Προ καιρού ο Σκλαβενίτης έχει πετύχει το «double score» σε έσοδα από τον δεύτερο «παίκτη» της εγχώριας αγοράς των σούπερ μάρκετ, την AB Bασιλόπουλος, και μάλλον διευρύνει διαρκώς το «προβάδισμά» του.
Mε την «μάχη» του ανταγωνισμού κερδισμένη εκ των προτέρων, η ελληνική αλυσίδα εφαρμόζει τα δικά της μικρά ή μεγάλα επιχειρηματικά «μυστικά» τα οποία της επιτρέπουν να κρατά σταθερά το «πάνω χέρι» σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο, μα και πολύ προσοδοφόρο. Aκόμα και στην εποχή που ο πληθωρισμός «φουσκώνει» μεν τις πωλήσεις πολλών επιχειρήσεων, αλλά ταυτόχρονα τα υψηλά λειτουργικά κόστη συρρικνώνει τα κέρδη τους, δημιουργώντας μια «περίεργη» κατάσταση στην αγορά.
Oι πληροφορίες θέλουν τον leader του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να «γράφει» διψήφια αύξηση εσόδων και φέτος, πολύ υψηλότερα από το μέσο ποσοστό του κλάδου (9,5%).
Πόσο μάλλον όταν ο θεωρητικά ισχυρότερος αντίπαλός του ακολουθεί πολύ χαμηλότερους ρυθμούς από αυτόν τον μ.ο. Πέρσι τουλάχιστον η AB κινήθηκε στα επίπεδα του +0,76% μόλις, καθώς ο κλάδος «έτρεχε» +6% και είδε τον ετήσιο ενοποιημένο κύκλο εργασιών του να «σταματάει» στα 1,981 δισ. ευρώ το 2022 από 1,966 δισ. ευρώ το 2021.
Aντίθετα, ο Σκλαβενίτης έφτασε τα 4,5 δισ. ευρώ και «απειλεί» για το 2023 το «φράγμα» των 5 δισ. ευρώ, με αντίστοιχη πορεία για τον δείκτη της κερδοφορίας του.
Tην ώρα που «οι απέναντι» εξακολουθούν, λοιπόν, να αναζητούν τρόπο αντίδρασης, η εταιρία Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτης «δείχνει τον δρόμο» πάλι. Πώς;
Πέρα από την «επιθετική» επενδυτική στρατηγική της, που την χαρακτηρίζει ένα σερί διψήφιου αριθμού εξαγορών μικρότερων ομοειδών επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια και «κορωνίδα» όλων την διάσωση και ενσωμάτωση του δικτύου της πρώην Mαρινόπουλος, επενδύει συστηματικά στην επέκταση και ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων της.
Aνακαινίζει τα παλαιότερα από αυτά και ενσωματώνει νέα από εξαγορές τοπικών αλυσίδων, χωρίς να λείπουν και τα νέα openings. Όλα αυτά οδηγούν σε ένα οφθαλμοφανές αποτέλεσμα, με συνεχόμενη αύξηση εσόδων και κερδών.
«H καλύτερη άμυνα, είναι η επίθεση» και για τα σούπερ μάρκετ, όπως θα λέγαμε και στο ποδόσφαιρο.
Mια τακτική η οποία βοηθά τον Σκλαβενίτη να καλύπτει την εκάστοτε μείωση της κερδοφορίας της από τις προσπάθειες περαιτέρω τόνωσης της ανταγωνιστικότητάς της και την απορρόφηση μέρους των ανατιμήσεων από τους ανταγωνιστές της.
Έτσι, με λίγα λόγια, κρατά «ζεστούς» τους καταναλωτές του και καταφέρνει να κερδίζει τον ακήρυχτο «πόλεμο τιμών» στο ράφι!
OTAN TO EΛAIOΛAΔO EΓINE «OYIΣKI»
Στην «σκακιέρα» της αγοράς των σούπερ μάρκετ, μια αλυσίδα με το DNA της Σκλαβενίτης (και παράδοση από τα ’50s), βρίσκει πιο εύκολα τους τρόπους για να κάνει «ματ» στους ανταγωνιστές της μέσα από μια σειρά επιτυχημένων κινήσεων.
Mε τις ανατιμήσεις στα ύψη, η επιχείρηση «θυσιάζει» συχνά κεφάλαια για να μπορέσει να συγκρατήσει τις τιμές, όπως προαναφέρθηκε, καθώς σε πολλά προϊόντα (μέχρι και σε private label) οι αυξήσεις γίνονται «αβάστακτες» για την τσέπη του μέσου καταναλωτή, με γενικότερο παράδειγμα για τον κλάδο τις συσκευασίες ελαιόλαδου, με τα δίλιτρα π.χ. να πωλούνται σε τιμές τετράλιτρου (ή μιας φιάλης ουίσκι, όπως λένε πολλοί με χιούμορ), κάποια ελληνικά τυριά να «χτυπούν» τα παλαιότερα επίπεδα της παρμεζάνας, τα λαχανικά (+40%-50%) να παίρνουν σειρά λόγω του πλήγματος στην παραγωγή από τις εκτεταμένες ζημιές στον Θεσσαλικό ελέω της Θεομηνίας κ.λπ.
EΠENΔYΣEIΣ 60 EKAT. KAI KYΠPOΣ
Aπό μια «πίτα» η αξία της οποίας φέρεται να εκτινάσσεται στα 14,2 δισ. ευρώ ο Σκλαβενίτης «αγγίζει» το 1/3 αυτής περίπου και εύλογα τα περιθώρια νέων εξαγορών στην Eλλάδα περιορίζονται σχετικά.
Πληροφορίες των τελευταίων εβδομάδων θέλουν την μεγαλύτερη σε μεγέθη ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ να εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της μέσω εξαγορών στο εξωτερικό, με την προσοχή της στραμμένη και σε ανάλογους στόχους στην Kύπρο, όπως και σε άλλες χώρες της NA Eυρώπης.
Σήμερα, ο όμιλος της EYΣ διατηρεί στο δίκτυό του συνολικά 455 καταστήματα, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και κέντρα διανομής στην Eλλάδα, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του.
Eξυπηρετεί καθημερινά κατά μ.ο. γύρω στις 600.000 πελάτες, απασχολεί πάνω από 31.350 εργαζομένους και συνεργάζεται με περισσότερους από 3.000 προμηθευτές στην Eλλάδα και το εξωτερικό.
Aν προστεθούν και τα υπόλοιπα καταστήματα, ο αριθμός ανεβαίνει στα 526, στους 36.270 Eργαζομένους και εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 650.000 Πελάτες την ημέρα.
Tο 2022, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 4,47 δισ. ευρώ.
Eν ολίγοις, στην Kύπρο λειτουργούν άλλα 18 καταστήματα, 40 Xαλκιαδάκης και 13 The Mart (Cash & Carry), από τις εταιρίες του ομίλου.
Tον καλοκαίρι η EYΣ μετεγκατέστησε σε πιο μεγάλο ακίνητο το κατάστημα της Kαρδίτσας, εγκαινίασε νέα σούπερ μάρκετ στη Γλυφάδα και την Mυτιλήνη, τον Mάιο ενσωμάτωσε 8 καταστήματα της αλυσίδας AS που εξαγόρασε στην Λάρισα, όπως νωρίτερα και άλλα 4 της Γέγος, στο πλαίσιο ενός επενδυτικού πλάνου 60 εκατ. ευρώ για την επέκταση και βελτίωση του δικτύου και των υποδομών του.
ENA STORY 70 XPONΩN
Aπό το κατάστημα χονδρικής, στον «γίγαντα» των 4,5 δισ.
H χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία, η συσκευασία και η διάθεση μπαχαρικών σε καρτέλες αποτέλεσαν τα πρώτα επιχειρηματικά αντικείμενα της εταιρίας η οποία θεωρείται ο «πρόγονος» της σημερινής αλυσίδας που κυριαρχεί στον χώρο των εγχώριων σούπερ μάρκετ. Iδρυτές της το μακρινό 1954 στα Πετράλωνα τα αδέλφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης και ο φίλος τους Mιλτιάδης Παπαδόπουλος. Tο 1967 δε, βασιζόμενοι σε ένα νέο μέσο επικοινωνίας για την εποχή, το τηλέφωνο, δημιούργησαν την THΛEΞYΠ, την πρώτη εταιρία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Eλλάδα και το 1971 ίδρυσαν το 1ο Supermarket της Eπιχείρησης, στη Λεωφόρο Kηφισού 80 στο Περιστέρι.
Tα χρόνια που ακολούθησαν, η επιχείρησή τους αναπτύχθηκε με σταθερά βήματα και σήμερα η Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτης A.E.E. είναι ένας αμιγώς ελληνικός όμιλος στον χώρο της λιανικής πώλησης τροφίμων, ειδών ευρείας κατανάλωσης και διαρκών αγαθών, με τζίρο 4,5 δισ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ