Σε κρίσιμη φάση είναι ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την 25ετή παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου τους Αττικής Οδού.
Οκτώ επενδυτικά σχήματα διεκδικούν τη σύμβαση και θα καταθέσουν προσφορές στις 17 Ιουλίου. Τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν τον αυτοκινητόδρομο είναι:
1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS SA.
2. INC SpA (GRUPPO FININC).
3. Ενωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΑΒΑΞ ΑΕ – Merdiam.
4. Ενωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – FS ARK HOLDCO Sarl.
5. Ενωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL SA – RUBICONE BIDCO SA – Intrakat.
6. Ενωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 BV – EGIS PROJECTS SA.
7. Ενωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS Sarl – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD.
8. Ενωση προσώπων VINCI HIGHWAYS SAS – VINCI CONCESSIONS SAS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ – MOBILITY PARTNER SAS.
Οι προσδοκίες είναι μεγάλες σε ό,τι αφορά το τίμημα για την παραχώρηση του 70 χλμ. αυτοκινητοδρόμου. Κάποιοι μιλούν ακόμη και για 2 δισ. ευρώ, και αν αυτό συμβεί θα πρόκειται για ένα πόσο-ρεκόρ στην ιστορία των αποκρατικοποιήσεων που χειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ.
Ανάμεσα στους όρους που ετέθησαν στη σύμβαση παραχώρησης είναι και το αντίτιμο των διοδίων διέλευσης. Ετσι στα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης τα διόδια θα μειωθούν στα 2,50 από 2,80 ευρώ σήμερα. Μετά την παρέλευση της πενταετίας ο νέος παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα να υποβάλει στο ελληνικό Δημόσιο τεκμηριωμένο με κυκλοφοριακές μελέτες κ.λπ. αίτημα για αναπροσαρμογή των διοδίων.
Η μέση τιμή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2,50 ευρώ. Η υψηλότερη θα επιβληθεί σε ώρες μεγαλύτερης κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.
Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.