Κάθε μέρα και πιο κοντά στη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, με τους ιδιοκτήτες ακινήτων να αναπροσαρμόζουν τις τιμές των ενοικίων προς τα πάνω.
Η οδός Εγνατία, ένας από τους πιο πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Σε όποια πλευρά και να κοιτάξεις θα δεις κλειστά μαγαζιά. Ενοικιαστήρια, πωλητήρια και επιχειρήσεις με λουκέτα.
Τα περισσότερα από τα καταστήματα που λειτουργούν στην οδό Εγνατία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις που πωλούν οικονομικά προϊόντα. Τα τελευταία χρόνια και λόγω των έργων του μετρό, το ένα κατάστημα κλείνει μετά το άλλο.
«Καταστραφήκαμε, από την ημέρα που έγιναν αυτά εδώ δεν υπάρχει τίποτα».
Όσο πιο κοντά στο μετρό… τόσο πιο ακριβό
Όσο πιο κοντά στην στάση του μετρό βρίσκεται το μαγαζί, τόσο μεγαλύτερη αύξηση θα δουν οι επιχειρηματίες στο ενοίκιό τους. Σε μερικές περιπτώσεις, μέσα στο 2024 η μίσθωση πρόκειται να διπλασιαστεί.
«Είχε ένα μίσθωμα που είχε ξεκινήσει από 3.000 και έφτασε 5.000 στη μίσθωσή του και τώρα με το μετρό έγινε 6000 με αναπροσαρμογή σε 7.000 μόλις ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό. Υπάρχουν αρκετά άδεια μαγαζιά γιατί είναι ακριβά τα ενοίκια», είπε ο πρόεδρος συλλόγου μεσιτών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Τζάρος.
Οι οικογενειακές επιχειρήσεις της οδού Εγνατία περίμεναν πώς και πώς την ολοκλήρωση των έργων του μετρό για να δουν, όπως λένε, μία άσπρη μέρα. Δεν είχαν υπολογίσει όμως τις ανατιμήσεις στα ενοίκια από την πρώτη κιόλας μέρας της λειτουργίας του.
«Είναι διαφορετικές οι τιμές ανά μέτρο ανάλογα με το μέγεθος. Τα μικρά μαγαζιά είναι της τάξης των 30€ το τετραγωνικό στα καλά κομμάτια. Όταν λοιπόν υπάρχει μεγάλη ροή κόσμου γιατί εκεί θα κατεβαίνει ο μέσος πολίτης από το μετρό έχει μία λογική», ανέφερε ο κ. Τζάρος.
Έτσι, πολλά μαγαζιά παραμένουν στα αζήτητα και άλλες επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν με νύχια και με δόντια να δουλέψουν με τα νέα δεδομένα. Αρκετοί είναι και οι ιδιοκτήτες που λόγω μακροχρόνιας μίσθωσης δεν σκοπεύουν να αυξήσουν την τιμή στους ενοικιαστές.