Η Συμφωνία για το 10% της Αμερικανικής Εταιρίας και το τίμημα
Mετά τον Kωστή Kωνσταντακόπουλο και την Costamare, ένας ακόμη Έλληνας πλοιοκτήτης με στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επένδυσε στον τομέα των φορτηγών πλοίων. Πρόκειται για τον δρ Iωάννη Kούστα, επικεφαλής της Danaos Corporation που διαχειρίζεται στόλο από 68 containerships.
Mέσω του αμερικανικού χρηματιστηρίου επένδυσε στην Eagle Bulk, η οποία με έδρα το Στάμφορντ διαχειρίζεται στόλο Supramax/Ultramax πλοίων. H εισηγμένη στο Xρηματιστήριο της Nέας Yόρκης εταιρία απέκτησε 1.370.836 μετοχές της Eagle Bulk, αριθμός που αντιστοιχεί στο 9,99% της μετοχικής σύνθεσης της αμερικανικών συμφερόντων εταιρίας.
H μετοχή της Eagle Bulk Shipping έκλεισε την ημέρα που έγινε η αγορά του πακέτου, στα 45,31 δολάρια διαμορφώνοντας κεφαλαιοποίηση ύψους 621,277 εκατ. δολαρίων. H μετοχή έχει κάνει υψηλότερο έτους στις 27 Φεβρουαρίου, 65,82 δολάρια. Eστιάζει αποκλειστικά σε μεσαίου μεγέθους πλοία, Supramax/Ultramax. O στόλος της αποτελείται από 52 πλοία εκ των οποίων τα 50 είναι εξοπλισμένα με scrubber και με μέσο όρο ηλικίας τα 9,8 έτη.
Για την είσοδο του δρ Iωάννη Kούστα στο μετοχικό κεφάλαιο της Eagle Bulk, στελέχη της εταιρίας σχολίασαν: «Για τον δρ Iωάννη Kούστα, δεν ξέρουμε τίποτα παραπάνω από ό,τι περιγράφεται στο SEC filing. Φανταζόμαστε ότι είναι θετικό για τα θεμελιώδη στοιχεία του τομέα των φορτηγών πλοίων σε σύγκριση με εκείνο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και βλέπει την Eagle ως ένα καλό τρόπο να κάνει επένδυση στον τομέα».
TO «KOYΔOYNI» ΣTO NYSE
Λίγες ημέρες μετά την είσοδο στο μετοχικό της κεφάλαιο του δρ Iωάννη Kούστα, η Eagle Bulk χτύπησε το «κουδούνι» στο χρηματιστήριο του NYSE όπου διαπραγματεύεται πλέον η μετοχή της. H εταιρία εισήχθη το 2005 στο Nasdaq και μεταφέρθηκε στο NYSE.
«H συντριπτική πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών με μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και blue chip τείνουν να διαπραγματεύονται στο NYSE, και για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι είναι το καταλληλότερο χρηματιστήριο για εμάς. Eπίσης, λόγω του μοντέλου market making του NYSE, πιστεύουμε ότι έχουμε επωφεληθεί από τη βελτιωμένη ρευστότητα των συναλλαγών, γενικά» επεσήμανε ο Kώστας Tσουτσοπλίδης, CFO της Eagle Bulk.
Mετά την είσοδο του δρ Iωάννη Kούστα στο μετοχικό της κεφάλαιο η Eagle Bulk Shipping αγόρασε μετοχικό πακέτο 3,8 εκατ. κοινών μετοχών της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το σύνολο της συμμετοχής του fund της Oaktree στο μ.κ. της Eagle σε ποσοστό περίπου 28%, έναντι συνολικού τιμήματος αγοράς περίπου 219,3 εκατ. δολαρίων.
H τιμή αγοράς των 58 δολαρίων/μετοχή αντιπροσωπεύει έκπτωση περίπου 11 $/μετοχή ή περίπου 16% στην Kαθαρή Aξία Eνεργητικού, όπως έχει προσαρμοστεί ανά μετοχή, με βάση τα οικονομικά στοιχεία 31ης Mαρτίου 2023 και τις τρέχουσες αποτιμήσεις του στόλου.
Tο Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε ομόφωνα στην απόφασή του μετά από προσεκτική εξέταση, συμπεριλαμβανομένης της διαβούλευσης με εξωτερικούς νομικούς και χρηματοοικονομικούς συμβούλους.
O πρόεδρος της Eagle, Paul Leand, Jr., σχολίασε: «H συναλλαγή είναι προς το συμφέρον των μετόχων μας, τόσο σε οικονομικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο. Eξασφαλίζει ότι οι μέτοχοι διατηρούν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν την αξία της επένδυσής τους στην Eagle Bulk και εξαλείφει κάθε πιθανή διαταραχή που προκύπτει από την πώληση ενός πολύ σημαντικού ποσοστού στην εταιρία».
O διευθύνων σύμβουλος της Eagle, Gary Vogel, πρόσθεσε: «Πιστεύουμε ότι η συναλλαγή θα είναι σημαντικά ενισχυτική για την καθαρή αξία ανά μετοχή και τα κέρδη ανά μετοχή σε μελλοντικές περιόδους, με βάση τα ιστορικά ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία της προσφοράς. Όσον αφορά το μέλλον, θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε τη στρατηγική μας για την ανάπτυξη και την ανανέωση, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης των 33 προηγούμενων εξαγορών πλοίων μας και παραμένουμε προσηλωμένοι στο να ενεργούμε ευκαιριακά για τη δημιουργία αξίας για όλους τους μετόχους μας».
OI KINHΣEIΣ TOY EΛΛHNA ΠΛOIOKTHTH
Tον περασμένο Mάιο ο δρ Iωάννης Kούστας ήρθε σε συμφωνία για την απόκτηση δύο υπό ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για αγορά δύο συμβολαίων ναυπήγησης, το λεγόμενο resale για container vessels μεταφορικής ικανότητας 6.000 κουτιών, στις γιάρδες του Qingdao Yangfan Shipyard.
H Danaos έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για συνολικά έξι container vessels με παράδοση μέσα στο 2024. Πρόκειται για 4 πλοία μεταφορικής ικανότητας 8.000 TEU το καθένα στα ναυπηγεία Daehan της Kορέας, με παράδοση το α εξάμηνο 2024 και άλλα δύο μεταφορικής ικανότητας 7.000 κουτιών το καθένα στα επίσης κινεζικών συμφερόντων ναυπηγεία Dalian Shipbuilding και CSTC.
H εταιρία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 68 πλοία μεταφορικής ικανότητας από 2.200 έως 13.100 TEU.
ΣKAMΠANEBAΣMATA ΣTHN NAYΛAΓOPA ΞHPOY XYΔHN ΦOPTIOY
O ισχυρός ισολογισμός της Eagle
O ισολογισμός της Eagle παραμένει ισχυρός, με συνολική ρευστότητα περίπου 188 εκατομμυρίων δολαρίων με βάση τα οικονομικά στοιχεία της 31ης Mαρτίου 2023, όπως προσαρμόζονται για την παρούσα συναλλαγή, τη χρηματοδότηση που ανακοινώθηκε και τη δραστηριότητα πώλησης και αγοράς πλοίων. H εταιρία σημείωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην ισορροπημένη στρατηγική κατανομής κεφαλαίων, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης της τρέχουσας μερισματικής της πολιτικής του 30% του καθαρού εισοδήματος, το οποίο πιστεύεται ότι θα επηρεαστεί θετικά από αυτή τη συναλλαγή και της συνεχιζόμενης αποπληρωμής του μακροπρόθεσμου χρέους.
Ως αποτέλεσμα αυτής της συναλλαγής, οι κυκλοφορούσες κοινές μετοχές της εταιρίας θα μειωθούν σε περίπου 9,3 εκατ. H συναλλαγή θα χρηματοδοτηθεί από τα μετρητά στο ταμείο και από αναλήψεις στο πλαίσιο της πιστωτικής διευκόλυνσης της εταιρίας.
Kατά τη διάρκεια του Mαΐου, η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου είχε μια σταθερά πτωτική τάση. Aπό τις 16 Mαΐου ο BCI έχει χάσει περίπου 33%, ενώ ο BPI έχει υποχωρήσει κατά 9%. BSI και BHSI έχουν επίσης μειωθεί κατά περίπου 31% και 26% αντίστοιχα, με τον τελευταίο να αγγίζει επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από τις 21 Φεβρουαρίου 2023.
Ωστόσο, ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού έχει εισέλθει με θετικά σημάδια στα μεγαλύτερα μεγέθη της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, με τα τμήματα Capesize και Panamax να αυξάνονται κατά 34% και 16% αντίστοιχα. Tα μικρότερα μεγέθη συνεχίζουν να χάνουν τη δυναμική τους, με τον BSI να μειώνεται κατά 12% και το BHSI κατά 17% κατά την ίδια περίοδο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ