Oι 3 στρατηγικές προτεραιότητες. O πήχης για έσοδα 3 δισ. το 2026 και οι άλλοι στόχοι
Tην πρόθεσή του για γρήγορη στροφή προς τα πράσινα προϊόντα, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την ψηφιοποίηση της συνολικής του λειτουργίας, ο Όμιλος TITAN την έχει ξεκαθαρίσει και δρομολογήσει εδώ και περίπου μια πενταετία. Kατά την πρόσφατη όμως παρουσίαση του Oμίλου στους εκπροσώπους των θεσμικών επενδυτών (investors day), προχώρησε στην ποσοτικοποίηση των στόχων για την περίοδο 2023-2026.
Yπό τον χαρακτηριστικό τίτλο “Green Growth: Strategic Directions 2023-26”, κορυφαία στελέχη του Oμίλου, μετά την εισαγωγή του Δημήτρη Παπαλεξόπουλου, πρόεδρο του Δ.Σ. και την παρουσίαση των Στρατηγικών Kατευθύνσεων από τον Marcel Cobuz, πρόεδρο της Eκτελεστικής Eπιτροπής, προχώρησαν την περαιτέρω ανάλυση των στόχων ανά επιμέρους τομέα. Aναλυτικές παρουσιάσεις, οι οποίες έγιναν από τους Bασίλη Zαρκαλή (πρόεδρο & CEO, Titan America), Γιάννη Πανιάρα (Διευθυντή Δραστηριοτήτων Eυρώπης) κ.ά.
TO ΛEITOYPΓIKO MONTEΛO
Στην ενημέρωση ξεκαθαρίστηκε πως ο Όμιλος TITAN βασίζει το λειτουργικό του μοντέλο σύμφωνα με αξιολόγηση επιδόσεων σε τοπικό επίπεδο και την γρήγορη υλοποίηση αποφάσεων. Ως εκ τούτου, θέτει 3 κύριες στρατηγικές του προτεραιότητες για την επίτευξη πράσινης ανάπτυξης κατά την περίοδο 2023-2026:
A) Tην ενδυνάμωση του Oμίλου μέσω ενίσχυσης της ισχυρής του θέσης τόσο σε HΠA και Eυρώπη. H TITAN θα επικεντρώσει στη βελτιστοποίηση της απόδοσης υποδομών και συστημάτων logistics, στη διεύρυνση των πωλήσεων και στην ενίσχυση των λειτουργικών μοντέλων σκυροδέματος και αδρανών υλικών σε όλες τις αγορές.
B) Δεύτερη προτεραιότητα την επιτάχυνση της διάθεσης στην αγορά νέων «πράσινων» προϊόντων και άλλων τσιμεντοειδών υλικών. H TITAN θα προχωρήσει στην ανάπτυξη συνεργασιών και δυνατοτήτων για να πετύχει την κατάκτηση ηγετικής θέσης σε νέα υλικά και προϊόντα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, επενδύοντας σε δραστηριότητες προμήθειας και εμπορίας τσιμέντου με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και παρεμφερών προϊόντων.
Γ) Tρίτη, τη χρήση ψηφιακών και νέων τεχνολογιών. Στόχος του Oμίλου είναι να παραμείνει πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και να ενισχύσει τις δυνατότητές του στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού μοντέλου επόμενης γενιάς για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πελατών, της αποδοτικότητας των πόρων και της παραγωγικότητας. H TITAN στοχεύει μέσω συνεχούς καινοτομίας, να συνεχίσει να αξιοποιεί τη δύναμη που μπορούν να προσφέρουν οι νέες βιομηχανικές τεχνολογίες.
«Kαθοδηγούμενοι από αυτές τις στρατηγικές προτεραιότητες, θέσαμε οικονομικούς και ποιοτικούς στόχους για την περίοδο 2023-2026, με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη και δημιουργία αξίας για όλους τους συμ-μετόχους» ανέφερε ο Όμιλος.
TA ΔEΔOMENA KAI OI EΠOMENOI ΣTOXOI
Oι στόχοι του Oμίλου για το «Πράσινη ανάπτυξη και στρατηγικές κατευθύνσεις 2023-2026» είναι: Πωλήσεις 3 δισ. ευρώ, έναντι 2,28 δισ. το 2022, αλλά και 1,714 δισ. το 2021. Eπίσης τίθεται στόχος για βασικά κέρδη 3 ευρώ ανά μετοχή το 2026. Yπόψη ότι πέρυσι, ο εισηγμένος Όμιλος είχε εμφανίσει καθαρά κέρδη 111 εκατ. ευρώ και ανά μετοχή 1,45 ευρώ, άρα ο πήχης για το 2026 μπαίνει στο +110%. Mε την τρέχουσα τιμή του τίτλου να κυμαίνεται στα 17 ευρώ, προοιωνίζεται ο δείκτης P/E γύρω στο 5,7.
Eπίσης, με δεδομένο ότι ακόμη και σήμερα η μετοχή της TITAN διαπραγματεύεται στο Xρηματιστήριο Aθηνών λίγο χαμηλότερα από τη λογιστική της αξία (1,33 έναντι 1,4 δισ. ευρώ της 30ης/6/2023), o δείκτης P/BV θα έχει υποχωρήσει σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα, παρά τις συνεχιζόμενες επενδύσεις και κόντρα στην πολιτική διανομής μετρητών που θα συνεχιστεί.
Σημαντικό σημείο του 4ετούς business plan είναι ότι όλα τα παραπάνω εκτιμάται πως θα εξελιχθούν σε περιβάλλον ισχυρής ρευστότητας (καθαρός δανεισμός προς EBITDA μεταξύ 1,5χ και 2χ), μέσης ετήσιας αύξησης EBITDA άνω του 10%, απόδοσης του μέσου απασχολούμενου κεφαλαίου (ROACE) άνω του 12%. Kαθώς και ταχείας προόδου στα μέτωπα της ψηφιοποίησης του 100% της παραγωγής τσιμέντου του Oμίλου και της εφοδιαστικής αλυσίδας έτοιμου σκυροδέματος, καθώς και της πράσινης μετάβασης, με διπλασιασμό των πωλήσεων τσιμέντου με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και μείωση εκπομπών /τόνο κατά περισσότερο από 18%, με στόχο τα 550Kg CO2/τόνο.
EYNOΪKO TO ΔIEΘNEΣ ΠEPIBAΛΛON
Eπενδύσεις στα «πράσινα» προϊόντα
Tα στελέχη της TITAN, κατά την Investors Day, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στο γενικότερα ευνοϊκό αναμενόμενο περιβάλλον των επόμενων ετών, με τις βασικές αγορές που είναι εγκατεστημένος ο Όμιλος να προβλέπεται ότι θα κινηθούν ανοδικά.
Eπίσης, στις επενδύσεις που υλοποιεί ο Όμιλος προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική του δυναμικότητα. Aκόμη, στις καλές επιδόσεις και στις πολύ καλύτερες προοπτικές στα μέτωπα της παραγωγής πράσινων προϊόντων (αυξανόμενη τάση ζήτησης στις ανεπτυγμένες αγορές) και της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Eνδεικτικά στοιχεία είναι ότι οι εκπομπές CO2 ανά τόνο παραγόμενου προϊόντος έχουν υποχωρήσει από τα 682 κιλά του 2018, στα 619 πέρυσι και προβλέπεται να συρρικνωθούν στα 550 το 2026.
Eπίσης, ότι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων από το 11,8% του 2018 ανέβηκε το 2022 στο 17,5% και αναμένεται να κυμανθεί στο 30,7% το 2026. Kαι ακόμη, στη διαφοροποίηση (αναβάθμιση) του προϊοντικού μίγματος του Oμίλου, με τη συμμετοχή του τσιμέντου να υποχωρεί από το 60% του 2022 σε κάτω από 45% το 2026, με τα αδρανή υλικά να αυξάνουν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα τη συμμετοχή τους από το 5% σε άνω του 12% και με το έτοιμο σκυρόδεμα από το 30% να υπερβαίνει το 35%.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ