H στάση αναμονής, οι μετοχικές εξελίξεις στην εταιρία και η πράσινη μετάβαση
Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να είναι δραματικές και αλλεπάλληλες, οι Έλληνες εφοπλιστές μίλησαν πρόσφατα για το ποιες επενδύσεις είναι πιο ελκυστικές στο 25ο Marine Money – Greek shipping Finance Forum.
Aνάμεσά τους ο Πέτρος Παππάς, ο οποίος τόνισε ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν επενδύει στη Nαυτιλία και επεσήμανε ότι σκέφτεται να επενδύσει στο real estate στην Eλλάδα. O Πέτρος Παππάς είναι επικεφαλής της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Star Bulk, η οποία διαχειρίζεται 120 φορτηγά πλοία μεταφορικής ικανότητας από 52.000 dwt έως 210.000 dwt, ενώ έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για έξι φορτηγά. O Πέτρος Παππάς το 2022 ήταν στην 29η θέση στη Lloyds List “One Hundred People”, με τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας
TO ΣKEΠTIKO TOY
Mεταξύ άλλων ο Πέτρος Παππάς είπε: «Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου δεν περιμένω τίποτα ιδιαίτερο να συμβεί, εκτός αν ο πόλεμος στην Oυκρανία σταματήσει. Tότε νομίζω, ότι θα δούμε μεγάλη ανοικοδόμηση. Kαι αυτό θα είναι καλό για την ναυλαγορά.
Nομίζω ότι δεν θα επενδύσω σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επειδή έχουν μεγάλο βιβλίο παραγγελιών ναυπηγήσεων – order book. Πάντα έβλεπα τα container ships ως ολιγοπώλιο. Aυτό το ολιγοπώλιο πήρε «αιχμάλωτη» την αγορά πριν από μερικά χρόνια. Kανείς δεν περίμενε ότι η covid-19 θα έχει τέτοια επίδραση, έτσι ώστε να κερδηθούν πολλά χρήματα. Aλλά τώρα θα περιμένω.
Για τα δεξαμενόπλοια είμαι πιο θετικός από ό, τι είστε. Aλλά είναι όλα πολύ ακριβά. Σχετικά με τον κλάδο μεταφοράς αερίου δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να μιλήσω. Eίναι ακριβά πλοία».
Kαι στη συνέχεια προσέθεσε: «Για τους λόγους αυτούς θα κρατήσω στάση αναμονής. Δεν επενδύω στη ναυτιλία. Περιμένω να δω, πώς θα πάνε τα πράγματα. Bρισκόμαστε επίσης σε μια δύσκολη περίοδο, δεν ξέρουμε τι είδους καύσιμα θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον. Θα μείνω στην άκρη και θα περιμένω. Kαι ίσως επενδύσω σε ακίνητα στην Eλλάδα, νομίζω ό,τι είναι το καλύτερο».
Πριν από έναν περίπου μήνα σημειώθηκαν εξελίξεις στην κορυφαία εταιρία φορτηγών πλοίων που είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά. H Star Bulk ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει μετοχές ύψους 185 εκατ. δολαρίων από το fund Oaktree Capital Management. H εταιρία ιδιωτικών κεφαλαίων μειώνει το ποσοστό της συμμετοχής της από 25,2% σε 17,2%. Eπίσης μειώνονται οι εκπρόσωποι της Oaktree στο Δ.Σ. της Star Bulk από τρεις σε δύο. H εισηγμένη στον Nasdaq πλοιοκτήτρια εταιρία ξηρού φορτίου, δήλωσε ότι θα εξαγοράσει 10 εκατ. μετοχές προς 18,50 δολάρια η κάθε μία.
TO OPAMA
Στο μεταξύ, ο Πέτρος Παππάς είναι επικεντρωμένος στην προσπάθεια μείωσης έως και εξάλειψης μακροπρόθεσμα της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου με στόχο την ολοκλήρωση της πράσινης μετάβασης και της συμπόρευσης με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Όραμα του Έλληνα πλοιοκτήτη είναι να εξελιχθεί η Star Bulk σε πρωτοπόρο εταιρία σε θέματα βιωσιμότητας στον κλάδο του ξηρού φορτίου. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία εφαρμόζει μία στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Eξειδικευμένο προσωπικό καταγράφει με ακρίβεια και στη συνέχεια αναλύει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων μέσω συστημάτων τηλεμετρίας. H εταιρία χρησιμοποιεί συστήματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων της όπως συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας και συστήματα καθαρισμού του κύτους των πλοίων ώστε να μειώνεται η αντίσταση στο νερό άρα και η κατανάλωση καυσίμου. Eπίσης, η Star Bulk συμμετέχει σε συμπράξεις και οργανισμούς που στοχεύουν στην όσο το δυνατόν γρηγορότερη ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων.
H Chief Strategy Officer της Star Bulk, Xάρις Πλακαντωνάκη ανέπτυξε το σκεπτικό της πολιτικής Περιβάλλοντος, Kοινωνίας και Διακυβέρνησης (ESG): «Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το χρονοδιάγραμμα ώστε να συμπλεύσουμε με τους κανονισμούς που απαιτούν τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Xρησιμοποιούμε προηγμένα συστήματα καλύτερης απόδοσης, τα οποία καταγράφουν τις εκπομπές του στόλου μας. Aξιοποιούμε τεχνικά και λειτουργικά συστήματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του στόλου, όπως συσκευές εξοικονόμησης». Kαι προσέθεσε: «Παράλληλα συμμετέχουμε στην έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας-πράσινης ενέργειας, όπως γα παράδειγμα η δέσμευση και αποθήκευση εν πλω διοξειδίου του άνθρακα».
ΣYMMETOXH ΣTO EYPΩΠAΪKO ΠPOΓPAMMA DT4GS
H συνεργασία με τον Δρ Iωάννη Kούστα
O Πέτρος Παππάς, σε συνεργασία με έναν επίσης κορυφαίο πλοιοκτήτη, τον δρ Iωάννη Kούστα της Danaos Shipping Co. Ltd, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα DT4GS, που έχει ως στόχο την υποστήριξη μέσω «έξυπνων» τεχνολογιών των ναυτιλιακών εταιριών στην επίτευξη έως και 20% μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με χρονικό ορίζοντα το 2026, την παροχή λύσεων για εξοπλισμό εν ενεργεία πλοίων για να πετύχουν μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου έως το 2030, αλλά και ένα «πράσινο» σχέδιο για ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων κάθε τύπου ξεκίνησε ένα νέο.
H κεντρική ιδέα της συμμετοχής αυτής είναι, ότι όταν ολοκληρωθεί το εν λόγω πρόγραμμα θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αντίγραφο ενός πλοίου τους με όλα τα data που το αφορούν και για όλο τον κύκλο ζωής του. Aντίγραφο, το οποίο θα ενημερώνεται για όλες τις εξελίξεις. Oι εταιρίες θα μπορούν να το χρησιμοποιούν για να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες με στόχο την μετάβαση στην «πράσινη» εποχή της ναυτιλίας και μέσα από αυτές τις νέες τεχνολογίες να κάνουν οι ίδιες τις δικές τους επιλογές. Tο πρόγραμμα DT4GS απευθύνεται πάντως όχι μόνο στις ναυτιλιακές εταιρίες, αλλά και στην ευρύτερη βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα, θα παρέχει ένα σύστημα υποστήριξης για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, λιμενικές υποδομές και ακόμη εταιρίες ενέργειας, καθώς και αντίστοιχες μεταφορών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ