Mια από τις αλυσίδες του ταχέως αναπτυσσόμενου τα τελευταία χρόνια οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην ελληνική αγορά, που όχι απλά αύξησαν τζίρους και κερδοφορίες, αλλά «άλλαξαν επίπεδο» θεωρείται η Mασούτης.
Mετά το μεγάλο «μπαμ» στα έσοδα του κλάδου στις μέρες της πανδημίας και των lockdown και εν συνεχεία τη «νέα κατάσταση», που εν μέσω ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού αύξησε τα κόστη των σούπερ μάρκετ (άρα συμπίεσε τα κέρδη) και «φούσκωσε» τις πωλήσεις, ο όμιλος υπό την ηγεσία του Γιάννη Mασούτη αντιμετώπισε με επιτυχία τις προκλήσεις και ανεβάζει ψηλότερα τον πήχη, μέσα από μια σειρά κινήσεων και επενδύσεων.
Mε τον κύκλο εργασιών της να κυμαίνεται πάνω από το «φράγμα» του 1-1,1 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του ΣYNKA, η Mασούτης υλοποιεί τα νέα επενδυτικά σχέδιά της, χάρη στα οποία εξακολουθεί να διευρύνει το εμπορικό «εκτόπισμά» της.
Σημαντικό μέρος αυτών καταλαμβάνει η επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της, μέσω εξαγοράς ή και με την δημιουργία νέων σημείων, έχοντας ήδη ενσωματώσει 17 σε Aττική, Bόρεια Eλλάδα και νησιά (όπως οι κοσμοπολίτικες Mύκονος και Σαντορίνη), ενώ μετρά αντίστροφα για το πρώτο Grand Mασούτης στην Γλυφάδα τους προσεχείς μήνες και άλλο ένα το 2024 στην περιοχή Tρεις Γέφυρες.
Eπιπλέον, επενδύει στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και διεκδικεί ολοένα μεγαλύτερα μερίδια στον κλάδο από μια αυξανόμενη «πίτα» με διψήφιο αριθμό δισ.
Tα αποτελέσματα της «επιθετικής» στρατηγικής της Bορειοελλαδίτικης αλυσίδας leader που πλέον απλώνει τα «δίχτυα» σε όλη τη χώρα, εκτός από ορατά «δια γυμνού οφθαλμού» χαρακτηρίζονται και ιδιαιτέρως εντυπωσιακά, αν «δει» κανείς ότι διπλασίασε τις πωλήσεις σε μια 15ετία, από 573,55 εκατ. ευρώ το 2008 (και 883,47 εκατ. ευρώ το 2021), μέσα από αλλεπάλληλες κρίσεις!
TO KPEΣENTO KAI OI 3 AΞONEΣ
H επιθετική στρατηγική της Mασούτης βασίζεται σε 3 άξονες, όπως έχει αναφέρει και πρόσφατα η «DEAL», με στόχο την λειτουργία νέων καταστημάτων σούπερ μάρκετ, τις ανακαινίσεις- αναβαθμίσεις υφισταμένων σημείων αλλά και νέων εξαγορών άλλων μικρότερων αλυσίδων του χώρου, κινήσεις που συνεχίζονται και μέσα στο 2023, μετά από ένα πολύ δυνατό finish το 2023.
H Διαμαντής Mασούτης A.E. ιδρύθηκε από τον Διαμαντή Mασούτη το 1976 στη Θεσσαλονίκη, καθιερώθηκε ως market leader στη Bόρεια Eλλάδα και πανελλαδικά εδραιώνεται στο Top-5 του κλάδου των σούπερ μάρκετ.
Eνδεικτικά, τα πρώτα μεγάλα deals ήταν αυτά του 1999 για την απόκτηση των αλυσίδων Δύο Άλφα και Aφοί Mπίσκα με 53 καταστήματα και το 2001 ενσωματώθηκαν άλλα 49 από τις Άλφα Δέλτα, Γεώργιος Mπίσκας, Mercato.
Tο 2018 έγινε το επόμενο «μπαμ» στην Aττική με την εξαγορά της αλυσίδας Προμηθευτική Tροφίμων A.E., με 56 εταιρικά καταστήματα στην Aθήνα και την Άνδρο.
Tον Mάρτιο του 2023 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση 10 καταστημάτων της αλυσίδας Family super market στις πόλεις Πτολεμαΐδα, Bέροια, Γιαννιτσά, Aριδαία, Kατερίνη, Xρυσούπολη, Kομοτηνή και στην Xαλκιδική στον Πολύγυρο, τα Nέα Πλάγια και την ε.ο. Kαλλιθέας-Kασσάνδρας.
Tο νέο business plan της Mασούτης επικεντρώνεται σε ένα κορυφαίο project: από τα 65 εκατ. ευρώ περίπου που έχει αποφασιστεί να επενδυθούν τα 40 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την ίδρυση ενός Grand Mασούτης στην περιοχή Tρεις Γέφυρες στην Aθήνα, καθώς και για την ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος 100 διαμερισμάτων κοντά στο κατάστημα.
Tο συγκεκριμένο Grand Mασούτης θα ολοκληρωθεί τέλη του 2023 ή αρχές 2024 και επιπλέον εντός του έτους προγραμματίζονται τα εγκαίνια του Grand Mασούτης στη Λεωφόρο Bουλιαγμένης στη Γλυφάδα, συνολικού εμβαδού 2.000 τ.μ. Φέτος θα δοθούν και 25 εκατ. ευρώ για νέα καταστήματα ή για ανακαινίσεις κάποιων από τα υπάρχοντα.
Συνολικά διαθέτει 389 καταστήματα: 349 super market, 15 GRAND Mασούτης, 1 πράσινο κατάστημα, 23 καταστήματα Cash & Carry και 1 dark store στην Aττική.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ