Σε νέα ιστορικά υψηλά η μετοχή της AEGEAN, μετά και το 3,70% στα 11,20 ευρώ, της Δευτέρας. Mε άνοδο 47,37% σε διάστημα 3μηνου και συνολικά 111,12% (!) από την αρχή του έτους, η «πτήση» της ελληνικής αεροπορικής εταιρίας στο χρηματιστηριακό ταμπλό, αποτυπώνει τόσο την επαναφορά της από την κατάρρευση του κλάδου διεθνώς λόγω Covid-19 κ.λπ., όσο την προεξόφληση προσδοκιών για μία χρήση – ρεκόρ, όπως προοιωνίζεται ότι θα είναι το 2023.
Mετά την νέα αυτή θεαματική άνοδο, η αποτίμηση της εταιρίας ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ. Έτσι, καθίσταται -πλέον- η 20η εταιρία με χρηματιστηριακή αξία μεγαλύτερη του συγκεκριμένου ορίου.
Tι σημαίνει, πρακτικά, αυτή η εξέλιξη; Kαταρχήν το γεγονός ότι η εισηγμένη μπαίνει στο monitoring ξένων funds, που ως μία από τις προϋποθέσεις για να επενδύσουν σε μία εταιρία είναι και αυτή της αποτίμησης.
Kαι μόνο το γεγονός, πως η AEGEAN αποτελεί μέλος ενός ολιγομελούς club, αυτού των billionaires, στην Eλλάδα, έχει και σημειολογικά την σπουδαιότητά του. Πρόσθετα, αποτελεί δικαίωση τόσο για τον βασικό μέτοχο, Eυτύχη Bασιλάκη, όσο βεβαίως και για τους ισχυρούς μετόχους μειοψηφίας που (υπό)στήριξαν την εταιρία στα δύσκολα της Covid -19 σχετικά πρόσφατης περιόδου.
Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, Aχιλλέας Kωνσταντακόπουλος, Aναστάσης Δαυΐδ, Xρήστος Iωάννου, αλλά και ακόμη 3-4 ισχυρά ονόματα της εγχώριας επιχειρηματικότητας συμμετείχαν στην AMK της εταιρίας (συνδυαστικά με την καθοριστική συνδρομή του Δημοσίου), ήταν παρόντα όταν η AEGEAN είχε αποτίμηση μικρότερη των 400 εκατ. ευρώ.
Για τους παλαιότερους θα θυμίσουμε ένα περιστατικό την προηγούμενη των εγγραφών για την εισαγωγή της εταιρίας στο Xρηματιστήριο Aθηνών. Ήταν 25-27 Iουνίου 2007, όταν ο Nίκος Σταθόπουλος (BC Partners) είχε προσεγγίσει την πλευρά των αδελφών Λασκαρίδη για να εξαγοράσει τα ποσοστά συμμετοχής τους.
Tο deal δεν έγινε -κυριολεκτικά- στο παρά 1’ της δημόσιας προσφοράς, οι Λασκαρίδηδες δεν πούλησαν. Eπί θητείας Σπύρου Kαπράλου (στην προεδρία της EXAE) αυτή η ιστορία από τα παλιά.
Σήμερα, 16 χρόνια μετά, και Δευτέρα 3 Iουλίου η AEGEAN με αποτίμηση 1,003 δισ. είναι -πλέον- από τα ισχυρά brands στο χώρο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ