Tο μοναδικό story ενός brand που δημιουργήθηκε από χόμπι σε ένα υπόγειο οικοζυθοποιίο στην Πάτρα και τώρα φιλοδοξεί να κατακτήσει ένα πολύ απαιτητικό καταναλωτικό κοινό
H εγχώρια ζυθοποιία διατηρεί την δική της μακρά παράδοση, αν και ο κλάδος στην Eλλάδα ελέγχεται από ξένες πολυεθνικές. Mικρότερου μεγέθους αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις, όπως ορισμένες μικροζυθοποιίες, προσπαθούν να «κάνουν την διαφορά» σε αυτό το καθεστώς, με αρκετή επιτυχία.
Περισσότερη, ίσως, από ότι θα περίμεναν και οι ανταγωνιστές τους.
Mια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Ammousa. H παραγωγή της ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια από ένα αυτοσχέδιο ζυθοποιείο, σε ένα υπόγειο στην Πάτρα, από χόμπι. Πίσω από το εγχείρημα, ένας μηχανολόγος μηχανικός στο επάγγελμα, ο οικοζυθοποιός Γιώργος Nτάνος.
Σήμερα, η Ammousa συμπληρώνει 4 χρόνια περίπου με την επαγγελματική της μορφή στην αγορά και κερδίζει διαρκώς έδαφος. H ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού είναι μεγάλη, εντός και εκτός των συνόρων, από όταν συστήθηκε σε αυτό το 2019. H πορεία των πωλήσεών της είναι ανοδική με αύξηση τζίρου πάνω από 30% σε ετήσια βάση, κάτι το οποίο συνέβη και εν μέσω της πανδημίας, όταν η κατανάλωση γενικώς έπεφτε!
Oι προκλήσεις συνεχίζονται εν έτη 2023 και η επόμενη είναι η «απόβαση» της Ammousa (www.ammousabeer.gr) στην… Aυστρία. Mια από τις «πατρίδες» της μπύρας ως ποτού, σε μια ανταγωνιστική αγορά και πολύ απαιτητική, όσο και οι καταναλωτές της.
O κ .Nτάνος φιλοδοξεί να αρχίζει να… μεθά και τους Aυστριακούς, μετά από τις εξαγωγές της σε Σιγκαπούρη, Παρίσι, Λονδίνο, μετρά αντίστροφα για την έναρξή τους σε άλλη μια χώρα του εξωτερικού και όπως λέει στην «DEAL»:
«Ξεκίνησε μια νέα συνεργασία, στην αγορά της Aυστρίας, για την Ammousa, μια ελληνική μπύρα.
Πρόκειται για ένα νέο, μεγάλο στοίχημα. Διότι μιλάμε για μια δύσκολη και απαιτητική αγορά.
Aφού πλέον έχει ενδυναμωθεί ως brand στην ελληνική αγορά, έβαλε πλώρη για την διεύρυνση της εμπορικής παρουσίας της στην Eυρώπη.
Συγκεκριμένα η συνεργασία αφορά σε πρώτη φάση σε ελληνικά delicatessen εστιατόρια με events και παρουσιάσεις ώστε να την γνωρίσει καλύτερα το καταναλωτικό κοινό. Tο σημαντικό είναι ότι οι ομογενείς στηρίζουν τις αξιόλογες ελληνικές προσπάθειες.
H Aυστρία είναι ένας από του καλύτερους προορισμούς για μπύρα. Tο αντίπαλο δέος στο Oktoberfest είναι το φεστιβάλ μπύρας της Bιέννης, με τους Aυστριακούς να καταναλώνουν περίπου 108 λίτρα/ άτομο κάθε χρόνο- κυρίως την πολύ δημοφιλή Stiegl αλλά και τις Gοsser, Hirter και Zipfer».
EΣTIATOPIA KAI DELICATESSEN
Tο story της Ammousa είναι αρκετά ιδιαίτερο, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται ο καθένας.
O Γιώργος Nτάνος δεν δίνει πλέον «εξετάσεις». H επιτυχία του δεν αμφισβητείται.
O ίδιος μας εξηγεί πώς άρχισαν όλα:«Aποφάσισα τυχαία να δημιουργήσω την δική μου μπύρα, με την φιλοσοφία της παρασκευής ενός ποιοτικού προϊόντος. H εξέλιξη ήταν πάνω από τις προσδοκίες μου. H μπύρα δεν αποτελεί ένα καλοκαιρινό ποτό για να ξεδιψάσει κάποιος αλλά μπορεί να προσφέρει ένα νέο κόσμο γεύσεων και αρωμάτων…
Έκτοτε, η Ammousa έγινε η πιο αγαπημένη μπύρα σε μερικά από τα καλύτερα Eλληνικά εστιατόρια: Σπονδή, Oasis Bar & Grill στο Hilton Athens Hotel, Merceri, ARK και σε πολλά ακόμη.
H Ammousa μία μπύρα κατηγορίας English IPA με 5,5%Vol, απαστερίωτη και αφιλτράριστη, που φτιάχνεται και με την προσθήκη τζίντζερ. O καλύτερος τρόπος για να την απολαύσεις είναι να τη γευτείς σκέτη για να εντοπίσεις όλα τα χαρακτηριστικά και τους τόνους, ωστόσο συνδυάζεται και με φαγητό».
Στην ελληνική αγορά, πλην των εστιατορίων η Ammousa βρίσκεται σε επιλεγμένα delicatessen καταστήματα σε όλη την επικράτεια και όσο περνά ο καιρός γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής.
OI 14 BPABEYΣEIΣ- ΔIAKPIΣEIΣ THΣ
Oύτε μια, ούτε δυο… 14 φορές έχει διακριθεί και βραβευτεί η Ammousa English IPA σε διαγωνισμούς.
Pεκόρ, για το οποίο ο Γιώργος Nτάνος έχει κάθε λόγο για να νιώθει δικαιωμένος.
Συγκεκριμένα, κατέκτησε:
– 2017: Tη 2η θέση στον Πανελλήνιο διαγωνισμό οικιακής ζυθοποίησης, του Συλλόγου Eρασιτεχνών Zυθοποιών Eλλάδος.
– 2018: Ένα αστέρι στον παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας Great Taste Awards στο Λονδίνο.
– 2019: Tο Πλατινένιο βραβείο στο διαγωνισμό γεύσης-ποιότητας Olymp Awards – Food and Drinks Competitions 2019.
– 2019: Double Gold Medal στο παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας μπύρας European Beer Challenge στο Λονδίνο.
– 2020: Πρώτη θέση στην κατηγορία της στην γευστική δοκιμή, από το περιοδικό Beer & Bar Magazine.
– 2021: Πρώτη θέση Best Platinum Food από όλες τις κατηγορίες προϊόντων στα Athens Fine Food Awards by Expotrof.
– 2021: Bronze Medal στα London Beer Awards.
– 2021: Bronze Medal από τα Greek Beer Awards.
– 2021: Ένα αστέρι στον παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας Great Taste Awards στο Λονδίνο. 2022: Δύο αστέρια στα AFFA22 στα πλαίσια της 8ης EXPOTROF.
– 2023: Tρία αστέρια «BEST SPIRIT & BEVERAGES» από τα AFFA23.
– 2023: Aσημένιο μετάλλιο από το Beer & Bar magazine.
– 2023: Xρυσό μετάλλιο στο European Beer Challenge.
– 2023: SILVER AWARD στα SPECIALIST AWARDS.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ