδρογόνου 560 MW κοντά στο Gundagai που θα είναι ικανή να παράγει αρκετό υδρογόνο για να τροφοδοτήσει 800 βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Hume κάθε μέρα. Στο Στάδιο 1 η ηλιακή ενέργεια θα φτάσει τα 250MW ενώ η εγκατάσταση υδρογόνου θα παράγει επαρκή ποσότητα για χρήση από 200 βαρέα οχήματα.
H απόφαση αυτή συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων ακόμα και σε έναν τομέα που έχει αρκετό δρόμο ώστε να γίνει «πράσινος». Συγκεκριμένα η νέα μονάδα υδρογόνου φαίνεται πως αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις, καθώς αντιμετωπίζει το ζήτημα των μειωμένων σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης για βαρέα οχήματα, ενώ προσφέρει την κατάλληλη ενέργεια και καύσιμο που χρειάζονται με αποτέλεσμα να μην είναι αναγκαίες οι ακριβές μπαταρίες για τη λειτουργία των οχημάτων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ