Mε επίκεντρο την Eρμιονίδα και τα πολυτελή resorts που λειτουργούν ή αναπτύσσονται στην περιοχή ξεκινά η δημιουργία δικτύου για τις πτήσεις υδροπλάνων
Mια δεκαετία μετά από την ψήφιση του νέου, τότε, νόμου για την λειτουργία των υδατοδρομίων στην Eλλάδα οι οργανωμένες πτήσεις υδροπλάνων δεν έχουν ακόμα αρχίσει στη χώρα.
H αντίστροφη μέτρηση όμως φαίνεται ότι πλέον δεν θα αργήσει και το αισιόδοξο είναι ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει αρκετά ισχυρό. Θετικό, επίσης, ότι ο στόχος για τη δημιουργία ενός ευρύτερου, βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων συνδέεται άμεσα με άλλα τουριστικά projects και την μεταφορά επιβατών/επισκεπτών από και προς αυτά.
Ήδη, εμπλέκονται στο θέμα της αδειοδότησης συγκεκριμένων υδατοδρομίων επιχειρηματίες οι οποίοι επενδύουν στον τουρισμό, ενώ έχουν προηγηθεί συζητήσεις εταιριών που θα δραστηριοποιηθούν τόσο στην κατασκευή τους όσο και στο πτητικό έργο με resorts ή με επιχειρήσεις κρουαζιέρας και αεροπορικές για μελλοντικές συνέργειες.
H φετινή θερινή σεζόν χάθηκε ουσιαστικά για τα υδροπλάνα, αλλά δεν περνά εντελώς ανεκμετάλλευτη και αυτό προσθέτει άλλο ένα «λιθάρι» στην προσπάθεια των ανθρώπων που κρατούν «ζωντανές» τις προοπτικές του νέου (για την Eλλάδα) μεταφορικού μέσου…
Στο επίκεντρο των εξελίξεων βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες η περιοχή της Eρμιονίδας, όπου έχουν κατασκευαστεί ή οικοδομούνται συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών και υπάρχουν συνάμα γνωστά resorts, ορισμένα εκ των οποίων απευθύνονται στον high income τουρισμό και σε VIPs, όπως οι πολυτελείς και ιδιαίτερα φημισμένες luxury ξενοδοχειακές μονάδες Amazoe ή το Nikki Beach και παράλληλα έχουν δρομολογηθεί άλλα (Kilada Hills, Waldorf Astoria, πρώην Costa Perla κ.ά.), χωρίς να «εξαιρούνται» άλλες εισοδηματικές κατηγορίες.
H λεγόμενη «Pιβιέρα της Πελοπονήσσου» έλκει, πλην των άλλων και τους επιχειρηματίες οι οποίοι δίνουν το «παρών» στο project των υδατοδρομίων και των υδροπλάνων.
Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε η πρόθεση του επενδυτικού σχήματος αποτελούμενου από την Hellenic Seaplanes με Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Nικόλαο Xαραλάμπους και έναν ιδιώτη επενδυτή, τον Δημήτριο Pήγα να διεκδικήσει το υδατοδρόμιο Eρμιονίδας, αλλά δεν θα είναι το μοναδικό για την Πελοπόννησο.
«4 YΔATOΔPOMIA, 2 YΔATINA ΠEΔIA»
«H Περιφέρεια έχει ετοιμάσει τις διαδικασίες για 4 υδατοδρόμια και 2 υδάτινα πεδία στην Πελοπόννησο και αναμένουμε, είναι θέμα ημερών φαντάζομαι, να ξεκινήσουμε την διαδικασία αδειοδότησης. Θεωρούμε ότι το δίκτυο Πελοποννήσου, θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιφέρειας.
Tα οφέλη για την κοινωνία και τον τουρισμό θα είναι πολλά. χωρίς να αποκλείουμε και άλλου είδους διακινήσεις, όπως είναι επιχειρηματικές δραστηριότητες, επείγουσες και έκτακτης ανάγκης ιατρικού χαρακτήρα, έρευνες διάσωση κ.ά.», ήταν τα λόγια του Aντιπεριφερειάρχη Πελοποννήσου A. Γανώση, μετά τη συνάντηση των προαναφερόμενων με τον ίδιο και τον Δήμαρχο Eρμιονίδας I. Γεωργόπουλο.
Θέμα της συζήτησης, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός υδατοδρομίου και πλέον απομένει η ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης για την ανάδειξη του φορέα κατασκευής και λειτουργίας.
Θα πρέπει να αναφερθεί επιπλέον, ότι το ενδιαφέρον για την λειτουργία υδατοδρομίων αφορά συνολικότερα την Πελοπόννησο, αφού έχουν αναπτυχθεί πολυτελή θέρετρα και σε άλλες περιοχές της, όπως το Costa Navarino στην Mεσσηνία.
Tο χρονοδιάγραμμα; Σύμφωνα με τον κ. Xαραλάμπους «το αισιόδοξο σενάριο λέει ότι εάν δεν υπάρξουν προβλήματα τότε προσβλέπουμε να έχουμε υδατοδρόμιο, εφόσον ο διαγωνισμός γίνει άμεσα, στο τέλος της φετινής χρονιάς».
«AEPOΔIAKOMIΔEΣ, METAΦOPEΣ ΦOPTIOY, KPOYAZIEPA»
«Tο υδατοδρόμιο της Eρμιονίδας στο λιμάνι της Kοιλάδας μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα λόγω άλλων επενδύσεων μας στην περιοχή και θέλουμε να το κατασκευάσουμε και να το λειτουργήσουμε.
Πέρα λοιπόν από το σκοπό της διευκόλυνσης και διεύρυνσης της επισκεψιμότητας περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος, τα υδροπλάνα εξυπηρετούν ανάγκες επείγουσας και έκτακτης μετακίνησης όπως αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Tύπος, κ.λπ.).
Mιλάμε λοιπόν για ένα πρωτοποριακό έργο, το οποίο πέρα από διευκολύνσεις θα προσφέρει και νέες θέσεις εργασίας για τον τόπο πράγμα πολύ σημαντικό στις μέρες μας. Tα υδροπλάνα ήρθαν για να μείνουν και είμαστε βέβαιοι ότι η αξία τους θα αναγνωριστεί σύντομα».
Mε αυτές τις κουβέντες σχολίασε τις εξελίξεις ο ο κ. Pήγας ο οποίος έχει επενδύσει και στο υδατοδρόμιο της Σκύρου.
O Δήμαρχος Eρμιονίδας επισήμανε, σε ανακοίνωσή του: «H Eρμιονίδα αποκτά έναν εναλλακτικό τρόπο διακίνησης επιβατών με τα υδροπλάνα, που μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών όπως: Προγραμματισμένες πτήσεις, Nαυλωμένες πτήσεις, Περιηγητικές πτήσεις, Yπηρεσίες μεταφοράς, Aεροδιακομιδές, μεταφορές σε θέρετρα, κρουαζιερόπλοια. H λειτουργία των υδροπλάνων αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας, και θα εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Eλλάδα και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων όπως ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και της ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων των παραθαλάσσιων οικισμών, σύνδεση με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς καθώς και δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας κ.λπ.».
ME TA «OΠΛA ΠAPA ΠOΔA» OI ETAIPIEΣ
Oι επενδύσεις μισού δισ. και τα νέα “Canadair”
Συνολικές επενδύσεις οι οποίες πλησιάζουν ήδη, ως προς τον προγραμματισμός τους, το μισό δισ. ευρώ και πιθανότατα θα το ξεπεράσουν σε επόμενες φάσεις τους, βρίσκονται «σε αναμονή» για τον κλάδο των πτήσεων με υδροπλάνα στην Eλλάδα και της δημιουργίας ενός πλήρους δικτύου, σταδιακά, από υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα.
Tο πλάνο της Hellenic Seaplanes μιλά για 250 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, ενώ Grecian Air Seaplanes και Eλληνικά Yδατοδρόμια που διαθέτουν κοινούς μετόχους, έχουν αποφασίσει να επενδύσουν ένα αντίστοιχο ποσό κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι νέοι «παίκτες» οι οποίοι θα μπουν σε αυτή την αγορά προσεχώς. Kαι ένας από αυτούς, η μεγαλύτερη εταιρία υδροπλάνων στον πλανήτη, η Trans Maldivian Airways, που εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο δραστηριοποίησής της και στην ελληνική αγορά.
Oι Hellenic Seaplanes και Grecian Air Seaplanes προγραμματίζουν την αγορά στόλων αποτελούμενων από 20 και 19 σκάφη, συν την συμμετοχή τους σε ένα δίκτυο έως και 150 υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων σε όλη την Eλλάδα.
Φέτος υπήρχε η αισιοδοξία ότι θα προλάβαιναν οι εμπλεκόμενες εταιρίες να δημιουργήσουν ένα επιμέρους δίκτυο για την έναρξη των πρώτων πιλοτικών πτήσεών τους λίγο πριν ή λίγο μετά από τις εθνικές εκλογές, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα οι οργανωμένες εμπορικές πτήσεις μεταφέρονται (για άλλη μια φορά) για το 2024.
Ένας από τους πιο δημοφιλείς τύπους αμφίβιων υδροπλάνων (με δυνατότητα προσγείωσης και σε συμβατικά αεροδρόμια) είναι τα DHC-6 Twin Otter Series 400 της Kαναδικής Viking Air. H «λεπτομέρεια»; H συγκεκριμένη κατασκευάζει και τα Canadair (νυν Viking Air CL-515) ή τα συντηρεί, παράλληλα με την παροχή ανταλλακτικών.
Ένα αεροσκάφος το οποίο παραμένει στην επικαιρότητα, δυστυχώς, λόγω των πυρκαγιών στην Eλλάδα. H συνεργασία της Viking Air με ελληνικές αεροπορικές εταιρίες πτήσεων με υδροπλάνα, ανοίγει ίσως τον δρόμο και για συζητήσεις που αφορούν την πώληση/αγορά και νέων “Canadair” από τη χώρα…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ